بازدید از دریاچه بزنگان

کد خبر: 1112968

یکی از دلایل سفر می‌تواند دیدن جاذبه‌های گردشگری و رفتن به مکان‌های بکر و زیبا در طبیعت باشد. شهر مشهد یکی از شهرهایی بوده که پر از جاذبه‌های بکر و دست نخورده است و کم‌تر کسی می‌داند که اطراف شهر مشهد این مکان‌های زیبا و جذاب وجود دارد.

اگر دوست دارید به شهر مشهد بروید، شاید با خود بگویید تور مشهد بهترین گزینه است. در تور مشهد جاذبه‌های طبیعی آن را ازدست ندهید و حتما از این دیدنی‌ها بازدید کنید. موقعیت مکانی مشهد به شکلی است که از این جاهای گردشگری طبیعی کم ندارد. در این مطلب یکی از دیدنی‌های طبیعی مشهد یعنی دریاچه بزنگان را معرفی می‌کنیم.

دریاچه بزنگان

دریاچه بزنگان از معروف‌ترین دریاچه‌های کشور است که در 120 کیلومتری  مشهد قرار دارد. وسعت این دریاچه 80 هکتار بوده که وسیع‌ترین دریاچه‌های محسوب می‌شود. این دریاچه یکی از جاذبه‌های گردشگری در اطراف مشهد است که محل پرورش ماهی قزل آلا بوده و از این دریاچه استفاده‌های دیگر هم می‌شود. اسم دیگر دریاچه بزنگان، کل بی بی است و تنها آب گیر طبیعی خراسان رضوی بوده؛ این دریاچه فقط محل پرورش ماهی نبوده و در فصل‌های مختلف زیستگاه بسیاری از پرندگان مهاجر آبزی است.

آب دریاچه کل بی بی شور مزه بوده و خانه شیر ماهی است که در بیشتر دریاچه‌های کشور زندگی می‌کند. این دریاچه در سال 1386 جزو آثار طبیعی ملی قرار گرفت و بیشتر درسال‌های اخیر به آن اهمیت داده می‌شود. مسئولان خراسان رضوی از اهمیت بالای این دریاچه آگاه هستند و برنامه‌ای جامع را درپیش دارند که بتوانند این دریاچه به یکی از زیباترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری اطراف مشهد تبدیل کنند. تور مشهد به‌دلیل فاصله زیاد این دریاچه با خود مشهد رفتن به این مکان جذاب را در تور خود قرار نمی‌دهند؛ به همین دلیل برای رفتن به این مکان از سرویس‌های هتل استفاده کنید.

مجموعه کوه‌سنگی مشهد

پارک کوهسنگی دومین پارک بزرگ مشهد است. این پارک در جنوب غربی مشهد و انتهای خیابان کوهسنگی قرار دارد. پارک کوهسنگی مشهد در حاشیه کوه‌هایی مرتفع ایجاد شده و از قدیمی‌ترین روستاهای مشهد است. کوه سنگی از میان تفریحگاه‌های شهر مشهد قدمت و شهرت بیشتری دارد و یکی از زیباترین پارک‌های ساخته شده در ایران است.

این پارک تلفیقی از آب، سنگ و سرسبزی و نور است. در سال ۱۳۴۰ شمسی با گسترش شهر مشهد، کوهسنگی از طریق خیابانی وسیع و عریض و مشجر، موسوم به خیابان کوه سنگی، به مرکز شهر مشهد ارتباط پیدا کرد. با طرح‌های توسعه شهر مشهد، پارک کوه سنگی به مجموعه‌ تفریحی گردشگری تبدیل شده است.

طرقبه

طرقبه یکی از شهرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد بوده که در دامنه کوه‌های بینالود قرار گرفته است. امروزه و پس از گذر زمان طرقبه مشهد به شهر کوچکی تبدیل شده که امکانات تفریحی و گردشگری بسیاری دارد و توانسته توجه مسافران و زائران را به خود جلب کند. دلیل این اسم برای شهر داشتن باغ‌های بزرگ میوه بوده که آب‌وهوای شهر را تغییر داده است. طرقبه مشهد آب‌وهوای سرد و خشکی دارد که در فصل زمستان بسیار سرد بوده؛ ولی در فصل بهار و تابستان با جاری شدن رودخانه آب و هوای کم‌نظیر پیدا می‌کند.

روستای حصار

روستای حصار یکی از قدیمی‌ترین روستاهای اطراف مشهد است که به‌خاطر آب‌وهوای بی‌نظیر خود برای ییلاق بسیار مناسب بوده و در قدیم یکی از مناطق ییلاقی اهالی مشهد بوده است. احاطه شدن این روستا میان کوه‌های اطراف آن سبب نام‌گذاری حصار برای این روستا شده است. باغ‌های سرسبز با میوه‌های رنگارنگ و درختان بلند از ویژگی‌های برجسته روستای حصار هستند.

بهترین زمان برای رفتن به روستای حصار فصل پاییز است. در این فصل روستای حصار مثل تکه‌ای از بهشت در زمین می‌شود و برای فراموشی دنیا و مشکلات آن بهترین گزینه است. روستای حصار یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی اطراف مشهد است که کم‌تر کسی از وجود آن خبر دارد. هتل تخفیف دار مشهد خود را طوری رزرو کنید که سرویس داشته باشد تا بتوانید به‌راحتی به روستای حصار بروید.

روستای زشک

در فاصله 35 کیلومتری شمال غربی مشهد روستای زیبا و جذابی به نام زشک وجود دارد که در دامنه‌های جنوبی کوهستان بینالود قرار دارد. وجود کوهستان نزدیکی روستا باعث ساخت خانه‌های پلکانی و قدیمی شده است. یکی از بهترین زمان‌های سفر به این روستا فصل تابستان بوده؛ زیرا در این فصل می‌توانید تازه‌ترین و بهترین میوه‌های فصل تابستان را میل کنید. از مهم‌ترین دیدنی‌های طبیعی در روستای زشک می‌توان به چشمه قلقلی اشاره کرد.

این نام را به‌دلیل خارج شدن آب این چشمه از زمین به‌صورت قل قل انتخاب کرده‌اند. مردم این روستا بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند و شما هیچ نگرانی بابت اقامت در این روستا را نداشته باشید. در خانه‌های روستای زیبای زشک می‌توانید بهترین غذای‌های محلی را با بالاترین کیفیت میل کنید. برای رفتن به این روستا دنبال تور مشهد با هواپیما نباشید؛ برای رفتن به این روستا بهترین کار گرفتن تاکسی یا استفاده از سرویس در سفر شخصی است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها