بهترین نوع میلگرد در بازار ایران

کد خبر: 1113427

میلگردها دارای انواع مختلفی هستند، با دانستن بهترین نوع میلگرد و کاربرد میلگردهای آجدار و ساده به همراه قیمت میلگرد می‌توانید در هزینه‌های ساخت و ساز صرفه‌جویی کنید.

بهترین نوع میلگرد در بازار ایران

همان‌طور که می‌دانیم یکی از موادهای اولیه ساختمان سازی میلگرد است و خود نیز انواع مختلفی دارد و انتخاب کردن بهترین نوع میلگرد در بین انواع آن نسبت به کاربردهایی که دارند کمی سخت است و دانسته باید انتخاب شوند. این انتخاب بسته به شرایط جوی و آب‌وهوا استان‌های مختلف متفاوت است. ما در این مطلب مشغول بررسی انواع میلگردها و معرفی کارخانه‌های تولید میلگرد در ایران هستیم و در آخر به شما نحوه انتخاب بهترین نوع میلگرد را نیز توضیح می‌دهیم؛ همچنین رابطه قیمت آهن با قیمت دلار که بروی قیمت میلگرد تاثیر مستقیمی دارد بازگو خواهیم کرد.

انواع میلگرد

میلگردها به دو دسته‌بندی "میلگرد آجدار و میلگرد ساده" تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی انواع میلگردها در بازار ایران می‌پردازیم.

البته بهتر است قبل از شروع معرفی انواع میلگردهای موجود در بازار ایران، به نکته زیر که در ارتباط با نوسان قیمت میلگرد و تعریف کوتاهی از میلگرد است توجه ویژه‌ای کنیم.

دلایل مختلفی باعث نوسان در قیمت میلگرد می‌شود، میلگرد یا به‌طور دقیق‌تر میلگرد تقویتی یک نوع پروفیل است که به دلیل حجم مصرف بالا در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی محبوب است، تغییر ناگهانی قیمت مواد اولیه تاثیر مستقیم بر قیمت میلگرد دارد. میلگرد فولادی است که به شکل میله یا مش است و یکی از دلایل مصرف میلگردهای فولادی، بهبود مقاومت کششی بتن است. همچنین جهت مشاهده آخرین قیمت میلگرد که به صورت روزانه به‌روزرسانی می‌شود، می‌توانید به لینک زیر در سایت آهن آنلاین مراجعه نمایید.

https://ahanonline.com/product-category/میلگرد/قیمت-میلگرد/

انواع میلگردهای موجود در بازار

میلگردهای موجود در بازار ایران انواع مختلفی دارند که می‌توان به میلگرد اروپایی، میلگرد فولاد کربن، میلگرد با پوشش اپوکسی، فیبر تقویت شده پلیمری، ضد زنگ، ترانس و یا میلگرد تقویتی اشاره کرد که هرکدام از میلگردها در صنعت ساختمان‌سازی و سایر صنایع، کاربرد مخصوص به خود را دارند و هریک بسته به شرایط متفاوت هستند.

کارخانه‌های تولید میلگرد در ایران

از بهترین کارخانه‌های تولید میلگرد در ایران، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارخانه تولید میلگرد ذوب آهن اصفهان

کارخانه تولید میلگرد ذوب آهن اصفهان مشهورترین کارخانه تولید میلگرد در سراسر ایران است و تا کنون توانسته گواهینامه‌های مختلفی در حوزه تولید میلگرد به دست آورد. گواهینامه B500B و همین‌طور گواهینامه ISO 9001 از جمله گواهینامه‌های اخذ شده کارخانه ذوب آهن اصفهان در این حوزه است.

کارخانه تولید میلگرد آریا ذوب

کارخانه آریا ذوب در سال 1381 افتتاح شده و در شهر اشتهارد قرار دارد. این کارخانه انواع میلگردهای ساده و آجدار را در تولیدات خود داشته و محصولات باکیفیتی در این زمینه ارائه می‌دهد.

مجتمع نورد گرم سمنان

این مجموعه در زمینه تولید انواع میلگردهای ساده و آجدار فعالیت کرده و سابقه فعالیت آن به سال 1383 بازمی‌گردد. در حال حاضر انواع میلگردهای آجدار A3 نورد گرم سمنان، در بازار رونق زیادی دارد.

کارخانه فولاد سپهر ایرانیان

کارخانه فولاد سپهر ایرانیان در حوزه تولید انواع میلگرد ساده و آجدار، بسیار موفق عمل کرده و در سال‌های اخیر توانسته با کسب گواهینامه استاندارد ملی، در تراز بالایی میزان بهترین کارخانه‌های تولید میلگرد در ایران قرار بگیرد.

قیمت میلگرد امروز در بازار ایران

مجتمع تولید میلگرد خردمدشت تاکستان

این مجموعه در سال 1388 شروع به کار کرده و در حوزه تولید میلگرد آجدار شاخه‌ای و کلاف، شهرت بسیار زیادی دارد. میلگردهای A2 مجتمع خردمدشت، عمدتا از نوع میلگردهای A2 در سایز 8 تا 12 میلی متری بوده و دارای استحکام قابل توجهی هستند.

کارخانه کیان کاشان

کارخانه کیان کاشان در حوزه تولید میلگردهای A2 و A3 به صورت اختصاصی فعالیت دارد. این کارخانه از سال 1380 شروع به فعالیت کرده و به طور معمول میلگردهای آن در صنایع جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مجتمع فولاد سیادن ابهر

این مجتمع فولاد سیادن ابهر در سال 1385 شروع به فعالیت کرده و تولیدات میلگرد آن، بیشتر در گریدهای A2 و A3 آجدار قرار گرفته است.

کارخانه شاهین بناب

یکی دیگر از مشهورترین کارخانه‌های تولید بهترین نوع میلگرد در بازار ایران، کارخانه شاهین بناب است. طبق آمار، میزان تولیدات این کارخانه به صورت سالیانه به چیزی نزدیک به 600 هزار تن می‌رسد.

مجتمع فولاد شاهرود

فولاد شاهرود نیز از کارخانه‌های فعال و موفق در حوزه تولید انواع میلگرد است. این کارخانه در سال 1380 شروع به فعالیت کرد و خروجی آن چیزی نزدیک به 200 هزار تن در سال است. میلگردهای A2 در مجتمع فولاد شاهرود تولید شده و بخشی از تولیدات آن نیز به تولید میلگرد A3 مربوط می‌شود.

مجتمع کیان فولاد ابهر

این مجتمع تولید در مقایسه با دیگر کارخانه‌های تولید میلگرد، به نسبت تازه شروع به فعالیت کرده و زمان افتتاح آن به سال 1394 بازمی‌گردد. مجتمع کیان فولاد ابهر سالیانه نزدیک به 200 هزار تن تولیدات دارد و عمده استفاده محصولات آن مربوط به میلگردهای کاربردی در حوزه ساختمان سازی است.

کارخانه تولید میلگرد هشترود

اگر در بازار میلگردها، به دنبال میلگردهای فولاد ساده کربنی در سایزهای 8 تا 32 میلی متری بگردید، میلگردهای کارخانه هشترود یکی از گزینه‌هایی خواهند بود که به شما معرفی می‌کنند. به ویژه برای استفاده در پروژه‌های عمرانی، از میلگردهای A2 تولید کارخانه هشترود به وفور استفاده شده و طرفداران زیادی دارد.

مجتمع پرشین فولاد

گروه صنعتی پرشین فولاد در سال 1365 افتتاح شده و یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید میلگرد است. میلگردهای کاربردی برای ساخت و ساز در این کارخانه با کیفیت بالا تولید شده و جالب است بدانید که این گروه، در حوزه صادرات نیز بسیار پررنگ ظاهر شده است.

کارخانه جهان فولاد غرب

این کارخانه در سال 1384 شروع به فعالیت کرده و در شهر کرمانشاه قرار دارد. تولید میلگردهای آجدار جناعی و مرکب در سایزهای 8 تا 32 در این کارخانه، جریان دارد.

دیگر کارخانه‌های تولید بهترین نوع میلگرد در بازار ایران

از دیگر کارخانه‌های مشهور تولید میلگرد در ایران، می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • کارخانه هیربد زرندیه
  • مجتمع فولاد پارس آرمان
  • مجتمع فولاد صبا زاگرس
  • مجتمع فولاد ارگ تبریز
  • مجتمع فولاد آناهیتا گیلان
  • کارخانه میانه
  • کارخانه میلگرد تبریز
  • کارخانه قائم
  • کارخانه بافق یزد
  • مجتمع درپاد تبریز
  • مجتمع روهینا دزفول
  • مجتمع فولاد نیک صدرا طوس
  • مجتمع کاوه تیکمه داش
  • مجتمع فولاد معراج البرز گلستان
  • و ...

نحوه تشخیص بهترین میلگرد

چطور بهترین میلگرد در بازار ایران را تشخیص دهیم؟

برای آن که بتوانید بهترین نوع میلگرد را انتخاب کرده و برای خرید آن به صورت عمده اقدام کنید، لازم است که برخی از شاخص‌ها در این زمینه را در نظر داشته باشید. از جمله فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین میلگرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترکیبات فلزی و شیمیایی ساختار میلگرد
  • نوع میلگرد
  • ضخامت میلگرد
  • قیمت میلگرد
  • موقعیت جغرافیایی به کار بردن میلگرد
  • کارخانه تولیدکننده

 

نکته: البته اصولا قیمت باید آخرین فاکتوری باشد که در انتخاب شما تاثیر می‌گذارد و نباید کیفیت را به هیچ وجه با قیمت محصول عوض نمایید.

رابطه قیمت آهن با افزایش قیمت میلگرد

 

به دلیل نوسانات بازار ارز داخل ایران، قیمت فولاد و قیمت آهن درحال تغییر هستند. همان‌طور که می‌دانید قیمت میلگرد نیز رابطه مستقیمی با دو عامل اصلی تولید این محصول یعنی قیمت آهن و فولاد دارد. یکی از عواملی که روی قیمت آهن تاثیر می‌گذارد، دلار است پس با بالا رفتن قیمت دلار، قیمت تمام محصولات اعم از آهن و در ریشه بعدی میلگرد افزایش پیدا می‌کند.

https://ahanonline.com/

مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین کالا و فلز اساسی، فولاد است و رابطه دلار و فولاد یک ارتباط مستقیم و منطقی است. فولاد به عنوان یک کالای جهانی که قیمت آن روزانه تغییر می‌کند، براساس دلار آمریکا قیمت‌گذاری می‌شود و ایران بازار ساز، بازار فولاد نیست. در نتیجه در تحلیل قیمت فولاد به نسبت ریال باید حتما نسبت قیمت ریال و دلار را بررسی کرد.

کلام آخر

ما در این مطلب مروری بر انواع میلگردهای موجود در بازار ایران و شاخص‌هایی که باید برای خرید میلگرد در بازار ایران به آن‌ها توجه کنیم را مورد بررسی قرار دادیم. برای ایجاد استحکام بالا در جوشکاری و آهنگری و صد البته ساختمان سازی در موارد سبک و سنگین از میلگرد استفاده می‌شود که دانستن نوع میلگرد و بهترین آن‌ها جهت استفاده در شرایط مختلف لطف بزرگی در صرفه‌جویی هزینه‌های شما می‌کند از این رو دانستن بهترین نوع میلگرد در بازار ایران که توسط چه کارخانه‌هایی تولید می‌شوند، اهمیت زیادی را داراست. البته لازم به ذکر است که دانستن قیمت روز میلگرد نیز در خرید شما تاثیر به‌سزایی دارد.

منبع :  NabzeBourse.com

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها