وزیر راه: تکمیل پروژه‌‌های راهسازی بوشهر در اولویت است

کد خبر: 1101303

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل پروژه‌های راهسازی در استان بوشهر گفت: در سفر هیئت دولت به استان بوشهر راهکارهای لازم برای تسریع در تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های راهسازی ارائه می‌شود.

وزیر راه: تکمیل پروژه‌‌های راهسازی بوشهر در اولویت است

رستم قاسمی صبح امروز روند پروژه‌های مختلف راهسازی در عسلویه را مورد بررسی قرار داد.

در سفر وزیر راه و شهرسازی مراحل ساخت کریدور جنوب، بزرگراه محور عسلویه به استان هرمزگان، طرح توسعه اسکله‌های کنگان و شیرینو ، ساخت کنار گذر کنگان به دوراهک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در بررسی بزرگراه بز باز به بندو در شهرستان عسلویه با بیان اینکه این بزرگراه در قالب 3 قطعه به طول بیش از 26 کیلومتر است اظهار داشت: بزرگراه بزباز بند‌‌‌و، محور ارتباط زمینی عسلویه را به پارسیان در استان هرمزگان متصل می‌کند‌

رستم قاسمی  با اشاره به تکمیل پروژه‌های راهسازی در استان بوشهر گفت: در سفر هیئت دولت به استان بوشهر راهکارهای لازم برای تسریع در تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های راهسازی ارائه می‌شود.

بررسی روند اجرا موج شکن بندر کنگان

وی در بررسی روند اجرا موج شکن بندر کنگان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به گزارشی از ساخت این پروژه اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت موج شکن توسعه بندر کنگان با اعتبار 170 میلیارد تومان سال قبل آغاز شد و اجرا آن تا 30 ماه ادامه دارد.

سیاوش ارجمندزاده با بیان اینکه در این طرح موج شکن جدید شرقی به طول یک‌هزار و 325 متر اجرا می‌شود تصریح کرد: موج شکن جدید غربی به طول 440 متر از دیگر ویژگی‌‌های موج شکن توسعه بندر کنگان است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه اسکله کنگان دارای 2 بازوی اصلی و فرعی است، خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه عمق دسترسی در بندر کنگان از 4 به 6 متر افزایش می‌یابد و امکان تردد شناورها تا 2500 تن فراهم می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مساحت حوضچه بندر کنگان را 36 هکتار دانست و بیان کرد: طرح توسعه بندر کنگان در مجموع دارای 45 درصد پیشرفت فیزیکی است.

ارجمندزاده افزود: با اتمام این طرح، بندر کنگان با تغییر و تحول اساسی از یک بندر سنتی به یک بندر مدرن با قابلیت پهلوگیری کشتی‌های فلزی تبدیل می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها