وام ودیعه مسکن/ مدارک دریافت وام ودیعه مسکن +جزئیات

کد خبر: 1095754

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ متقاضی توانسته اند تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کنند.

وام ودیعه مسکن/ مدارک دریافت وام ودیعه مسکن +جزئیات

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه معرفی سهمیه به بانک‌های مختلف انجام شده، اما هنوز بانک‌ها تسهیلات را به متقاضیان پرداخت نکرده اند و مدعی هستند که اعتباراتشان به اتمام رسیده است، گفت: بانک مرکزی باید تمامی این موضوعات را پیگیری کند و در حال حاضر هم وزارت راه وشهرسازی پیگیری و مکاتبات لازم برای پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها و شعب مختلف را انجام می‌دهد.

او ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان را انجام می‌دهد و برای تسهیل در پرداخت وام ودیعه مسکن ما سعی کرده ایم اقدامات را برای افراد آسان‌تر کنیم و به تمامی بانک‌ها که اسامی آن‌ها در این بخش قید شده سهمیه تخصیص داده می‌شود و تمامی موارد باید توسط بانک‌ها و شعبه‌ها پیگیری شود.

محمود زاده بیان کرد: تمامی مشکلات و نگرانی‌ها که متقاضیان به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده اند، پیگیری و در اولین جلسه حضوری با بانک مرکزی به این موارد رسیدگی خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: پیش از این طبق مذاکراتی که انجام دادیم اعلام شده بود که بانک‌ها همکاری لازم را انجام خواهند داد و شرایط پرداخت را آسان‌تر خواهند کرد.

محمود زاده همچنین درباره ارائه کد رهگیری توسط مشاوران املاک هم گفت: کد رهگیری یک تکلیف قانونی است و طبق قانون باید برای تمامی قرارداد‌هایی که در مشاور املاک منعقد می‌شود کد رهگیری صادر شود. 

او با بیان اینکه اگر در گذشته کد رهگیری یک انتخاب بوده است، گفت: در حال حاضر دریافت کد رهگیری یک اجبار شده و باید این موضوع در تمامی معاملات رعایت شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی یادآور شد: در سال گذشته برای تسهیل گری متقاضیان و کسانی که کد رهگیری نداشته اند مقرر شد با پرداخت هزینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی و با هماهنگی اتحادیه املاک و اصناف کد رهگیری صادر شود، اما این به معنای آن کد صوری نیست و باید تمامی موارد لازم از جمله ثبت قرارداد ومشخصات مالک مستاجر و اطلاعات کامل ملک ثبت شود.

محمود زاده با بیان اینکه تا به امروز بیش از یک میلیون و ۲ هزار متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده و مدارک خود را تکمیل کرده اند، گفت: تا کنون هم ۲۳۰ هزار نفر به نظام بانکی معرفی شده و بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ متقاضی تسهیلات خود را دریافت کرده اند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها