لغو محدودیت مسافرگیری/ قیمت بلیط هواپیما سقوط کرد +جزئیات

کد خبر: 1111389

از دیروز دوشنبه اول آذر با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت مسافرگیری در پروازهای داخلی برداشته شد و هواپیماها می‌توانند با ظرفیت کامل مسافر سوار کنند.

لغو محدودیت مسافرگیری/ قیمت بلیط هواپیما سقوط کرد +جزئیات

این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی پس از اعمال محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت پروازهای داخلی از ابتدای آبان سال گذشته با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدام به افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به نرخ نامه خرداد ۱۳۹۹ کرده بودند؛ نرخ نامه خرداد ۱۳۹۹ نیز نسبت به آخرین افزایش قیمت بلیت هواپیما در بهمن ۱۳۹۸، افزایش ۲۰ درصدی داشت که عملاً به رشد ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در یک سال اخیر و رسیدن قیمت برخی پروازهای داخلی به ارقام نجومی بالای یک میلیون تومان منجر شده بود.

با این حال پس از لغو محدودیت پذیرش مسافر در پروازهای داخلی با تصویب ستاد ملی مقابله کرونا از دیروز دوشنبه ۱ آذر ماه، شورای عالی هواپیمایی به ریاست وزیر راه و شهرسازی در ابتدای هفته جاری برگزار و به دستور رستم قاسمی مقرر شد تا نرخ بلیت پروازهای داخلی کاهش یابد.

میزان کاهش قیمت بلیت هواپیما، نرخ ثابتی نداشت ولی به گفته محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، متوسط کاهش قیمت بلیت پروازهای داخلی ۱۵ درصد است؛ هر چند مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یکشنبه ۳۰ آبان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از کاهش میانگین ۱۲ تا ۱۳ درصدی نرخ بلیت هواپیما خبر داده بود.

در حال حاضر کاهش نرخ بلیت پروازهای داخلی در همه مسیرها اعمال شده است؛ ضمن اینکه قرار است به دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین‌ها، مسافرانی که بلیت‌ها را با قیمت‌های بالاتر خریداری کرده بودند، مابه‌التفاوت نرخ‌های جدید و قدیم را دریافت کنند.

تهران-مشهد کاهش ۳۰ درصدی قیمت بلیت پرواز

قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد که به یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در روزهای گذشته رسیده بود، برای روزهای میانی هفته به زیر ۷۰۰ هزار تومان در برخی ساعات کم تردد و کمی بیش از ۷۰۰ هزار تومان در ساعات پرتقاضا کاهش یافته است؛ قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد برای روزهای پایانی هفته نیز تا ۸۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

در نرخ نامه جدید، سقف قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد ۹۶۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

تهران-کیش ۶۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان

مسیر پرواز تهران-کیش نیز از ارقام میلیونی به زیر یک میلیون تومان افت کرده است. برخی ایرلاین‌ها در ساعات کم تقاضا بلیت تهران-کیش را بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان و برای ایام پیک سفر کمی بالاتر از ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

قیمت بلیت هواپیما

قیمت بلیت هواپیما

قیمت بلیت هواپیما

برای سایر مسیرهای پر تردد از قیل تهران-اهواز، تهران-قشم و تهران-شیراز نیز شاهد کاهش ۳۰ درصدی قیمت بلیت برای پروازهای ساعات خلوت تر و تا ۲۰ درصدی برای ایام پیک سفر هستیم./منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها