خرید ربع‌سکه ۳ میلیونی در بازار/ داستان قیمت متفاوت سکه‌ها چیست؟

کد خبر: 1114337

به دلیل نوسان قیمت‌ها در بازار، فعالان بازار سکه منتظر کاهش نوسان و افزایش فعالیت در بازار هستند. در این میان، علت تفاوت قیمت سکه‌ها چیست؟

خرید ربع‌سکه ۳ میلیونی در بازار/ داستان قیمت متفاوت سکه‌ها چیست؟

قیمت سکه در بازار گاهی اختلاف‌هایی دارد؛ به طوری که قیمت سکه‌های قدیم (از سال ۸۶ به قبل) برای خرید و فروش حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان با سکه‌های جدید تفاوت دارد.

البته گاهی نیز ممکن است این اختلاف بیشتر شود. برای مثال برخی مخاطبان تجارت‌نیوز از تفاوت قیمت ۸۰۰ هزار تومانی میان این دو ربع سکه نیز خبر داده‌اند.

به این ترتیب مثلا اکنون که قیمت ربع‌سکه حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است، ممکن است ربع سکه به قیمت ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی نیز پیدا شود.

فعالان صنفی دلیل این تفاوت را سال ضرب سکه یا ربع سکه می‌دانند.

علت تفاوت قیمت سکه‌ها چیست؟

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا تهران درباره اختلاف قیمت سکه‌های قدیم و جدید به تجارت‌نیوز توضیح داد: سکه‌ها به قبل و بعد از سال ۸۶ تقسیم می‌شوند. سکه‌های قبل از ۸۶ به دلیل تقاضای کم‌تر نسبت به سکه‌های جدید با قیمت‌های ارزان‌تری خرید و فروش می‌شوند.

محمدولی در ادامه توضیح داد که این دو نوع سکه از لحاظ عیار و وزن هیچ تفاوتی ندارند و تنها از لحاظ ظاهری با یکدیگر فرق می‌کنند. سکه‌هایی که تاریخ قبل از سال ۸۶ روی آنها درج شده است، به دلیل تقاضای کم‌تر مردم با اختلاف قیمت ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان نسبت به سکه جدید یا امامی، در بازار خرید و فروش می‌شوند.

او به این موضوع اشاره کرد که قیمت سکه‌های ۸۶ به قبل، با توجه به قیمت طلا جابجا می‌شود.

کاهش داد و ستد در بازار طلا و سکه

رئیس اتحادیه طلا تهران در ادامه به کاهش داد و ستد در بازار در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: علت اصلی کاهش معاملات  چند روز گذشته، افزایش و نوسان قیمت‌ها در بازار است.

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که فعالان بازار طلا و سکه، منتظر مشخص شدن قیمت‌ها و کاهش نوسانات هستند. در چند روز گذشته افزایش قیمت و نوسان آن موجب افزایش احتیاط و کاهش داد و ستدها شده است.

محمدولی بر این عقیده است که ثبات در بازار، می‌تواند موجب افزایش نسبی عرضه و تقاضا در بازار شود.

روند اونس جهانی طلا

اونس جهانی طلا  امروز بعد از اغاز معاملات روند کاهشی داشت. اونس در بازار امروز کانال ۱۷۸۰ دلار را از دست داد و به ۱۷۷۸ دلار رسید.

ریزش بیت‌کوین، اونس را کاهشی می‌کند؟

وحید مسعودی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز به اثرگذاری شیوع ویروس اومیکرون در روند اونس طلا در هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: اخبار شیوع ویروس جدید کرونا در بازار اونس جهانی و بازار رمزارزها اثرگذار بود.

مسعودی در ادامه توضیح داد در بازار رمزارزها هیجان بیش‌تری در جریان است و منتشر شدن این اخبار باعث شدیدتر شدن روند اصلاحی قیمت‌ها شد اما اینگونه اخبار در بازار طلا اثرگذاری کم‌تری دارد.

او بر این عقیده است که کرونا در همه بازارها اثرگذار است اما در بازار طلا به دلیل ثبات بیش‌تر نسبت به بازار رمزارزها اثرگذاری کم‌تری دارد./تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها