معرفی 5 مدل از بهترین خط چشم ‌ها و خط لب های پرطرفدار

کد خبر: 1110094

اگر خواهان آرایشی کامل و بی نقص هستید پیش از هر چیز باید با بهترین خط چشم ‌ها و خط لب های پرطرفدار آشنایی داشته باشید و در استفاده از آنها مهارت کسب کنید. پیش از آنکه دست به کار شوید و یک میک آپ حرفه‌ای را آغاز کنید باید بدانید که کدام یک از انواع خط چشم به شما می‌آید و انتخاب بهتری برای تکمیل آرایشتان در روز یا شب هستند. این سوال را در خصوص انتخاب بهترین خط لب برای جلوه دادن به لب ها باید از خود بپرسید و به جواب آن دست پیدا کنید.

چشم ها مهم‌ترین عضو در چهره یک خانم هستند که در رسیدن او به کمال جذابیت و نگاه گیرا نقش دارند، به همین خاطر آشنایی با انواع خط چشم به کار هر خانمی می‌آید. پس از چشم ها، لب‌ها دومین مظهر زیبایی یک زن به شمار می‌روند که در رساندن او به جذابیت‌های دلبرانه تاثیرگذارند. این جلوه تاثیرگذار لب در زیبایی زن در ادبیات ما هم جایگاهی خاص داشته و بسیاری از شاعران لب‌ها را نماد گرفتاری عاشق در دام معشوق می‌دانند. امیدواریم که شما هم هرگز از معجزه این دو عضو تاثیرگذار در صورتتان غافل نشوید. چنانچه جویای راهی برای زیباتر به نظر رسیدن هستید تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا میانبرهای رسیدن به جذابیت را با شما در میان بگذاریم.

انواع خط چشم

یکی از نکاتی که در استفاده از این محصول باید بدانید آن است که کدام یک از انواع خط چشم در زمان استفاده برای شما خوش دست‌تر هستند. توانایی شما در کشیدن خط چشم کامل و بی نقص در نتیجه نهایی آرایشتان به شدت تاثیرگذار است. انواع خط چشم را می‌توان در 5 دسته کلی: خط چشم مدادی، مویی یا مایع، ژله‌ای، ماژیکی و کیکی تقسیم‌بندی کرد.

اگر در مرحله یادگیری هستید و می‌خواهید در استفاده از خط چشم تبحر کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم در ابتدای امر با خط چشم مدادی کار را آغاز کنید. پس از آنکه دستتان تا حدودی راه افتاد می‌توانید برای کشیدن خط چشم‌های حرفه‌ای تر از خط چشم مایع یا مویی کمک بگیرید. برای آنکه با تفاوت‌های این دو نوع خط چشم آشنا شوید ادامه متن را بخوانید.

 

1- خط چشم مدادی

 

این نوع خط چشم را می‌توان ساده‌ترین نوع خط چشم دانست زیرا برای استفاده از آن نیاز به تجربه خاصی نیست و دقیقا به همین خاطر باب طبع افراد مبتدی و تازه کار می‌باشد. خط چشم‌ مدادی برای مصرف روزانه و عادی انتخاب مناسب‌تری بوده و در دسته لوازم آرایش مردم پسند قرار دارد. این محصول تقریبا با هر سلیقه‌ای همخوانی داشته و کمتر کسی است که از این مدادها خوشش نیاید.

اگر از طرفداران آرایش چشم اسموکی هستید این مدل خط چشم را انتخاب کنید زیرا برای اینکار بهترین گزینه به شمار می‌روند. برخی از افراد آرایش چشم طبیعی را می‌پسندند که برای این منظور هم خط چشم مدادی انتخاب عالی برایشان خواهد بود. نکته‌ای که در ضمن استفاده از این مدل خط چشم باید به آن توجه کنید اطمینان از عدم پخش و ریزش آن است، زیرا مداد چشم‌ها به راحتی در آستانه پخش و ریزش قرار دارند.

 

مداد چشم‌ها برخلاف سایر نمونه‌های خط چشم برای قسمت درونی چشم هم کاربرد دارند و گزینه مقرون به صرفه‌تری به شمار می‌روند. این محصول را می‌توانید در انواع مختلف با پایه واکسی، سرمه‌ای، پیچی مکانیکی و پایه پودری بیابید. برخی از افراد با نوک سخت مداد چشم‌ها مشکل دارند، برای همین منظور خط چشم‌های دارای پایه واکسی به سبب حرکت روان و رنگ دهی آسان مناسب این افراد هستند. مداد چشم‌های سرمه‌ای برخلاف زود پاک شدنشان جلوه بی نظیری به چشم‌ها می‌دهند و برای میهمانی‌ها گزینه بسیار خوبی به شمار می‌روند.

 

2- خط چشم مایع

 

خط چشم‌های مایع سخت‌ترین مدل خط چشم از لحاظ استفاده و کارایی هستند که برخلاف این نحوه استفاده سخت، خطوطی بسیار دقیق و زیبا بر جای می‌گذارند. برای استفاده از این نوع خط چشم‌ها نیاز به دستانی ثابت و عاری از لرزش دارید که این امر هم تبحر زیادی را می‌طلبد. هرچند کشیدن این مدل خط چشم کار سختی است و نیاز به چیره دستی زیادی دارد اما اگر به دنبال داشتن آرایش چشم حرفه‌ای، مانند سلبریتی‌ها و مدل‌ها هستید بهتر است دست به کار شوید و تمرین با آنرا آغاز کنید. در کنار سختی که کار با این خط چشم‌ها دارد پاک کردن آنها بسیار آسان بوده و با کمی آب و یک اشاره دست به راحتی پاک می‌شوند.

 

بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها جذابیت چشمان خود را مدیون خط چشم مایع هستند زیرا ظرافت و زیبایی چشمان در این مدل دو چندان می‌باشد. در حقیقت ظرافتی که در کشیدن خط چشم مایع وجود دارد خاصیت برتر آن نسبت به سایر مدل‌ها به شمار می‌رود. خط چشم مایع انتخاب بسیار مناسبی برای آرایش چشم گربه‌ای، مجلسی و عربی است. یکی از مزایای استفاده از خط چشم مویی پرپشت به نظر رسیدن مژه‌ها در زمان استفاده از این محصول می‌باشد، ضمن آنکه این مدل نسبت به مداد چشم از ماندگاری و دوام بیشتری نیز برخوردار است.

 

3- خط چشم ماژیکی

 

خط چشم ماژیکی نوعی قلم با سر مومی شکل است که استفاده از آن بسیار آسان‌تر از به کارگیری خط چشم مایع یا مداد چشم می‌باشد. از آنجایی که استفاده از خط چشم‌های مویی و مایع نیاز به تبحر خاصی داشته و با هر لرزشی به کل زحمت شما به باد می‌رود می‌توانید این مدل را جایگزین نمائید. کار با خط چشم ماژیکی به علت داشتن سری مومی شکل و غیر قابل انعطاف پذیر به نسبت راحت تر می‌باشد. بسیاری از افرادی که به دنبال یک خط چشم اساسی هستند از این مدادهای مومی استفاده می‌کنند.

درحقیقت خط چشم ماژیکی هم در دسته خط چشم‌های مایع قرار دارد با این تفاوت که غیر حرفه‌ای هم می‌توانند این محصول را مورد استفاده قرار دهند. از خصوصیات مثبت این مدل می‌توان به ماندگاری بالای آن اشاره داشت، البته به نسبت این ماندگاری زیاد پاک کردن آن هم سخت می‌باشد.

 

4- خط چشم ژله‌ای

 

خط چشم ژله‌ای هم یکی از انواع خط چشم است که البته بیشتر آنرا ابزاری برای حرفه‌ای‌ها می‌دانند، زیرا کسانی که به تازگی آرایش کردن را آغاز کرده‌اند قادر به استفاده صحیح از آن نیستند. این مدل خط چشم برای آرایش‌های چشم دنباله‌دار مانند خط چشم گربه‌ای گزینه‌ای بسیار مناسب می‌باشد. انتخاب قلمو و براش در این مدل خط چشم به انتخاب شما بستگی دارد، به همین سبب می‌توانید با تغییر قلموهای خود به خطوط ترسیمی‌تان ضخامت بیشتری داده یا بالعکس آنرا نازک‌تر بکشید. این مدل خط چشم در داخل ظروفی کوچک قرار می‌گیرد و دارای بسته‌بندی متمایزی نسبت به سایر نمونه‌ها می‌باشد.

خط چشم ژله‌ای از ماندگاری خوبی برخوردار است و برای آرایش‌های دودی گزینه مناسبی به شمار می‌رود. ممکن است گاها پس از استفاده از این مدل خط چشم شاهد پخش شدن آن باشید که این امر عادی است و البته در زمره معایب آن هم عنوان می‌شود. نکته آخر آنکه پس از ترسیم خط چشم ژله‌ای باید کمی صبوری پیشه کنید تا مایع آن بر روی پلکتان خشک شود و سپس به سراغ ادامه آرایش خود بروید.

5- خط چشم کیکی

اصطلاح خط چشم کیکی برای بسیاری از افراد نامانوس است زیرا اغلب حرفه‌ای به سراغ استفاده از این مدل خط چشم می‌روند. البته اگر شما هم کنجکاو به استفاده از این محصول باشید تنها پس از کمی تمرین می‌توانید تمیزترین و دقیق‌ترین خط چشم‌ها را به کمک آن ترسیم کنید. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به امکان ترکیب آن پیش از خشک شدن اشاره کرد. خط چشم کیکی دارای ظاهری شبیه به سایه‌های فشرده است و برای استفاده از آن باید قلموی خود را مرطوب کرده و سپس برای رسم خطوط از آن استفاده نمائید. طرفداران  آرایش‌های دودی از این محصول استفاده فراوانی می‌کنند زیرا علاوه بر جلوه خاص از ماندگاری خوبی نسبت به سایر نمونه‌ها برخوردار است.

انواع خط لب

بسیاری از خانم‌ها تاثیر خط لب را در آرایش دست کم می‌گیرند و به این نکته توجه چندانی ندارند که بسیاری از فشن استایل‌ها و ترندهای جدید تا چه حد بر روی استفاده از محصولات آرایش لب تاکید دارند. خط لب‌ها براساس خشکی، چربی و معمولی بودن پوست افراد به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. نکته‌ای که در آشنایی با انواع خط لب نظرتان را جلب خواهد کرد آن است که نمونه‌هایی از خط لب‌ تنها برای برجسته‌سازی لب‌ها کاربرد دارند و دارای هیچ رنگی نمی‌باشند. به عنوان مثال چنانچه می‌خواهید قوس بالایی لبتان خودش را بیشتر نشان دهد و در میان اجزای صورتتان جلوه گری بیشتری داشته باشد می‌توانید از این ترفند استفاده کرده و خط لب بی رنگ را به کار گیرید. برخی از افراد از این خط لب‌های خنثی برای تقویت لبانشان استفاده می‌کنند.

علاوه بر تاثیری که انواع خط لب بی رنگ در خوش فرم و حجیم به نظر رسیدن لبان شما دارند، این مدادهای به ظاهر کم اهمیت در ثبات بخشیدن به رژلب هم کاربرد دارند. در حقیقت استفاده از خط لب، راز ماندگاری رژ لب‌ برای بسیاری از خانم‌هاست و یکی از شروط اصلی برای داشتن یک آرایش تمیز و مرتب به شمار می‌رود. اگر به دنبال داشتن لبانی تماشایی‌تر هستید بهتر است در انتخاب رنگ خط لب کمی جسارت به خرج داده و خط لب‌هایی تیره‌تر از رنگ رژتان را انتخاب کنید. چنانچه در استفاده از رژ لب اهل تنوع هستید و همواره از رنگ‌های متنوع استقبال می‌کنید، برای خرید خط لب می‌توانید یک رنگ متناسب با رنگ طبیعی لبانتان را انتخاب کرده و از این رنگ به عنوان پایه‌ای برای تمامی آرایش‌های لب خود استفاده کنید.

نکته آخر آنکه استفاده از خط لب نامرئی علاوه بر برجسته سازی لب‌ها در جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر رسیدن آنها نیز تاثیرگذار است. از آنجایی که لب جز آن دسته از اعضای صورت است که بیشتر درصدد خشکی و در اصطلاح پوسته پوسته شدن قرار دارد، استفاده از این نوع خط لب می‌تواند کمکی باشد برای رهایی لب‌های شما از پژمردگی و ظاهر نه چندان شاداب. این محصول می‌تواند به راحتی زیبایی لبان شما را نمایان سازد بی آنکه کسی متوجه استفاده از آن باشد. در آخر همانطور که استفاده از سایر اقلام آرایشی را برای تکمیل آرایشتان مدنظر قرار می‌دهید از تاثیر و استفاده از خط لب غافل نمانید.

خرید محصولات آرایش چشم و لب

صرف نظر از دقتی که در انتخاب و خرید هر یک از انواع خط چشم و خط لب دارید، به جهت ارتباط این محصولات با دو عضو حساس و آسیب پذیر بدن یعنی چشم و لب توصیه می‌کنیم اقلام آرایشی مورد نیازتان را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.  محصولات مختص آرایش چشم گذشته از تاثیر شایان توجهی که در تغییر و زیبایی چهره دارند، در صورت غیر استاندارد بودن آثار سو و بعضا جبران ناپذیری بر جای می‌گذارند. به همین سبب هم فروشگاه‌هایی همچون خانومی، موتن رو، این چند که دارای صفحه تخصصی برای عرضه این محصولات هستند انتخاب سنجیده‌تری برای خرید به شمار می‌روند.

 یکی از توصیه‌هایی که همواره در خرید محصولات آرایشی می‌شنوید چک کردن علامت استاندارد و سیب سلامت بر روی بسته بندی این محصولات است که در خرید اینترنتی لوازم آرایشی اصولا این امکان وجود ندارد. راه حل جایگزین این مشکل چک کردن مجوزهای لازم مبنی بر به رسمیت شناختن آن سایت است که در سایت‌های فروشگاهی‌ همچون دیجی کالا، این چند و رژا شاپ قابل رویت می‌باشد. این علامت با عنوان «ای نماد» شناخته شده و در حقیقیت شناسنامه کاری آن سایت نزد مراجع ذیربط می‌باشد. از دیگر نمودهای اعتبار یک سایت کسب تاییدیه از اتحادیه‌ها و اصناف مرتبط با فعالیت فضای مجازی است که باز هم می‌توانید نمونه آن را در صفحه نخست سایت‌هایی همچون موتن رو، دیجی کالا و این چند بیابید.

در پایان

چنانچه می‌خواهید راه و رسم خط چشم کشیدن را آموخته و تمرین کنید تاکید می‌کنیم اینکار را با نوع مدادی خط چشم آغاز کنید، زیرا آزمون و خطا با این محصول و جبران لغزش‌های احتمالی دست آسانتر است. البته چنانچه براش مناسبی تهیه کرده باشید استفاده از خط چشم ژله‌ای هم برایتان مناسب خواهد بود. هرچند نباید سعی کنید که به یکباره سراغ ترسیم خطوط متوالی بروید، بلکه بهتر است تمرین را با رسم خطوط بریده بریده بر روی بن مژه‌ها آغاز کنید. یکی از راه‌حل‌هایی که برای ترسیم خط چشم گربه‌ای توصیه می‌شود استفاده از قاشق چای خوری در گوشه خارجی چشم به عنوان الگوست. برخی از افراد تازه کار در کنار چشم‌های خود چسب می‌زنند تا خطوطی صاف‌تر و هماهنگ‌تر ترسیم کنند. تمامی این‌ها راه‌هایی برای چیره دست شدن در کشیدن خط چشم است و شما می‌توانید با تمرین راه خودتان را پیدا کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها