ناگفته های مهم در مورد بیت کوین

کد خبر: 1113984

نخستین و شناخته شده ترین ارز دیجیتال را میتوان بیت کوین به شمار آورد. ارز دیجیتالی که با صعود فوق العاده و سریع خود در همین امسال توانست بسیاری از افراد را شوکه کرده و غرق در سودهای عظیمی کند. در سال دوهزار و سیزده بود که قیمت این ارز دیجیتال به یکباره به سیزده هزار دلار افزایش پیدا کرد. همین افزایش قیمت یا شاید بهتر باشد بگوییم جهش قیمت سبب شد توجه عده زیادی از افراد به آن جلب شود و این رمزارز معروف و مشهور شود. هدف از طراحی و سپس عرضه این بود که مانع های قانونی را به کناری زده و بدون وجود هیچ گونه واسطه ای -حتی بانک ها- در مسائل مالی به راحتی انجام تراکنش های مختلفی را آن هم در سطح جهانی قابل انجام سازد.

با توجه هب هدف های بزرگی که این ارز دیجیتال در سر داشت رفته رفته توجهات بسیاری به ان جلب شد. به گونه ای که در حال حاضر این رمز ارز پرچمدار دنیای ارز دیجیتال یا همان کریپتوکارنسی بوده و چشم همه ی ارزهای حاضر در این بازار به آن است. حتی معامله گران هم برای انجام معامله های خود ابتدا وضعیت این رمز ارز را مورد بررسی قرار میدهند و سپس برای ترید اقدام می کنند. در این مطلب قصد داریم مختصری به بیت کوین بپردازیم و در مورد آن اطلاعاتی ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

بیت کوین

 

آشنایی با بیت کوین

بیت کوین یک هویت دیجیتالی یا رمزنگاری شده دارد که برای همین هویتیک ارزش تعیین میشود. اینطور می توانیم بگوییم این رمز ارز هم یک واحد پولی و نوعی از پول است درست مانند اسکناس ها، سکه ها، کارت های اعتباری و ... با این تفاوت که به صورت فیزیکی عرضه نمی شود و هیچ ابزار قابل لمس و فیزیکی برای ان وجود ندارد. این رمز ارز به کمک محاسبات سخت و سنگین ریاضی به دست می آید. به این پروسه ماین کردن بیت کوین هم گفته می شود. یعنی افرادی که به الگوریتم ها آشنایی دارند می توانند کارهایی انجام داده و محاسباتی را طراحی کنند که با انجام آنها این رمز ارز به دست آورند. البته که این موضوع به همیت سادگی ها هم نبوده و یک پروسه سخت، زمان بر و فوق العاده پیچیده را در اختیار دارد. ارزهای دیجیتال نظیر اتریوم در فضایی کاملا مستقل فعالیت می کنند و زیر نظر هیچ ارگان و نهاد دولتی نیستند که البته این موضوع یکی از اهداف بیت کوین از همان ابتدا بوده است.

این رمز ارز را بر روی بلاک چین پیاده سازی کرده اند. به طور کلی بلاک چین را می توان یک سامانه ی عظیم در نظر گرفت که افراد در آن اطلاعاتی را share می کنند. کلیه افرادی که در این سامانه حضور دارند اجازه دسترسی به این اطلاعات داده می شود. کلیه ی این اطلاعات هم در یک دفتر کل نگه داشته می شوند. هر بار که این رمز ارز به اشتراک گذاشته میشود کدی که برای گیرنده است به همراه کدی که برای فرستنده است به ثبت می رسد. علاوه بر آن مبلغ این تراکنش هم در کنار سایر اطلاعات ثبت می شود. امضای این تراکنش ها هم ب راحتی و به کمک کلید خصوصی است که برای والت شما وجود دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها