گوشی سامسونگ یا شیائومی، کدامیک برای شما مناسب است؟

کد خبر: 1102808

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و الکترونیکی شدن بسیاری از امور میزان تقاضا و خرید گوشی‌های هوشمند بسیار بیشتر از گذشته شده است و کمپانی‌های بسیاری در زمینه تولید انواع گوشی موبایل فعالیت می‌کنند، اما در گذشته وقتی از برند تلفن‌های همراه صحبت می‌شد، بیشترین رقابت بین برندهای سامسونگ و اپل بود. اما امروزه بازار تغییرات زیادی کرده است و برندهایی مانند شیائومی نیز پا به عرصه رقابت با گوشی سامسونگ گذاشته‌اند. اگر قصد خرید یکی از گوشی‌های موبایل سامسونگ یا شیائومی را دارید و یا علاقه‌مند به کسب دانش در حوزه دیجیتال و تکنولوژی هستید، پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی

گوشی سامسونگ

سامسونگ یکی از بهترین پیشروان بازار الکترونیک است که با گذشت زمان، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. این شرکت کره‌ای در زمینه تولید سخت افزار موبایل بسیار عالی عمل کرده است و توانسته، بهترین پردازنده، دوربین و نمایشگر تلفن همراه را تولید و آنها را در گوشی‌های مختلف خود به کار گیرد، همچنین گوشی‌های Samsung نخستین تلفن‌هایی هستند که نمایشگر منحنی دارند.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این ابر قدرت کره‌ای می‌توانیم به تکنولوژی سنسور اثر انگشت، حسگر ضربان قلب، شناسایی چهره، خاصیت ضد آب و قابلیت شارژ بی سیم داخلی که در مدل‌های مختلف خود به کار برده است اشاره کنیم، همچنین گوشی‌های پیشرفته گلکسی مجهز به تراشه اختصاصی NFC برای تبادل داده بین دو دستگاه هستند.

 

مزایای گوشی Samsung

 

پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید

تمام موبایل‌های سامسونگ از سیستم عامل معروف اندروید پشتیبانی می‌کنند. سیستم عامل اندروید گوشی سامسونگ امکان ادغام فناوری‌ها و نرم افزارهای محاسباتی پیشرفته با تلفن‌های همراه را فراهم می‌کند.

 

معروف بودن برند

گلکسی Samsung در زمینه تولید گوشی موبایل قدمتی طولانی دارد و در طی این مدت به خوبی توانسته است پاسخگوی نیاز کاربران باشد. برای مثال اگر از کسانی که به ‌تازگی گوشی سامسونگ خریده‌اند بپرسید چرا با وجود اینکه با همین قیمت می‌توانستند یک گوشی شیائومی با امکانات بالاتر بخرند اما باز هم سامسونگ خریده‌اند؟ احتمالاً می‌گویند به هر حال این سامسونگ است و من قبل هم گوشی سامسونگ داشته‌ام. در حقیقت گوشی‌های سامسونگ یکی از بهترین و کارآمدترین گوشی‌های موجود در بازار هستند.

 

استحکام

تلفن‌های همراه سامسونگ از استحکام بدنه بالایی برخوردار هستند و در برابر ضربه مقاوم‌تر هستند و چنانچه به خوبی از آنها نگهداری شود تا مدت‌ها می‌توانند عملکردی مطلوب داشته باشند.

 

گارانتی

گوشی‌های موبایل گلکسی دارای کارت گارانتی 18 ماهه هستند و شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی در صورت بروز مشکل پاسخگوی مشتریان هستند.

 

قیمت رقابتی

این گوشی‌ها به حدی قدرتمند طراحی شده‌اند که در بازار رقابتی قیمت تلفن هوشمند رقیب سرسختی برای دیگر شرکت‌ها می‌باشند.

 

پیشرفتهترین تکنولوژی

سامسونگ از پیشرفته‌ترین تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا در تولید موبایل‌های هوشمند خود استفاده می‌کند و هیچگاه نمی‌خواهد از نظر تکنولوژی از رقبای خود پایین‌تر باشد.

 

سرعت بالا

استفاده ازسیستم عامل اندروید و آپدیت به موقع موبایل سامسونگ موجب شده است این تلفن‌ها عملکرد و سرعت بالایی داشته باشند.

مقایسه سرعت گوشی سامسونگ با شیائومی

تنوع بالا

در واقع سامسونگ برای اینکه طیف وسیعی از کاربران هدف را پوشش دهد سری‌های مختلفی را با قیمت‌های مختلف، همچنین قابلیت‌های متفاوت ارائه داده است که این سری‌ها عبارتند از:

  • سری S پرچمدار
  • سری Note پرچمدار
  • سری A میان‌رده و پایین‌رده
  • سری M میان‌رده‌هایی با تمرکز بر عملکرد باتری

جالب است بدانید که سری M و سری A سامسونگ گوشی‌های اقتصادی این شرکت هستند. سامسونگ سری A خود را با رام رسمی گلوبال تولید و روانه بازار کرده که در ایران نیز دارای محبوبیت بالایی هستند.

 

قیمت گوشی سامسونگ

تلفن‌های همراه سامسونگ با توجه به طراحی و امکانات خاصی که دارند، دارای قیمت‌های متنوعی هستند و به گفته برخی از افراد گوشی‌های سامسونگ قیمت‌های سرسام آوری دارند اما اگر امکانات و تکنولوژی به کار رفته در آنها را بررسی کنیم متوجه قیمت معقول و منطقی آنها می‌شویم. در صورتی که قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید، پیشنهاد می کنیم به فروشگاه اینترنتی ایسل مراجعه کنید.

 

گوشی شیائومی

شیائومی یک شرکت الکترونیکی چینی است که در حوزه تولید لوازم الکترونیک از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ، لوازم خانگی و انواع مختلف گجت‌های هوشمند فعالیت می‌کند. لی جون، مؤسس این شرکت، در سال 2010 برند شیائومی را ثبت کرد. این شرکت توانست در یک دوره زمانی 5 ساله در ردیف قدرتمندترین‌ها در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد و همچنان در مدار موفقیت به سمت جلو در حرکت است.

در واقع این شرکت با به کار بردن سیاست‌های کاری خاص و جدید توانسته است جایگاه ویژه‌ای در صنعت دیجیتال، مخصوصاً گوشی همراه داشته باشد. اصلی‌ترین دلیل محبوبیت گوشی xiaomi استراتژی تهاجمی است که برای قیمت گوشی موبایل به کار برده است.

 

مزایای گوشی شیائومی

 

قیمت مناسب

نقطه قوت گوشی شیائومی قیمت بسیار مناسب آنها نسبت به امکاناتی است که ارائه می‌دهند و در حقیقت هدف اصلی شیائومی فروش بیشتر با در نظر گرفتن سود کمتر است.

 

کارایی بالا

بعد از قیمت، معمولاً مشتریان به امکاناتی که گوشی در اختیار کاربران قرار می‌دهد توجه می‌کنند که در این زمینه نیز شیائومی بسیار موفق عمل کرده است و توانسته است گوشی‌هایی با کیفیت بالای دوربین، فیس لاک، حسگر اثر انگشت، پردازنده‌های فوق سریع، صفحه نمایش با کیفیت و بسیاری از امکانات دیگر را در اختیار مشتریان قرار دهد.

 

طراحی بینظیر

یک گوشی علاوه بر کارایی مناسب باید طراحی جذابی نیز داشته باشد که گوشی های شیائومی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و مجهز به نمایشگر تمام صفحه با دوربین سلفی پاپ‌آپ، دوربین‌های سه‌گانه با قاب زیبا و قابلیت تاشو هستند.

رنگ بندی گوشی های شیائومی

ظرفیت بالای باتری

گوشی‌های شیائومی ظرفیت باتری بالایی دارند، در واقع شیائومی برای گوشی‌های موبایل خود از باتری‌هایی با توان مصرفی بالا در کنار شارژ سریع استفاده می‌کند که امروزه کاربران با توجه به افزایش میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند نمی‌توانند از این ویژگی چشم پوشی کنند.

 

سیستم‌عامل اندروید

گوشی‌های xiaomi با رابط کاربری MIUI بر پایه اندروید عرضه می‌شوند که عملکردی بسیار سریع دارند و کاربر از کارکردن با آنها خسته نمی‌شود. شیائومی با آپدیت کردن سیستم عامل خود آنها را قوی‌تر و پایدارتر می‌کند و عمده تمرکز خود را صرف راحت‌تر کردن استفاده از گوشی کرده است.

 

تنوع بالا

از دیگر مزایای گوشی شیائومی می‌توانیم به تنوع بالای آنها اشاره کنیم در اصل یکی از کارهایی که زمینه را برای شیائومی فراهم آورد تا گوشی‌های متنوع و زیادی عرضه کند وجود زیر برندهای زیاد است. شیائومی برای اینکه بتواند این برنامه و هدف خود را که همان تنوع زیاد بود عملی کند چهار زیر برند بزرگ زیر را به وجود آورد تا هر کسی با توجه به سلیقه و امکاناتی که مد نظر دارد یکی را انتخاب کند، این چهار زیر برند عبارتند از:

 

سری MI : این سری جزو پرچمداران گوشی شیائومی هستند و این برند کار خود را با اولین سری این گوشی شروع کرد.

سری پوکو: (Poco) عمدتاً گوشی‌های میان‌رده این شرکت را شامل می‌شوند.

سری ردمی (Redmi) و ردمی نوت (Redmi note) که عمدتاً گوشی‌های اقتصادی این کمپانی را شامل می‌شوند.

سری بلک شارک (Black shark): این سری شامل گوشی‌های گیمینگ می‌شود.

 

دلایل محبوبیت گوشیهای شیائومی

طبق آمار رسمی که از سوی انجمن واردکنندگان موبایل منتشر شده است از میان 20 گوشی پرفروش 12 ماه گذشته، 7 گوشی از نماینده‌های شیائومی بوده‌اند. در حقیقت شرکت شیائومی با به کار بردن یک سیاست کاری خاص و جدید توانست به‌سرعت سهم عظیمی از بازار جهانی را از آن خود کند. یک‌سری از این مزیت‌ها عبارتند از: بهره بردن از یک گوشی میان‌رده با کارایی یک گوشی پرچم‌دار، داشتن قیمت مناسب و طراحی ظاهری بی‌نظیر می‌باشد. با توجه به ویژگی های گفته شده پیشنهاد می کنیم برای خرید گوشی شیائومی به فروشگاه اینترنتی ایسل مراجعه کنید و از بین مدل های مختلف، گوشی مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهید.

 

مقایسه برند شیائومی و سامسونگ

در ایران هر دو برند در یک بازار با تفاوت‌های بسیار کمی رقابت می‌کنند. همچنین، از آنجا که رشد تلفن‌های هوشمند هر روز در حال پیشرفت است هر دو مارک بر رقابتی بودن در بازار تأکید می‌کنند. اما در عین حال، هر دو شرکت بر اساس شخصیت برند خود موقعیت متفاوتی را در نظر گرفته‌اند. این تفاوت‌ها برای سلیقه‌های مختلف مشتریان در بازار ایران جذابیت دارد. برای نمونه شیائومی عمدتاً نسل جوان را هدف قرار می‌دهد و می‌خواهد عملکردی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را تجربه کنند. از این رو، آنها ویژگی‌های مختلف و پردازنده با کارایی بالا را با قیمت نسبتاً پایین‌تری نسبت به بقیه رقبای خود ارائه می‌دهند. برای داشتن حس انحصاری بودن، آنها همچنین رابط کاربری خاص خود را که MIUI است، ارائه می‌دهند.

از سوی دیگر، سامسونگ طیف گسترده‌ای از تلفن‌های هوشمند با رنج قیمت متوسط تا بالا را ارائه می‌دهد. دارندگان گوشی‌های هوشمند درجه یک سامسونگ حس برتری دارند، در حالی که کسانی که می‌توانند با کمی عملکرد پایین گوشی خود را مدیریت کنند اما محصول با دوام و با قیمت متوسط را بیشتر پسند می‌کنند و در میان گوشی‌های سامسونگ از گوشی‌های میان‌رده استفاده می‌کنند.

 

مقایسه کیفیت دوربین شیائومی و سامسونگ

دوربین‌های میان‌رده و پایین‌رده سامسونگ سری A از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما در مقایسه با هم‌رده‌های خود در برند شیائومی کمی ضعیف‌تر عمل کرده است. به‌طور کلی در زمینه دوربین چه در بخش پرچمداران و چه در بخش میانرده‌ها در حال حاضر شیائومی عملکرد بهتری نسبت به رقبای سامسونگی خود دارد. در زمینه دوربین سلفی اما گوشی‌های سامسونگ چه در میان‌رده‌ها و چه در گوشی‌های پرچمدار عملکرد بهتری نسبت به گوشی‌های شیائومی دارند و به نوعی سازنده چینی خیلی به دوربین سلفی اهمیت نمی‌دهد.

مقایسه دوربین گوشی شیائومی و سامسونگ

مقایسه باتری سامسونگ و شیائومی

تمام مدل‌های سامسونگ یا شیائومی باتری با ویژگی‌های مختلف دارند. بعضی از آن‌ها 3000mah دارند در حالی که برخی از 5000mAh یا بالاتر پشتیبانی می‌کنند.

 

چه گوشی بخریم شیائومی یا سامسونگ؟

سامسونگ و شیائومی از نظر خط تولید و استراتژی کاملاً شبیه هم هستند، با این تفاوت که تلفن‌های هوشمند شیائومی در مقایسه با تلفن‌های هوشمند گلکسی، مشخصات فنی بالاتر با قیمت کمتری دارند. اما در کل تمام برندهای گوشی‌های همراه سامسونگ یا شیائومی دارای رده‌بندی‌های مختلفی هستند که قیمت و کارایی هر کدام نیز با هم تفاوت دارد. این دو برند از گوشی‌های هوشمند هر کدام دارای مدل‌های پایین‌رده، میان‌رده و پرچمدار هستند و هر کدام از این برندها روی یکی از رده‌های خود تمرکز بیشتری می‌کند.

 

سهم برندهای سامسونگ و شیائومی از بازار ایران

انجمن واردکنندگان موبایل با انتشار خبری به سهم برندهای موبایل از بازار ایران براساس گوشی‌های فعال شده در شبکه اشاره کرده است که طبق آن سامسونگ با ۵۴ درصد توانسته بیشترین سهم را به خود اختصاص دهد. اما جالب‌ترین بخش آمار مربوط به سهم شیائومی است که با رشد خیره‌کننده‌ای توانسته جایگاه دوم در بازار تلفن همراه ایران را به خود اختصاص دهد. شیائومی در سال ۹۸ تنها ۷ درصد از سهم بازار ایران را داشته اما اکنون به ۲۹ درصد رسیده است.

 

خرید آنلاین موبایل

امروزه با تغییر سبک زندگی و شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان، افراد بیشتر از گذشته نسبت به فروشگاه‌های اینترنتی علاقه نشان می‌دهند و از آنها خرید می‌کنند. از مهمترین مزایای خرید آنلاین می‌توانیم به دسترسی همیشگی، راحتی خرید و صرفه‌جویی در زمان و فرصت مقایسه با سایر برندها و فروشگاه‌ها اشاره کنیم. پس اگر قصد خرید آنلاین موبایل را دارید ما فروشگاه ایسل را به شما معرفی می‌کنیم، زیرا این فروشگاه یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه دیجیتال، مخصوصاً گوشی همراه است و شما می‌توانید با مراجعه به سایت ایسل، ویژگی انواع مدل‌های گوشی موجود در بازار را مطالعه کنید و یک گوشی مناسب با نیاز خود به ‌صورت اینترنتی خریداری کنید.

 

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم در مورد دو برند معتبر سامسونگ و شیائومی که در زمینه تولید انواع گوشی هوشمند فعالیت می‌کنند و هر کدام از آنها عملکرد بسیار خوبی در این‌ زمینه داشته‌اند صحبت کنیم، اکنون حق انتخاب با شماست و شما باید با توجه به سلیقه شخصی و میزان بودجه‌ای که برای خرید گوشی موبایل در نظر گرفته‌اید تصمیم بگیرید کدام را خریداری می‌کنید. پس اگر خواهان خرید اینترنتی گوشی برند سامسونگ یا شیائومی هستید می‌توانید از جدیدترین گوشی‌های این دو برند در ایسل دیدن نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها