دستاوردهای سفر وزیر کشاورزی به استان لرستان

کد خبر: 1115253

وزیر جهاد کشاورزی جزئیات مصوبات در نظر گرفته شده در حوزه کشاورزی و دامپروری لرستان در جریان سفر هیئت دولت را تشریح کرد.

دستاوردهای سفر وزیر کشاورزی به استان لرستان

سید جواد ساداتی نژاد ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه لرستان قطب کشاورزی و دامپروری کشور است و ۵ درصد اراضی کشاورزی ایران را شامل می‌شود، اظهار داشت: ۳ میلیون تن از محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود و ۳۲ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه لرستان در حوزه شیلات غیرساحلی و در تولید حبوبات رتبه اول کشور را دارد، تصریح کرد: در این سفر هیئت دولت برای اولین بار با توجه به اینکه لرستان قطب کشاورزی است، جلسه‌ای با نمایندگان کشاورزان، عشایر و دامپروران با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه پیشنهاداتی برای تصویب در سفر هیئت دولت در نظر گرفته شده است، افزود: ‬در حوزه عشایر ۷ درصد عشایر کشور یعنی بالغ بر ۸۵ هزار نفر در این استان هستند؛ لذا ۵۴ میلیارد اعتبار پیشنهاد شده که برای ترمیم راه‌ها و پروژه‌های آبرسانی عشایر اختصاص داده می‌شود.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه لرستان بهشت گیاهان دارویی ایران است، اظهار داشت: ‬برنامه توسعه ۸ هزار هکتار گیاهان دارویی در ۴ سال آینده برای لرستان در نظر گرفته شده که ‬اشتغال زیادی در استان ایجاد می‌کند و اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه لرستان نمایشگاه دیم کشور است، تصریح کرد: برای کشت دیم در باغات در اراضی شیب دار اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه لرستان رتبه اول شیلات در اراضی غیر ساحلی را دارد و در این راستا ‬ ۲۰۰ میلیارد اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های آبزی پروری در این استان پیش بینی شده که اشتغال فراوانی را در لرستان می‌تواند ایجاد کند، افزود: در حوزه آبیاری نوین، ایستگاه‌های پمپاژ و بهسازی کانال‌ها، انتقال آب و… نیز ۲۲۰ میلیارد برای پروژه‌های نیمه تمام در نظر گرفته شده است.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه لرستان دومین رتبه جنگل‌های زاگرس را دارد و متأسفانه با بحث زوال بلوط در جنگل‌های زاگرس این استان برخورد داریم که یکی از مشکلات مهم حوزه منابع طبیعی ایران است، گفت: برای رفع مسائل این حوزه هم اعتباری پیشنهاد شده است.

وی یادآور شد: در حوزه پروژه‌های آبخیزداری لرستان هم ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ۱۵۰۰ میلیارد اعتبار نیز برای سرمایه گذاری در حوزه گلخانه، صنایع تبدیلی و دامپروری صنعتی پیش بینی شده است، یادآور شد: اعتبارات مذکور در حوزه کشاورزی و دامپروری برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها