وام | وام مسکن | اخبار اقتصادی | وام مستاجران | وام ساخت مسکن

خبر خوش برای مستاجرها؛ فروش آپارتمان نوساز متری3 میلیون | شرایط و زمان ثبت‌نام

کد خبر: 1098988

قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شده و دولت می‌خواهد سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد. واحدهایی که بر اساس ادعای اولیه دولت، قرار است متری سه میلیون تومان باشد. اما ثبت‌نام مسکن در طرح جهش مسکن ملی چه زمان است و چه کسانی در اولویت ثبت‌نام هستند؟

خبر خوش برای مستاجرها؛ فروش آپارتمان نوساز متری3 میلیون | شرایط و زمان ثبت‌نام

 ابراهیم رئیسی قانون جهش تولید مسکن را اعلام کرده است. قانونی که به موجب آن دولت مکلف است سالانه یک میلیون واحد مسکونی ارزان بسازد و در اختیار مردم قرار دهد. هنوز جزئیات طرح جهش مسکن مشخص نیست. اما اطلاعاتی که از این طرح در دست است چیست؟

اولین نکته‌ای که درباره طرح جهش مسکن عنوان شده قیمت آن است. آنگونه گه اسماعیل حسین زهی، نماینده مجلس گفته بود، قیمت هر متر مربع مسکن در طرح جهش مسکن حدود ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است. یعنی یک دهم متوسط قیمت کنونی مسکن در تهران.

بر این اساس می‌توان گفت متقاضیان باید منتظر مسکن ارزان باشند.

اولویت ثبت‌نام در طرح جهش مسکن

اما اولویت ثبت‌نام در طرح مسکن ابراهیم رئیسی با کیست؟ آنگونه که در خبرها آمده اولویت ثبت‌نام و خرید با مسکن اولی‌هاست و البته خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و دهک‌های اول تا سوم درآمدی در اولویت قرار دارند.

به عبارتی هدف اصلی طرح جهش مسکن با مسکن اولی‌هاست و کسانی که تاکنون نه خانه داشته‌اند و نه از تسهیلات خرید مسکن استفاده کرده‌اند.

از طرف دیگر گفته شده افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانواده ایثارگران تخفیف‌هایی برای مراحل ساخت داده می‌شود. مانند تخفیف ۱۰۰ درصدی برای خرید پروانه ساخت. دهک‌های اول تا سوم هم احتمالا برای خرید پروانه ساخت تخفیف ۳۰ درصدی دارند.

زمان ثبت‌نام مسکن اولی‌ها

اما زمان ثبت‌نام مسکن اولی‌ها در طرح جهش مسکن ملی چه زمان است؟ معاون وزیر راه و شهرسازی گفته دو هفته دیگر ثبت‌نام برای واحدهای طرح جهش مسکن آغاز می‌شود.

محمودزاده گفته به زودی برای ثبت‌نام مسکن اولی‌ها فراخوان می‌دهیم و از همه خانواده‌های فاقد مسکن دعوت می‌کنیم در طرح جهش مسکن ثبت‌نام کنند و از مزایای این پروژه استفاده کنند.

بر این اساس مسکن اولی‌ها از هفته سوم مهرماه باید منتظر اعلام زمان ثبت‌نام در این طرح باشند. البته هنوز مشخص نیست که متقاضیان ثبت‌نام مسکن ملی باید برای ثبت‌نام وارد سامانه جامع اقدام ملی مسکن شوند یا سایت جدیدی در نظر گرفته می‌شود.

اما مهم‌ترین نکته درباره طرح جهش مسکن این است که دولت می‌خواهد با ارائه زمین رایگان،‌ مسکن ارزان به مردم بدهد. تاکید بر قیمت پایین مسکن رئیسی چیزی است که از ابتدا بر آن تاکید شده است. حالا معاون وزارت راه گفته برای حدود ۴ میلیون واحد مسکونی زمین تامین شده و قیمت واحدها بر اساس نرخ تمام شده است و تلاش می‌شود قیمت مسکن به کمترین میزان برسد.

به گفته یکی از نمایندگان مجلس هدف این طرح ارائه مسکن با قیمت زیر سه میلیون تومان است. اما انبوه‌سازان و فعالان این حوزه می‌گویند کمترین هزینه ساخت مسکن دو برابر این قیمت است و احتمال تحویل و ساخت واحد مسکونی با این قیمت وجود ندارد.

اما باید منتظر جزئیات طرح جهش مسکن بود و دید آیا دولت رئیسی می‌تواند بدون تورم، مسکن اولی‌ها را خانه‌دار کند./ تجارت نیوز

۵

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها