افزایش قیمت طلا امروز ۱۰ مهر/ هیجان سکه بازان برای خرید

کد خبر: 1100081

اونس جهانی در بازار امروز ۱۰ مهر به ۱۷۶۱ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان افزایش یافت.

افزایش قیمت طلا امروز ۱۰ مهر/ هیجان سکه بازان برای خرید

در بازار امروز اونس جهانی طلا به ۱۷۶۱ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان ثبت شد. قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا در کانال ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد.

نیم سکه امروز با افزایش ۰.۴۸ درصدی، از ۶,۱۰۰,۰۰۰ (شش میلیون و یکصد هزار) تومان به ۶,۱۳۰,۰۰۰ (شش میلیون و یکصد و سی هزار) تومان رسید.

ربع سکه امروز با رشد ۰.۱۹ درصدی به سه میلیون و ۶۰۹ هزار تومان تومان رسید.

آیا تداوم افزایش قیمت طلا در هفته دوم مهر ماه ادامه‌دار است؟

فعالان بازار طلا می‌گویند به دلیل ناآرامی‌های منطقه به نظر می‌رسد که روند افزایش قیمت طلا ادامه داشته باشد اما نایب رئیس دوم اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفت: فاکتورهای پیش‌بینی قیمت طلا زیاد شده و هر روز در منطقه اتفاق‌های جدیدی رخ می‌دهد و به همین دلیل روند قیمت طلا قابل پیش‌بینی نیست.

محمد کشتی‌آرای توضیح داد: در آستانه روز ۲۸ صفر خرید و فروش طلا به پایین‌ترین سطح رسیده است. علی رغم اینکه در سال‌های گذشته با گران شدن طلا اکثر مردم خریدار بودند اما امسال نه خریداری در بازار مشاهده می‌شود و نه فروشنده‌ای.

اظهارات تحلیل‌گران بازار حاکی از آن است که نوسانات نزولی در بازار اونس طلا مهم‌ترین عاملی بود که موجب شد سکه به اندازه دلار رشد نکند. اونس طلا در مقاطعی از هفته گذشته حتی تا محدوده هزار و ۷۳۰ دلار عقب‌نشینی کرد. در صورتی که روند اونس طلا کمی بهبود پیدا کند، سکه کار راحت‌تری برای رشد در هفته جاری خواهد داشت.

در کنار فشار اونس طلا که سد راه افزایشی‌های بازار بود، عامل دیگری که سرعت رشد فلز گران‌بهای داخلی را کند کرد، حباب قیمتی بود که پیرامون قیمت سکه وجود داشت. فلز گران‌بهای داخلی در مقاطعی از هفته گذشته حتی ۵ درصد بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله شد.

به عنوان مثال در انتهای هفته گذشته، ارزش ذاتی سکه نزدیک به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود، حال آنکه فلز گران‌بهای داخلی در بازار در محدوده ۱۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان معامله می‌شد. همین قیمت ۱۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان نیز ۴۰ هزار تومان بیشتر از روز چهارشنبه بود. به عبارتی می‌توان گفت که سکه بخش زیادی از رشد هفتگی خود را مدیون افزایش انتهای هفته بود.

به باور تحلیل‌گران بازار در صورتی که رشد قیمت دلار ادامه پیدا کند، سکه ممکن است بی‌توجه به ارزش ذاتی خود، حتی به بالای محدوده مقاومتی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قدم بگذارد. از نگاه بیشتر معامله‌گران، خوش‌بینی سکه‌بازان به آینده دلار موجب شده است که آنها بی‌توجه به ارزش ذاتی، خریدهای خود را بالا ببرند./تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها