ارزانی پراید رویا شد! / قیمت پراید چند؟

کد خبر: 1102994

قیمت دلار ارزان شد، میزان تولید خودرو بیشتر شد، میزان فروش خودروسازان حتی از تولید هم بیشتر شد و تعدادی از خودروهای دپویی خودروسازان وارد بازار شدند اما در نهایت قیمت پراید تکان نخورد.

ارزانی پراید رویا شد! / قیمت پراید چند؟

 آخرین قیمت پراید ۱۱۱ در بازار حاکی از این آن است که این خودرو همچنان بیش از ۱۵۴ میلیون تومان قیمت دارد. این درحالیست که پیش از این بعد از مخالفت رسمی وزارت صمت با آزادسازی واردات خودرو روند صعودی قیمت پراید شروع شده بود اما پس از ارزانی اخیر قیمت دلار برخی انتظار نزولی شدن قیمت پراید را داشتند.

با این حال قیمت دلار ارزان شد، میزان تولید خودرو در شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد بیشتر شد، میزان فروش خودروسازان حتی پنج درصد از تولید هم بیشتر شد و تعدادی از خودروهای دپویی خودروسازان وارد بازار شدند اما در نهایت قیمت پراید تکان نخورد.

پیش از این نیز تجارت‌نیوز نوشته بود: مدتی است که دیگر خط تولید پراید متوقف شده و دیگر تولید نمی‌شود. قرار بود در این روزهای نبود پراید در خط تولید، خودروهای جایگزین بتوانند تقاضا برای پراید را پاسخ دهند اما به نظر می‌رسد خودروسازان در تحقق این هدف ناکام مانده‌اند.

آن طور که تاکنون اعلام شده میزان تقاضا در بازار خودرو تا سالانه به سه میلیون دستگاه هم می‌رسد اما خودروسازان حتی به یک میلیون خودرو تولیدی هم دست نیافته‌اند. هرچند آنها اعلام کرده‌اند که میزان خودروهای معوق در طرح‌های پیش‌فروش را به کمترین حد ممکن طی سال‌های اخیر رسانده‌اند اما طبق آخرین گزارش سازمان بازرسی میزان خودروهای ناقص در پارکینگ به ۱۴۰ هزار خودرو می‌رسد.

 ناتوانی خودروسازان در تامین قطعات خودرو نیز به بحران فعلی دامن زده است.

بدین ترتیب در صورت تداوم وضعیت فعلی یعنی اگر گشایشی در آزادسازی واردات خودرو صورت نگیرد، خودروهای جایگزین پراید وارد بازار نشوند، احتمالا کاهش قیمت پراید کمی از دور از دسترس باشد. آیا ممکن است بازار پراید طبق انتظار عمل کند یا اینکه با وعده‌ها و اقدامات جدید این بازار متاثر خواهد شد؟/ تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها