آموزش وردپرس در وبسافت3 برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

کد خبر: 1111589

شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن مردم بسیاری از کسب و کاهای سنتی را رو به نابودی کشاند صاحبین کسب و کار برای ادامه حیات کسب و کارشان مجبور شدند وارد فضای آنلاین شوند و اغلب با حضور در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت خود را در فضای آنلاین شروع کردند و پس از مدتی وبسایت خود را نیز راه اندازی کردند که اتفاقا بازخورد بسیار خوبی گرفتند و توانستند بسیار بیشتر از فعالیت در در دنیای واقعی درآمد کسب کنند بخاطر همین بقیه کسب و کارها هم کم کم ترغیب شدند کسب و کارشان را از فضای سنتی وارد فضای آنلاین کنند تا امروز فرهنگ خرید و فروش اینترنتی تا حد زیادی در کشورمان جا بیوفتند.

آیا اینستاگرام برای کسب و کار اینترنتی کافی است؟

به نقل از سایت آموزشی وبسافت3 فضای اینستاگرام برای شروع کسب و کار اینترنتی بسیار خوب چرا که شما راحت تر میتوانید مخاطبان هدف خود را جذب کنید و محصولات و خدمات خود را ارائه دهید  اما اگر در فکر راه اندازی کسب و کار پایداری هستید صرفا فعالیت در اینستاگرام نمیتواند تکیه گاه محکمی برای شما باشد چرا که اطلاعات شما در سرور های اینستاگرام میزبانی میشود و این احتمال وجود دارد که شما فردا هیچگونه دسترسی به پیج و اطلاعات خود نداشته باشید کمااینکه برای بسیاری افراد هم این اتفاق افتاده اما شما میتوانید با راه اندازی وبسایت در کنار فعالیت در فضای اینستاگرام کسب و کاری ایمن تر و پایدار تری داشته باشید.

راه اندازی وبسایت آسان تر از همیشه

وجود سیستم مدیریت محتوای وردپرس، عمل راه اندازی سایت را بسیار ساده کرده بطوری که امروزه هر کسی میتواند حتی بدون دانش برنامه نویسی و صرفا با مهارت اولیه کار با کامپیوتر، وبسایت خودش را راه اندازی کند و کسب و کار اینترنتی خودش را شروع کند، البته که بدیهی است به درآمد رسیدن و موفقیت کسب و کار اینترنتی صرفا با راه اندازی سایت تضمین نمیشود و به موارد دیگری نیاز دارد اما قطعا اولین گام برای شروع کسب وکار اینترنتی، راه اندازی یک وبسایت حرفه ای و مناسب است. اما واقعا طراحی سایت با وردپرس چگونه انجام میشود؟

همانطور که اشاره کردیم شما میتوانید با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس براحتی وبسایت خودتان را با کمترین هزینه طراحی کنید. اما وهله اول باید بدانید وردپرس چیست و چگونه عمل میکند سپس نحوه نصب و استفاده از وردپرس را یادبگیرید و در نهایت نحوه طراحی سایت بدون کدنویسی را با وردپرس یادبگیرید و وبسایت خودتان را راه اندازی کنید، اگر یک منبع آموزشی خوب برای یادگیری داشته باشید همه این موارد را بسادگی میتوانید یادبگیرید و وبسایت مورد نظرتان را طراحی کنید. سایت آموزشی وبسافت3 یکی از بهترین مراجع آموزش وردپرس رایگان در ایران است که میتوانید نحوه طراحی سایت بدون کدنویسی را از صفرتاصد یادبگیرید. در وبسافت3 این آموزش های بصورت های مختلفی از جمله کتاب آموزش وردپرس PDF - فیلم آموزش وردپرس، آموش وردپرس تصویری و... توسط رضا حیدری ارائه میشود.

نقشه راه طراحی سایت با وردپرس

مرحله اول - وردپرس چیست؟

در مرحله اول شما باید بدانید وردپرس چیست و چگونه کار میکند اگر بخواهید همینجا به پاسخ کوتاهی به این سوال بدهیم میتوانید اینطور بگوییم اولا وردپرس کاملا رایگان است و آن را میتوانید از مخزن اصلی وردپرس یعنی سایت wordpress.org  دانلود کنید و در عرض 2 دقیقه در کامپیوتر یا هاست خود نصب کنید اما  ماهیت عملکرد وردپرس بطور کلی به این شکل است که وردپرس یک پنل مدیریت ساده در اختیار شما قرار میدهد که میتوانید وبسایت خود را از طریق این پنل مدیریت کنید. توضیحات کاملتر این موضوع را میتوانید در سایت وبسافت3 بصورت ویدیویی و کاملا رایگان ببینید. پس در این مرحله شما باید ضمن اطلاع از نحوه عملکرد وردپرس، نحوه نصب و کار با بخش های مختلف وردپرس را یادبگیرید.

مرحله دوم - انتخاب قالب وردپرس برای ظاهر سایت

شاید به این موضوع فکر کرده اید که ظاهر سایت شما با وردپرس چگونه است؟ اینجاست که باید با قالب های وردپرس آشنا شوید، شما در هر زمینه ای که بخواهید سایت راه اندازی کنید قالب های بسیار زیادی برای آن حوزه وجود دارد که فقط کافی است انتخاب کنید. بنابراین ظاهر وبسایت شما بواسطه قالبی که انتخاب میکنید مشخص میشود برای مثال اگر میخواهید سایت فروشگاهی راه اندازی کنید نیاز به قالب فروشگاهی وردپرس دارید اگر بخواهید سایت آموزشی راه اندازی کنید نیاز به قالب آموزشی دارید برای هر حوزه ای که فکرش را بکنید کلی قالب آماده برای وردپرس وجود دارد که میتوانید استفاده کنید. در این مرحله شما باید نحوه انتخاب و کار با قالب های آماده وردپرس را یادبگیرید.

مرحله سوم - اضافه کردن امکانات به سایت

چگونه میتوانیم امکانات مورد نیازمان را به سایت مان اضافه کنیم؟ شاید فکرکنید برای اینکار نیاز به برنامه نویس یا افراد دیگری داریم که این کار را برای ما انجام دهند اما مسئله بسیار ساده تر از اینها حل میشود، شما میتوانید با استفاده از افزونه های وردپرس هر امکاناتی که نیاز دارید را به سایت خود اضافه کنید تا کنون بیش از 60هزار افزونه رایگان در مخزن وردپرس به ثبت رسیده که هر کدام امکانات خاصی را به سایت شما اضافه میکنند نصب افزونه در وردپرس هم براحتی با یک کلیک انجام میشود و بنابراین شما میتوانید با نصب افزونه مربوطه، امکانات مورد نیازتان در سایت خود داشته باشید.

مرحله چهارم - راه اندازی سایت در اینترنت

حال که نحوه نصب و راه اندازی وردپرس را یادگرفتید و با انتخاب قالب وردپرس مناسب وبسایتتان را طراحی کردید و افزونه های لازم را نیز برای اضافه کردن امکانات مختلف به سایت نصب کردید حالا وقتش رسیده تا  وبسایت تان را در اینترنت بارگذاری کنید برای این کار شما نیاز به خرید هاست و دامنه دارید این کار بسیار ساده است اما حتما نیاز به آموزش دارد چرا که خرید هاست و دامنه نکات مهمی دارد که حتما باید بلد باشید تا کارتان به بهترین کیفیت پیش ببرید.

در نهایت اگر درست آموزش ببینید میتوانید در کمتر از یک هفته وبسایت خود را راه اندازی کنید همه مراحلی که برای راه اندازی سایت اشاره کردیم را بسادگی میتوانید در سایت وبسافت3 به آدرس https://websoft3.com/ بصورت عملی و ویدیویی و البته رایگان یادبگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن دوره ها و آموزش های رایگان به این سایت مراجعه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها