شکلات، بهترین انتخاب برای صبحانه

کد خبر: 1108816

آگر شما شکلات را فقط به عنوان دسر استفاده می‌کنید، می‌توانیم بگوییم که حجم عظیمی از کاربردهای شکلات را از دست داده‌اید. شکلات از زمان‌های قدیم به دلیل خواص بسیارش برای سلامتی و به عنوان عضوی جدا نشدنی از رژیم غذایی استفاده می‌شده است. پس اگر عاشق شکلات هستید و دوست دارید هر روز مخصوصا برای صبحانه شکلات بخورید، بعد از خواندن این مطلب بهانه‌ی لازم برای این کار را خواهید داشت.

چرا خوردن شکلات برای صبحانه توصیه می‌شود؟

شاید به دلیل تفکراتی که در جامعه وجود دارد، فکر کنید که مصرف شکلات آن هم در وعده صبحانه مضر است اما ما در ادامه چند دلیل را ذکر خواهیم کرد که نشان می‌دهد شکلات صبحانه انتخابی مناسب برای شروع کردن روز است.

شکلات قدرت ذهنی را افزایش می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهند کسانی که یک یا چندبار در هفته شکلات یا شکلات تلخ مصرف می‌کنند، در آزمون‌های حافظه عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. فلاوانول‌های کاکائو، گردش خون در مغز را بهبود می‌بخشند و باعث خون رسانی بهتر به قسمت‌هایی از مغز می‌شوند که مسئول یادگیری و حافظه هستند. پس اگر می‌خواهید برای امتحان صبح خود آماده شوید، خوردن شکلات برای صبحانه می‌تواند برایتان مفید باشد.

شکلات اشتها را کمتر می کند

آیا امکان دارد نوتلا بخوریم و لاغر شویم؟ شاید وقتی به لاغری و کم کردن وزن فکر می کنید، خوردن شکلات آخرین راه حلی باشد که به ذهنتان می‌رسد. اما خوردن شکلات در صبح می تواند احساس گشنگی شما را در ادامه‌ی روز کمتر کند. شکلات می تواند ذائقه‌ی شما را متعادل کند و باعث شود تا کمتر غذا بخورید. تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن صبحانه‌ی پر کالری و حاوی شکلات می‌تواند مصرف کالری را در طول روز کاهش دهد.

شکلات شادی بخش است

بیدار شدن برای یک روز کاری می‌تواند سخت باشد، به همین علت مهم است که روحیات خود را برای شروع روز بهبود ببخشید. شکلات می‌تواند حال شما را بهتر کند و احساسات مثبتی را در شما به وجود بیاورد. شکلات می‌تواند ترشح اندورفین را بیشتر کند و هورمون‌های مربوط به احساس خوب - مانند سرتونین و دوپامین – را در بدن بیشتر کند.

شکلات برای سلامتی مفید است

به نظر می‌رسد افرادی که در روز شکلات بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر در معرض بیماری‌های قلبی و سکته مغزی قرار دارند. خوردن شکلات تلخ، یک تمرین ورزشی عالی برای قلب است که فشار خون را کاهش می‌دهد و به لطف اکسید نیتریک تولید شده توسط فلاونوئیدها، به رگ‌های خونی کمک می‌کند تا التهاب کمتری داشته باشند. مصرف به اندازه‌ی شکلات تلخ، که سرشار از عصاره‌ی کاکائو است، می تواند چگونگی متابولیسم گلوکز توسط بدن را بهبود بخشد؛ به این ترتیب گفته می‌شود که شکلات تلخ می‌تواند به مبارزه با دیابت کمک کند. در نهایت، شکلات تلخ، سطح کلسترول بد یا LDL را که می‌تواند باعث انسداد عروق شود، کاهش می دهد و سطح کلسترول خوب یا HDL را افزایش می‌دهد. پس پیشنهاد می‌کنیم شکلات صبحانه تلخ را در رژیم خود جای دهید.

شکلات کمک می کند تا برای کار آماده شوید

درست مانند دانه‌های قهوه و چای، کاکائو نیز حاوی کافئین است. مقدار کافئین در شکلات می‌تواند متغیر باشد، اما به عنوان یک قاعده، بدانید که شکلات تلخ دارای کافئین بیشتری است، در صورتی که شکلات سفید فاقد آن است. مانند سایر غذاهای کافئین دار، شکلات شما را هوشیارتر و بیدارتر می‌کند. ماده شیمیایی دیگر موجود در کاکائو، تئوبرومین است. این ماده به شکلات، طعم تلخی می‌بخشد و سطح انرژی را افزایش می‌دهد که همان چیزی است که صبح لازم دارید.

شکلات مقوی است و سیستم ایمنی را بهبود می بخشد

علاوه بر تمام خوبی‌های ذکر شده، شکلات سرشار از مواد مغذی است. هر شکلات تلخ 70% حاوی آنتی اکسیدان‌هایی حتی بیشتر از چای سبز است. به علاوه، شکلات منبع خوبی برای مواد معدنی مانند کلسیم، مس، پتاسیم و منیزیوم است. همچنین فلاوانول‌ها به مبارزه با آسیب سلولی ناشی از اکسیدان‌هایی که روزانه در معرض آنها هستیم کمک می‌کنند.

راه‌های اضافه کردن شکلات به روتین صبحانه

اگر خوردن یک تکه شکلات تخته ای در وعده ی صبحانه برای شما خوشایند نیست، راه های بسیاری وجود دارد که می توانید شکلات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

  • شکلات صبحانه: خوردن شکلات صبحانه‌هایی مثل Nutella و سایر کرم‌های شکلاتی مثل شکلات صبحانه باراکا می‌تواند انتخاب خوبی برای صبحانه باشد.
  • اسموتی و شیک های پروتئین: یک فنجان اسموتی شکلاتی می‌تواند یک صبحانه‌ی کامل و دلچسب باشد.
  • شکلات داغ: به جای چای یا قهوه می‌توانید صبح خود را با هات چاکلت شروع کنید.
  • نان و کیک شکلاتی: اگر برای صبحانه‌ی خود نان یا کیک می‌پزید، می توانید مقداری چیپس شکلاتی در آن بریزید.
  • اوتمیل شکلاتی: یکی از صبحانه‌های سریع و مقوی اوتمیل یا جوی دوسر است که شما می‌توانید با مقداری شکلات آن را جذاب تر و پر انرژی تر کنید.

سخن آخر

شکلات، یکی از خوراکی‌های بسیار خوشمزه و مفید است که به دلیل خواص خود، انتخابی مناسب برای شروع روز است. برای آن‌که شکلات را در رژیم خود قرار داده و از خواص آن بهره‌مند شوید، می‌توانید از انواع شکلات صبحانه و سایر فراورده‌هایی کاکائویی برای این وعده استفاده کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها