آزمایش ایدز در خانه چگونه انجام می‌شود؟

کد خبر: 1095273

آزمایش ایدز تنها و معتبرترین راهی است که می‌توان با استفاده از آن به وجود این بیماری پی برد. البته برای تشخیص این بیماری آزمایش‌های متعددی انجام خواهد شد. نمونه‌گیری می‌تواند نمونه خون یا سایر مایعات بدن باشد. باید بدانید این تست‌های آزمایشگاهی به سرعت نمی‌توانند منجر به تشخیص بیماری شوند. علت این امر به رشد ویروس و واکنش بدن در برابر این بیماری  باز ‌می‌گردد. در مرحله اول ویروس در بدن می‌ماند تا به اندازه کافی تکثیر شود و پس از آن بدن برای تولید آنتی بادی در برابر این ویروس به زمان نیاز دارد. به همین دلیل آزمایش‌ها بلافاصله نمی‌توانند منجر به تشخیص این بیماری شوند.  

آزمایش ایدز

آزمایش ایدز چگونه است؟           

تست HIV  به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آزمایش‌های آنتی بادی.  

در این تست آنتی بادی‌هایی که بدن برای مقابله با بیماری تولید کرده است، مورد توجه قرار می‌گیرد. در این تست به طور مستقیم خود ویروس شناسایی نخواهد شد.  شاید بپرسید چه زمانی می‌توانید این آزمایش‌ها را انجام دهید؟ ۲۳ تا ۹۰ روز پس از ورود ویروس به بدن، این تست‌ها انجام خواهد شد. ممکن است این آزمایش‌ها را با عنوان تست الایزا نیز بشنوید. برای انجام این تست‌ها از نمونه خون یا مایعات دهانی استفاده می‌شود. این تست‌ها از ضریب اطمینان بالایی برخوردار هستند.

چنانچه نتیجه این تست مثبت باشد، تکرار آزمایش توصیه خواهد شد. اگر نتیجه تست اول الایزا مثبت باشد و نتیجه تست دوم منفی، آزمایش پس از گذشت سه ماه دوباره تکرار خواهد شد. اگر نتیجه تست منفی باشد، به این معنا است که فرد به ‌ویروس ایدز مبتلا نشده است. در صورتیکه نتیجه آزمایش مثبت باشد، بررسی‌های بیشتر توصیه می‌شود.  در صورت مثبت بودن لازم است تا تست وسترن بلات انجام شود.

از تست الایزا به عنوان یکی از آزمایش‌های دقیق و البته ارزان برای تشخیص ایدز یاد می‌شود.

تست hiv

تست‌های ترکیبی آنتی بادی و آنتی‌ژن

این تست‌ها سریع‌تر از تست‌های غربالگری آنتی بادی می‌توانند بیماری را تشخیص دهند. در این آزمایش، آنتی‌ژن ویروس مورد بررسی قرار می‌گیرد. ویروس HIV پروتئینی به نام P24 دارد. این پروتئین دو تا چهار هفته پس از عفونت خود را نشان می‌دهد. برای انجام این تست به نمونه خون نیاز است.

تست HIV-PCR

در این آزمایش ژن ویروس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر فردی به این بیماری مبتلا شده باشد می‌توان DNA ویروس را در خون او پیدا کرد. ضریب اطمینان این تست به ۹۵ درصد می‌رسد. نتیجه تست پس از گذشت حداکثر یک هفته اعلام خواهد شد. از نظر هزینه باید گفت این آزمایش نسبت به تست الایزا از هزینه بیشتری برخوردار است.

تست وسترن بلات

این تست با درصد بسیار بالایی بیماری را تشخیص خواهد داد. در مقایسه با تست الایزا باید گفت، آزمایش وسترن بلات هزینه بیشتری دارد به همین دلیل در موارد بسیار خاص به عنوان اولین تست تشخیصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانیکه این آزمایش در کنار تست الایزا انجام می‌شود، ضریب اطمینان  آن به ۹۹.۹ درصد خواهد رسید. در این تست به بررسی IgG پرداخته می‌شود که علیه چند  نوع پروتئین ویروس تولید می‌شود. 

انجام تست HIV در منزل و محل کار

از HIV به عنوان یک بیماری مزمن یاد می‌شود که می‌تواند زندگی فرد را با تهدید جدی مواجه سازد. ویروس HIV سیستم ایمنی بدن را هدف قرار می‌دهد. به این ترتیب بدن برای مبارزه و مقابله با انواع بیماری و عفونت توانایی کافی ندارد.

اگر احساس می‌کنید به هر دلیلی به این ویروس مبتلا هستید لازم است هر چه سریعتر برای انجام تست HIV اقدام کنید. با تشخیص بیماری، درمان نیز بلافاصله آغاز خواهد شد. این امر به شما کمک می‌کند تا بیماری و عوارض ناشی از آن را بهتر درک کرده  و خود را برای پذیرش تغییرات آماده کنید. یکی از نکات مهمی که در طی بیماری به شما آموزش داده می‌شود، روش‌های انتقال بیماری است. برای مثال زنان باردار در صورت آلوده بودن، می‌توانند این بیماری را به فرزند خود منتقل کنند. تشخیص به موقع و شروع درمان این شانس را می‌دهد تا نوزاد سالمی به دنیا آید.

 هوم‌کا آمادگی خود را برای کمک به شما در این زمینه اعلام می‌کند. با استفاده از خدمات آزمایشگاه در منزل هوم‌کا، بسیاری از تست‌ها به راحتی در خانه، محل کار و یا هر محلی که شما بخواهید انجام خواهد شد.

 

آزمایش HIV

تفسیر آنلاین نتیجه آزمایش

برای تفسیر نتایج انواع آزمایش می‌توانید از خدمت تفسیر آزمایش آنلاین هوم‌کا بهره ببرید. این مجموعه برای ارائه خدمات خود با متخصصان باتجربه و آزمایشگاه‌های معتبر در سراسر مناطق تحت پوشش همکاری دارد. خدمات هوم‌کا در سه زمینه درمان، مراقبت و آزمایشگاه در منزل ارائه می‌شود. در حال حاضر ساکنین سراسر استان تهران، کرج و حومه و مشهد می‌توانند از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوند. هوم‌کا سعی کرده است خدمات خود را با کیفیتی مطلوب و قیمتی متعادل در اختیار شما قرار دهد. برای استفاده از خدمات این مجموعه کافی است به سایت https://www.homeca.ir/ مراجعه کرده و بر روی دکمه « ثبت رایگان درخواست» کلیک کنید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. چنانچه به هر علتی به سایت دسترسی ندارید کافی است با شماره  ۹۱۰۲۵۵۹۵ ۰۲۱ تماس بگیرید. همچنین اگر به مشاوره نیاز داشته باشید،‌ کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هستند. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر و همچنین اطلاع از کد‌های تخفیف هفتگی به اینستاگرام هوم‌کا به آدرس @homeca.ir مراجعه نمایید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها