قیمت گوشت قرمز امروز چند شد؟

کد خبر: 1093811

انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته بدون تغییر قیمتی خاصی عرضه شدند. در این شرایط عرضه گوشت در بازار، سه برابر مصرف داخلی است و دامداران راه جدیدی پیدا کرده‌اند؛ قاچاق دام به کشورهای عربی.

قیمت گوشت قرمز امروز چند شد؟

قیمت انواع گوشت قرمز در شانزدهم شهریور ۱۴۰۰ به شرح زیر است.

قیمت‌ها به تومان است (بازار):

راسته با استخوان گوسفندی

۱۴۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۱,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۶۵,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۹,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۴,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۶,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۶,۰۰۰

قلم گوساله

۱۵,۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۷,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۲۷,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳۲.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۹۰,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۹,۰۰۰

عرضه گوشت ۳ برابر تقاضای بازار

در این میان، ممنوعیت صادرات باعث شده است دام روی دست دامداران بماند، عرضه گوشت در بازار سه برابر مصرف داخلی است و دامداران راه جدیدی پیدا کرده‌اند؛ قاچاق دام به کشورهای عربی.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگهداری دام برای دامداران زیان‌ده است. از یک طرف نهاده دامی کمیاب و از طرف دیگر قیمت خوراک دام در بازار آزاد گران است. خشکسالی و کم آبی هم مزید بر علت شده تا دامداران نسبت به شرایط امروز معترض باشند.

با این حال فعالان بازار از قاچاق بخش عمده‌ای از دام‌های زنده از طریق مرزهای بانه و پیرانشهر به عراق خبر می‌دهند. علت هم مشخص است؛ تداوم ممنوعیت صادرات، بسیاری از دامداران را به مرز ورشکستگی رسانده است.

رئیس شورای تامین دام در ایران با تایید این خبر توضیح داد: از ابتدای فروردین اعلام کردیم که وزن دام‌ها سنگین شده و به دلیل انباشت چربی‌های اضافی در بدن دام‌ها قیمت آن بالا رفته است. با این وجود اما صادرات دام آزاد نشد. بنابراین عده‌ای مجبورند دام‌های سنگین خود را به دلیل خشکسالی و کم‌ آبی به کشورهای عربی قاچاق کنند.

منصور پوریان به تجارت‌نیوز گفت: در ایران هیچ‌گاه تقاضایی برای خرید دام‌هایی که چربی اضافی دارند، وجود ندارد. چرا که در این مواقع قیمت دنبه‌ها هم قیمت گوشت دام محاسبه و به خریدار فروخته می‌شود. بنابراین چون در بازار داخل، چربی دام مصرف نمی‌شود خریدش نیز برای خریدار توجیه‌ اقتصادی ندارد.

او ادامه داد: متاسفانه در دولت قبل هیچ حمایتی از دامداران نشد. حالا دامداران با وجود تداوم خشکسالی، کمبود نهاده و گرانی‌ها سعی دارند که با خروج غیر رسمی دام خود از آسیب‌های جدی جلوگیری کنند./تجارت نیوز

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها