جزئیات وام‌ ۲ میلیاردی ۴۸ ساعته بدون ضامن | شرایط دریافت وام فوری

کد خبر: 1102814

برخی از شرکت‌های خرید و فروش خودرو به تازگی سعی دارند که خرید خودرو را با اعطای وام‌های بدون ضامن یا با بهره کم برای متقاضیان خرید خودرو آسان کنند.

جزئیات وام‌ ۲ میلیاردی ۴۸ ساعته بدون ضامن  | شرایط دریافت وام فوری

 براساس گزارش‌های به دست آمده برخی از شرکت‌های خرید و فروش خودرو‌های خارجی به تازگی سعی دارند که خرید خودرو را با اعطای وام‌های بدون ضامن یا با بهره کم برای متقاضیان خرید خودرو آسان کنند

به این دلیل که قیمت خودرو در این شرایط اقتصادی کشور از الگوی خاصی پیروی نمی‌کند، بسیاری از افراد که مدت‌ها مبالغی را برای خرید خودرو پس انداز کرده‌اند با توجه به نرخ تورم دیگر قادر به خرید خودرو نیستند.

یکی از روش‌های رایج در زمینه خرید خودرو که در حال حاضر در کشور و همچنین بسیاری از کشورهای دنیا در حال انجام است خرید اقساطی خودرو است. افراد می‌توانند از طریق تأمین اعتبار بخشی از هزینه خودرو، صاحب خودرو شوند.

فروش اقساطی به واسطه لیزینگ‌ها یک‌ رویه جاری است

لیزینگ خودرو نوعی خرید اقساطی خودرو است. قبل از شروع فرایند معامله مشخص می‌شود که خودرو قرار است با چه قیمتی به خریدار فروخته شود. سند خودرو هم در رهن شرکت فروشنده باقی می‌ماند و بعد از اتمام آخرین قسط و برآورده‌شدن تمام تعهدات خریدار در اختیار او قرار خواهد گرفت.

به این علت که هیچ یک از بانک‌ها مجوز ارائه تسهیلات خرید خودرو ندارند، بانک‌ها از طریق نهاد‌ها یا شرکت‌های لیزینگ با شرکت‌های خرید و فروش خودرو برای اعطای وام قرارداد می‌بندند و راه را برای متقاضیان خرید خودرو تا حدودی آسان می‌کنند.

شرکت‌های لیزینگی مختلفی وجود دارند که معاملات قسطی خودرو را انجام می‌دهند به عنوان مثال شرکت‌های وابسته به واحدهای تولیدی مانند ایران‌خودرو و سایپا و لیزینگ خودرو از طریق بانک‌هایی مانند بانک پاسارگاد یا ملت.

برخی شرکت‌ها از جمله شرکت ماشین‌چی(شرکت خرید و فروش خودروهای دست دوم) نیز در این زمینه فعالیت می‌کند که از طریق همکاری با لیزینگ‌ها و بانک‌ها به متقاضیان، وام‌هایی برای خرید خودرو تا سقف دو میلیارد با سود کم یا بدون بهره می‌دهد.

وام ۲ میلیاردی ظرف ۴۸ ساعت؟

مهدی جعفری، مدیر یکی از مجموعه‌هایی که در زمینه فروش اقساطی خودرو‌ فعالیت می‌کند، می‌گوید که برای اعطای این وام‌‌ها با یک سری بانک‌ها و لیزینگ‌های معتبر همکاری می‌کنند و در کنار سرویس‌های دیگری که مجموعه ماشین‌چی ارائه می‌دهد، وام خرید خودرو نیز به آن اضافه شده است.

جعفری در پاسخ به سوال که چرا شرایط ارائه تسهیلات به این آسانی است؟ گفت: این اولین باری نیست که وامی با این شرایط آسان پیش می‌آید و فروش اقساطی خودرو به واسطه لیزینگ‌ها یک‌ رویه جاری است.

او در این باره ادامه داد: مجموعه ماشین‌چی هم در کنار گروه‌های لیزینگی قرار گرفته است. یعنی اگر متقاضی وام را دریافت می‌کند در حقیقت طرف قرارداد او شرکت لیزینگ است و این مجموعه تنها پرونده را تکمیل و اقدامات لازم را برای متقاضی انجام می‌دهد.

مدیر ماشین‌چی با اشاره به اینکه این سرویس وام‌ با شرایط آسان صرفا در جهت تکمیل سرویس‌های معاملاتی مجموعه به سرویس‌های این شرکت اضافه شده، اظهار کرد: هیچ کارمزدی در ازای وام دریافت نمی‌‌شود، حتی برای خدماتی از جمله اخذ خلافی، اخذ مدارک شهرداری، تنظیم سند خودرو، حتی سرویس تعویض پلاک و …

وی با تاکید بر اینکه برای ارائه وام‌ به مدارکی از جمله ارائه گردش حساب بانکی، چک صیادی، مدارک شغلی و مدارک تمکن مالی نیاز است، گفت: بدون این مدارک مخصوصا عدم تایید مدارک تمکن مالی، ضامن و مدارک شغلی اعطای وام‌هایی تا سقف دو میلیارد امکان پذیر نیست.

جعفری ادامه داد: در صورتی که مداراک فرد متقاضی خرید خودرو کامل نباشد، نمی‌تواند ظرف ۴۸ ساعت این تسهیلات را دریافت کند و روند اعطای وام ممکن است روزها طول بکشد، اما در صورتی که مدارک تکمیل باشد تا دو روز مبلغ درخواست شده به فرد متقاضی داده می‌شود. مجموعه‌ای مانند ماشین‌چی با اعطای وام‌هایی با شرایط نسبتا آسان راه را برای افرادی که قصد خرید خودرو را دارند راحت می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها