خبر مهم برای یارانه‌بگیران / یارانه ۱۵۰ هزار تومانی در راه است

کد خبر: 1114793

طبق اعلام وزارت اقتصاد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سال بعد برای حمایت در نظر گرفته خواهد شد که در صورت توزیع این اعتبار بین ۸۰ میلیون یارانه‌بگیر یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی امسال امکان افزایش تا ۱۵۰ هزار تومان را خواهد داشت.

خبر مهم برای یارانه‌بگیران / یارانه ۱۵۰ هزار تومانی در راه است

از سخنان اخیر رئیس جمهور در گفتگوی سوم تلویزیونی او به نظر می‌رسید حذف ارز دلار ۴۲۰۰ تومانی جدی باشد. حال نیز از وزارت اقتصاد خبر می‌رسد که این سیاست در بودجه سال ۱۴۰۱ ادامه نخواهد داشت و به گفته وزیر اقتصاد تنها دلار ۴۲۰۰ تومانی برای دارو باقی خواهد ماند.

روز سه‌شنبه به شکل رسمی سخن از حذف ارز چهارهزارو ۲۰۰ تومانی در بودجه سال ۱۴۰۱ شد و هادی قوامی، معاون پارلمانی وزیر اقتصاد گفت: «در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت، ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد و تخصیصی برای اعطای این ارز در نظر گرفته نشده است».

آن طور که امروز روزنامه شرق روایت کرده، قوامی همچنین گفت: «با وجود حذف اعطای این نوع تخصیص در بودجه‌بندی سال آینده از راهکار جایگزین، مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت و پشتیبانی از اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته شده است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای حمایت از این اقشار باشد.»

محاسبات تجارت‌نیوز نشان می‌دهد اگر با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سال بعد برای حمایت در نظر گرفته شود و این منابع بین ۸۰ میلیون یارانه‌بگیر فعلی توزیع شود یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی امسال امکان افزایش تا ۱۵۰ هزار تومان را خواهد داشت. در واقع با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌تواند ۱۰۵ هزار تومان ماهانه به هر ایرانی یارانه داد و این جدای از یارانه ۴۵ هزار تومانی فعلی است.

اما آیا مجلس مجوز چنین کاری را به دولت خواهد داد؟ احتمالا در هفته آینده که لایحه بودجه به مجلس ارائه شود تصمیم‌گیری در این مورد آغاز خواهد شد./تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها