وام ۳۰۰ میلیونی با سود چهار درصد/شرایط عجیب وام‌دهی بانک‌ها

کد خبر: 1111833

شرایط وام‌دهی بانک‌ها عجیب و بعضا سخت است. متقاضیان دریافت وام در حالی که باید وام با مبالغ پایین دریافت کنند که تنها اقساط زیادی را باید بپردازند بلکه باید سپرده‌گذاری هم در بانک انجام دهند.

وام ۳۰۰ میلیونی با سود چهار درصد/شرایط عجیب وام‌دهی بانک‌ها

 شرایط وام‌دهی بانک‌ها با متقاضیان عجیب و سخت شده است. متقاضی دریافت وام باید سپرده‌گذاری بعضا بلند مدتی در بانک انجام دهد تا بانک تا مبلغ اندکی تسهیلات بدهد.

برخی از بانک‌ها هم علاوه بر شرط سپرده‌گذاری، معرفی ضامن مورد تایید بانک را هم جزو شروط اصلی خود قرار داده‌اند. یکی از بانک‌های فعال در شبکه بانکی در ازای پرداخت ۳۰ میلیون تومان وام به مشتری سه ضامن با کسر از حقوق می‌خواهد و علاوه بر آن باید مبلغی در بانک بلوکه شود.

جدا از شرایط سخت بانک‌ها برای پرداخت وام اقساط دریافتی هم مبالغ بالا و دور از انتظاری است. به عنوان مثال اگر متقاضی بخواهد وام ۳۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه و سود چهار درصد را از بانک دریافت کند ماهانه اقساط این وام پنج میلیون و ۵۲۴ هزار تومان می‌شود.

این قسط در حالی تعیین شده است که متقاضیان دریافت وام عموما قشر کارمند یا کارگر هستند و متوسط حقوق کارگری چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

برخی از کاربران تجارت‌نیوز درباره شرایط سخت دریافت وام از بانک‌ها واکنش‌هایی را داشتند.

« آقایان محترمی که نسبت به وام تصمیم‌گیری می‌کنند اصلا به این مساله توجه نمی‌کنند که کسانی درخواست وامهایی بااین مبالغ رو می‌کنند واقعا ضرورت دارن و میخوان آبروی خود را حفظ کنند یک شرایطی می ذارن که طرف منصرف شه از اون وام»

«من احتیاج دارم ولی به من نمیدن خودم میدنم از ما بهترون هست به ما نمیرسه»

«اگه پول داشتیم سپرده کنیم که احتیاج به وام شما نداشتیم،اذیت نشید یه وقت»

« شما حساب کن سود ۶ ماه خوابیدن پول چقدره، در ضمن بعد ۶ ماه همون پولت هم نصف ارزش داره تو این تورم»/ تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها