در سفر به استانبول با تور از کدام جاذبه ها دیدن کنیم؟

کد خبر: 1111848

شهر استانبول یکی از سه شهر دیدنی دنیاست که با وجود طبیعتی زیبا و تاریخی هزاران ساله بیشتر شبیه به گالری هنری و موزه ای تماشایی است . استانبول سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است و امروزه شمار مسافران ایرانی آن قابل توجه است . این شهر سالانه درآمد چشمگیری از صنعت توریسم به جیب می زند و حتی موفق به کسب عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا شده است . همانطور که گفتیم استانبول تاریخی غنی و چند هزار ساله دارد و در ادوار مختلف نام های متفاوتی همچون بیزانتیوم ، رم جدید ، استیمبول ، آگوستا آنتونینا ، کنستانتینوپل و اسلامبول داشته است و در دوران حکومت عثمانیان دارالسعادت ، دار عالیه ، باب عالی (عالی قاپو) نامیده می شد  .

این شهر پر جاذبه مانند یک گالری هنری است و برای بازدید از همه گوشه و کنار آن به هفته ها زمان نیاز خواهید داشت . از مساجد و کاخ های باشکوه گرفته تا موزه های دیدنی و همچنین بازارهای سنتی همه گوشه و کنار شهر در تور استانبول را در بر گرفته اند . در ضمن استانبول طبیعتی زیبا و تماشایی دارد و بهتر است زمانی را به تماشای تنگه بسفر ، جزایر پرنس و دهکده ببک اختصاص دهید .

به اعلام سفر باتو ، همچنین وقت گذرانی در کافه های نقلی کنار خیابان ، رستوران های ساحلی نیز تجربه ای متفاوت و به یاد ماندنی است . امتیاز دیگر شهر استانبول وجود بازارها و مراکز خرید مدرن و متنوع است . پس ابدا در سفر به این شهر احساس خستگی نخواهید کرد و احتمالا شما نیز با یکبار سفر به استانبول در زمره مسافران همیشگی آن قرار می گیرید .

برای راهنمایی بهتر باید اضافه کنیم اغلب آثار تاریخی این شهر در محله مشهور سلطان احمد قرار دارند .  اما علاوه بر آن در حوالی تنگه بسفر نیز آثار تاریخی متعدد و جاذبه های دیدنی منحصر بفردی به چشم می خورد . البته محله های بی اوغلو و تاکسیم و همچنین خیابان استقلال نیز بسیار دیدنی و زیبا هستند . توصیه می کنیم شب ها را در کافه و بارهای خیابان استقلال سپری کنید زیرا این خیابان از امنیت بالایی برخوردار است . زیرا شب های استانبول چندان امن نیست و امکان دارد در برخی از خیابان ها با اوباش و زورگیر ها روبرو شوید .

در ادامه باید اضافه کنیم ذائقه ترک ها با ما ایرانیان همخوانی دارد ، بنابراین حین اقامت در این شهر با مشکل تهیه خوراک حلال روبرو نخواهید بود . و در همه خیابان های شهر رستوران های شیک و یا متوسطی را می بینید ، که بهترین نوع خوراک های ترکی و کباب ها را سرو می کنند و در کنار آن غذاهای دریایی نیز در این شهر طرفداران زیادی دارد .

در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های این شهر تماشایی و پر شور و نشاط را به شما معرفی خواهیم نمود . پس تا انتها همراهمان باشید :

کاخ دلمه باغچه

در ابتدا شما را با یکی از زیباترین کاخ های استانبول که یادگاری از دوران حکومت عثمانی است ، آشنا می کنیم . این کاخ زیبا در امتداد تنگه بسفر قرار دارد ، و قدمت آن به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد . دلمه باغچه محل زندگی و حکمرانی آخرین سلاطین عثمانی بود و با معماری بسیار باشکوه که تلفیقی از معماری اسلامی و مدرن است نظرها را به خود جلب نموده و برخی کارشناسان آن را هم ردیف با کاخ ورسای می دانند  .  بنابراین اگر وقت کافی برای تماشای همه کاخ های این شهر را ندارید تنها به بازدید از دلما باغچه بسنده کنید . این بنا همه روزه بجز دوشنبه ها و پنج شنبه ها از ساعت نه صبح تا چهار بعدازظهر برای بازدید گردشگران باز است .

بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی)

 بازار بزرگ شهر استانبول قرن ها قدمت دارد و با میلیون ها بازدید کننده در سال ، به اولین مکان مورد علاقه گردشگران تبدیل شده است ، تا جائیکه تعداد بازدید کنندگان آن بیش از نه میلیون نفر است . جالب است بدانید این بازار یکی از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده دنیاست و بیش از چهار قرن قدمت دارد .  در این بازار کالاهای متنوعی همچون انواع صنایع دستی اعم از قالی و قالییچه ، صنایع چوبی ، محصولات چرمی ، انواع پوشاک و مواد خوراکی عرضه می گردد .

آفرهای ویژه تور استانبول را از دست ندهید.

موزه باستان شناسی

 همانطور که گفتیم شهر استانبول قدمتی هزاران ساله دارد و به همین خاطر براحتی میتوان حدس زد بازدید از موزه این شهر تا چه اندازه جذاب و سرگرم کننده خواهد بود  . موزه باستان شناسی شهر استانبول ، میلیون ها شیء و اثر تاریخی منحصر بفرد را پیش رویتان می گذارد که بازدید از آن نه تنها برای تاریخ دانان و تاریخ دوستان بلکه برای عموم مردم جذاب و سرگرم کننده خواهد بود . باید اضافه کنیم ساختمان این موزه بیش از یکصد سال قدمت داشته و در سال 1891 ساخته شده است .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها