به کمک کانال فلکسیبل آلودگی‌ها را از درون سقف کاذب عبور دهید

کد خبر: 1112777
به کمک کانال فلکسیبل آلودگی‌ها را از درون سقف کاذب عبور دهید

تا به حال به این فکر کرده‌اید که فضای خالی بالای سقف کاذب برای چه کاری مناسب است؟ اصلاً چرا چنین فضایی ایجاد شده است؟ مسلماً برای زیبایی نبوده است. بلکه هدف این بوده تا بتوان انواع لوله‌ها و سیم‌کشی‌های ساختمانی را از آن به راحتی عبور داد. در گذشته که سیم‌ها و لوله‌ها از درون دیوارها عبور داده می‌شد، در هنگام خراب شدن یا تعویض آن‌ها، باید دیوار هم خراب می‌شد که خود این هزینه زیادی روی دوش افراد می‌گذاشت. حالا این فضا می‌تواند برای قرار گرفتن لوله‌های دیگری هم استفاده شود و آن لوله یا بهتر بگوییم که کانال فلکسیبل است. کانالی که از آن برای هدایت انواع آلودگی‌ها به فضای بیرونی استفاده می‌شود؛ اما این کانال چیست و چه مزایایی دارد و همچنین استفاده از آن در زیرپوشش سقف کاذب چه مشکلاتی را برطرف می‌کند؟

کانال فلکسیبل چیست؟

کانال فلکسیبل یک کانال مدور و با انعطاف‌پذیری بالا است که از آن برای کنترل و هدایت آلودگی، گردوخاک، بخار و غیره از محیط کارگاه یا ساختمان به بیرون استفاده می‌شود. این کانال‌ها به دلیل داشتن ویژگی انعطاف‌پذیری بالا، قابلیت استفاده در محیط‌های با محدودیت فضا را دارند. در حقیقت در جاهایی که نمی‌توان از کانال‌های عادی استفاده کرد، استفاده از این نوع بسیار به صرفه‌تر و کاربردی‌تر خواهد بود.

در بالای سقف کاذب هم به دلیل داشتن میله‌ها و چهارچوب‌های مختلف امکان قرار دادن کانال‌های چهارگوش و مکعب مستطیلی وجود ندارد. از طرفی این نوع کانال‌ها سنگینی خاصی هم دارند که باعث ایجاد فشار زیاد روی سقف کاذب خواهند شد؛ اما گذاشتن کانال فلکسیبل هم انعطاف بالایی داشته و به وزنش سبک است؛ از این رو دیگر خبری از مشکلات موجود نیست. کانال فلکسیبل یا داکت فلکسیبل گاها با نام لوله خرطومی هوا یا لوله خرطومی مکنده نیز شناخته می­شوند.

مشکل کانال فلکسیبل موجود

در بازار امروزی شما همین الآن می‌توانید انواع کانال‌های فلکسیبل را پیدا کنید؛ اما این‌ها دارای مشکل اساسی هستند و آن هم داشتن عایقی از پشم شیشه است. پشم شیشه نه تنها باعث ایجاد حساسیت و خطر روی سلامتی افراد می‌شود، بلکه عمر کمی دارد و هر چند وقت یک بار باید آن‌ها را عوض کرد. پس چاره کار چیست؟

کانال فلکسیبل شرکت پیشگام سپهر

شرکت پیشگام سپهر (PSB) از شرکت‌هایی است که در حوزه تولید انواع کانال و لوله‌های مرتبط فعالیت می‌کند. این شرکت با تولید کانال فلکسیبل با تکنولوژی جدید و به روز توانسته گام مهمی در راستای انتقال بهتر هوا و دود فضای داخلی ساختمان‌ها بردارد؛ اما محصول تولید شده در شرکت پیشگام سپهر چه تفاوتی با بقیه شرکت‌ها دارد؟

کانال فلکسیبل تولید شده دارای عایق الاستومری و روکش آلومینیوم است که به آن کانال فلکسیبل پیش عایق الاستومری می‌گویند. برخلاف نمونه‌های دیگر که دارای جنس پلی‌استر و پشم شیشه بوده و علاوه بر ایجاد حساسیت، طول عمر بالایی هم دارند، این کانال از سه لایه تشکیل شده که دور سیم مفتولی پیچیده شده است. این پیچیدگی باعث شده تا علاوه بر افزایش مقاومت کانال، حساسیت کمتری در محیط ایجاد کند.

اما دیگر مزایای کانال فلکسیبل شرکت پیشگام سپهر در چیست؟

از دیگر مزایای کانال فلکسیبل شرکت پیشگام سپهر نسبت به بقیه نمونه‌های بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این کانال به دلیل داشتن ساختار بسته و یک دست و همچنین پیچیدگی دور یک سیم مفتولی با ساختار خاص، مقاومت بالایی در برابر رطوبت، بخار آب، آلودگی و گردوخاک دارد. برخلاف مدل‌های دیگر که از پشم شیشه استفاده می‌کنند و رطوبت و خاک را به خود می‌گیرند. همین مسئله نه تنها باعث ایجاد حساسیت در محیط می‌شود، بلکه طول عمر آن را هم کاهش می‌دهد. حالا در فضای بسته‌ای مانند بالای سقف کاذب، استفاده از لوله‌هایی با پشم شیشه، به راحتی و بهتر از فضای آزاد پخش شده و سریع‌تر در محیط ذرات قرار می‌گیرند.
  • به دلیل نداشتن پشم شیشه، دیگر سلامتی افراد و وسایل محیط در خطر نخواهند گرفت. این مسئله برای واحدهای مسکونی یا کارگاه‌هایی که افراد زیادی زندگی و کار می‌کنند، بیشتر از همه باید مورد توجه قرار بگیرد.
  • خوردگی مشکلی است که بسیاری از واحدها با کانال‌های دارای پشم شیشه دارند. مسئله‌ای که در کانال‌های فلکسیبل PSB وجود ندارد.
  • نصب کانال‌هایی با عایق الاستومری بسیار ساده و در یک مرحله قابل انجام است. نصبی که برای نمونه‌هایی با عایق پشم شیشه در چند مرحله باید انجام شود. متأسفانه در هنگام نصب، بسیار اتفاق می‌افتد که پشم شیشه آسیب دیده و باید تمامی مرحله از ابتدا انجام شود.
  • ضریب انتقال حرارت کانال فلکسیبل PSB بسیار است. این ویژگی باعث می‌شود تا مقاومت کانال در برابر گرما و حرارت افزایش پیدا کند.
  • در نهایت باید گفت که عمر محصولات PSB به دلیل ساختار خاص و به روز بیشتر از انواع دیگر موجود در بازار است.

 

کانال فلکسیبل PSB در حالت کلی مزایای زیر را دارد:

  • دارای عمر طولانی
  • وزن سبک و انعطاف‌پذیری بالا
  • نداشتن قابلیت جذب و نفوذ رطوبت
  • ایجاد نکردن گردوخاک در محیط
  • نصب آسان و سریع و نیاز نداشتن به پوشش اضافه
  • مقاومت بالا در دمای بین 30- تا 110 درجه
  • دارای ضریب انتقال حرارت بسیار پایین
  • نداشتن حساسیت و آلرژی
  • دارای سطح داخلی صاف و یکنواخت
  • عایق مناسب برای سیستم سرمایشی و گرمایشی
  • مانع از انتقال صدا در حالت فعال بودن
  • پوشش دهی عالی برای عبور دادن انواع آلودگی هوای محیط
  • دارای قطرهایی با اندازه مختلف

خرید کانال فلکسیبل از شرکت پیشگام سپهر

به اینکه کانال بالای سقف کاذب قرار می‌گیرد، نگاه نکنید. سقف کاذب پوششی برای عبور ندادن هوای آلوده نیست. بلکه باید کانالی باشد تا گردوخاک بدون تأثیر بر محیط عبور کند. استفاده از کانال فلکسیبل با عایق الاستومری بهترین انتخاب است..

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها