وزیر اقتصاد: خودتحریمی مانع بزرگ تولید در کشور است

کد خبر: 1112047

وزیر اقتصاد و دارایی از خودتحریمی به عنوان مانعی برای تولید یاد کرد و گفت: بارها این مساله از سوی تولیدکنندگان در جلسات مختلف به عنوان نخستین مانع مطرح شده است.

وزیر اقتصاد: خودتحریمی مانع بزرگ تولید در کشور است

سید احسان خاندوزی ظهر جمعه در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی، از خودتحریمی به عنوان مانعی برای تولید یاد و اظهار کرد: بارها این مساله از سوی تولیدکنندگان در جلسات مختلف به عنوان نخستین مانع مطرح شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: مهم این است ما بتوانیم راهکاری برای کاهش و ترمیم این مشکلات پیدا کنیم.

وی از دو مقوله تسهیل عام و تشویق خاص به عنوان راه خروج از وضعیت فعلی یاد کرد و گفت: فعالیت تولیدی در کشور برای تمام کسانی که وارد حوزه تولید می‌شوند باید کم هزینه، دست یافتنی و با کمترین میزان زمان مصرف شده برای انواع فعالیت‌ها باشد.

خاندوزی ضمن تاکید بر این نکته که حمایت‌های دولت باید متمرکز بر عناصر کلیدی در اقتصاد باشد، افزود: این توقع که معافیت مالیاتی و تسهیلات کم‌بهره دولت به تمامی بخش‌ها اختصاص یابد، امری بیهوده است چرا که در نظام کسب درآمد بخش عمومی دچار اختلال می‌شود.

وی ادامه داد: اما می‌توان این انتظار را داشت که هزینه مبادله فعالیت‌های اقتصادی در نقطه تماس بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی به حداقل برسد.

خاندوزی سیاستگذاری و بروکراسی اداری را از مصادیق اصطکاک دانست و اضافه کرد: مشخص نبودن متغییرهای اصلی اقتصاد مانع تولید و فعالیت اقتصادی است.

به گفته وی، بود و نبود ارز دولتی یکی از مسایلی است که در تصمیم گیری فعالان اقتصادی، تولید، واردات و نوع محصولات تولیدی داخل تعیین کننده است.

وی در خاتمه یادآور شد: هرچه این سیاست‌ها به طول بیانجامد آسیب به بخش خصوصی و تولید بیشتر است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها