گانودرما ؛ کلاهبرداری یا معجزه قرن 21

کد خبر: 1115462

مطمئناً تا به‌ حال تبلیغات و خواصی که به قارچ گانودرما نسبت داده می‌شود را دیده‌‌اید یا از نزدیکان و وابستگان شنیده‌اید. با فضای تبلیغاتی که بستر اینترنت برای ما به وجود آورده است، دیدن موارد عجیب ‌وغریب این‌چنینی، دور از ذهن نیست. در این مقاله  صفر تا صد گانودرما پرداخته‌ایم.

قارچ گانودرما یکی از محصولاتی است که تبلیغات گسترده‌ای در رابطه‌ با آن در فضای مجازی شکل‌ گرفته است، فرقی نمی‌کند که به کدام بیماری مبتلا باشید، تبلیغ‌ کنندگان و فروشندگان ادعا می‌کنند که این قارچ مانند یک اکسیر جادویی قابلیت درمان تمام مشکلات جسمی و روحی شما را دارد. ادعاهایی که فروشندگان بدون داشتن پشتوانه علمی، گانودرما را برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید جلوه می‌دهد و برای همه بیماری‌ها تجویز می‌کنند. برای مثال کافی است تا عبارت خواص گانودرما برای سرطان را در موتورهای جستجوگر سرچ کنید تا ببینید که طبق گفته‌های این افراد گانودرما می‌تواند سرطان، ام اس، دیابت، پسوریازیس، زگیل تناسلی و بیماری‌های بسیار پیشرفته‌ای که حتی علم پزشکی هم هنوز هیچ درمان قطعی برای آن‌ها ندارد را درمان کند.

گانودرما کلاهبرداری و ادعای درمانی

تعداد زیادی از مقالات بین‌المللی که بر روی قارچ گانودرما لوسیدوم وجود دارد که خاصیت ضد سرطانی و درمان کنندگی آن را برای بیماری‌هایی مثل ام اس و سرطان و پسوریازیس و .. گزارش کرده‌اند. با این ‌وجود تبلیغات بسیاری در شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام باعث شده است تا بسیاری از مردم تصور کنند که این قارچ مانند یک معجزه عمل می‌کند. در این تبلیغات که ادعا دارند که گانودرما به‌ خاطر داشتن مواد مغذی زیاد و افزایش گردش خون در بدن و افزایش سطح سیستم ایمنی بدن می‌تواند تمامی بیماری‌ها را درمان کند، ادعایی که هنوز در حد تحقیقات اولیه باقی‌مانده و هیچ پزشک و داروسازی آن را نه تأیید و نه تکذیب کرده است.

گانودرما ؛ درمان یا تلقین

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که موقع دیدن تبلیغات قارچ گانودرما و یا قهوه گانودرما به این فکر کنید که این قارچ تمام بیماری‌ها را درمان می‌کند؟

در جواب این سؤال می‌توان که هیچ چیزی برای درمان تمام بیماری‌ها وجود ندارد. اما واقعیتی که در مورد قارچ گانودرما وجود دارد و نمی‌توان آن را کتمان کرد افزایش سطح سیستم ایمنی بدن است که بسیاری از بیماری‌ها هم از پایین بودن سطح سیستم ایمنی به وجود می‌آیند، اما به دلیل عدم شناخت درست از قارچ گانودرما بازاریابان و فروشندگان محصولات گانودرما، این قارچ را در حد یک معجزه معرفی می‌کنند که در کنار این تبلیغات گسترده کسانی هم به‌عنوان تولیدکننده قارچ گانودرما کار خود را شروع کردن و به تبلیغات کسب‌ وکار خود پرداختند. اما واقعیتی که وجود دارد این است که بیش از 400 نوع قارچ گانودرما وجود دارد که بهترین نوع آن قارچ (Reishi) است که هیچ‌کدام از تولیدکنندگان مجوز از سازمان غذا و دارو را ندارند و در محیط‌های غیر ایزوله و غیربهداشتی به کشت این قارچ می‌پردازند و برای افزایش سود فروش خود اقدام به تبلیغات بدون مجوز در رابطه ‌با قارچ گانودرما کرده‌اند.

این افراد با پرسیدن چند سؤال دررابطه‌ با ابتلا به بیماری‌ها و حساسیت‌های مختلف از مشتریان، نسخهٔ طولانی برای آنها می‌پیچند و پیشنهاد می‌کنند که چیزی در حدود 6 ماه تا یکسال و چند دوره مصرف قارچ  گانودرما استفاده کنید تا برای پیشگیری و درمان تمامی بیماری‌ها نتیجه قطعی دریافت کنید.

از آنجا که در فضای مجازی اشباع از تبلیغات  گانودرما شده سعی کردیم تا با سخنگوی سازمان غذا و دارو دراین‌رابطه صحبت‌هایی داشته باشیم.

 

کیانوش جهان‌پور (سخنگوی سازمان غذا و دارو) می‌گوید که طبق نتایج تحقیقات اولیه این پژوهش‌ها، مصرف قارچ گانودرما برای ۱۲ هفته می‌تواند اختلالات کبدی را کاهش دهد و قند خون را کنترل کند. مطالعات دیگری نیز نشان داده‌اند که قارچ گانودرما می‌تواند تا حدودی در کاهش فشارخون افراد مبتلا به فشارخون بالا مؤثر باشد. 

عوارض قارچ گانودرما

عوارض قارچ گانودرما 

آقای جهانپور در ادامه افزود که اگر قصد مصرف گانودرما را دارید بهتر است از قهوه گانودرما استفاده کنید که فروش قهوه گانودرما برای درمان دیابت و مشکلات کبدی به همراه تأییدیه سازمان غذا و دارو تنها برای موارد خاصی مثل دیابت، کبد چرب و فشارخون بالا در حال انجام است. وی در ادامه بررسی خواص گانودرما افزود که بهتر است از مصرف هم زمان محصولات گانودرما با داروهای ضد فشارخون مانند آسپرین خودداری شود. زیرا مصرف این داروها با گانودرما تداخل دارد.و زنان بارادار و و کسانی که در دوران شیردهی هستند و یا پیوند اعضاء انجام دادند از مصرف گانودرما خودداری کنند همچنین وی با اشاره به اینکه مصرف مداوم قارچ گانودرما بیش از دوز معین می‌تواند به کبد و معده آسیب برساند، اعلام کرد که بهتر است افراد از مصرف این قارچ در طولانی‌ مدت بدون استراحت زمانی خودداری کنند، زیرا ممکن است باعث بروز خشکی دهان، گلو و بینی شود. اما کمپانی دکتر بیز این مشکل را با ترکیب قهوه و قارچ گانودرما مرتفع کرده و توانسته خواص قارچ گانودرما چندبرابر و اثرگذاری بهتری برای بدن داشته باشد.

جهان‌پور در ادامه سخنانش افزود که برخلاف تبلیغات گسترده‌ای که در فضای مجازی برای گانودرما انجام می‌شود بهتر است مردم به دنبال درمان‌ها و ادعاهای اثبات نشده نروند و فروشندگان نیز با به خطر انداختن سلامت هموطنان خود از آن‌ها سو استفاده مالی نکنند. وی در پایان سخنان خود اضافه کرد که درصورتی‌ که تمایل دارید برای کنترل قند و فشارخون، کاهش اختلالات کبدی و تقویت سیستم ایمنی بدن گانودرما را به‌ صورت قهوه مصرف کنید، بهتر است آن را تنها از فروشندگان معتبری که زیر نظر سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کنند، تهیه کنید.

گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

توجه کنید که قطعاً هر گیاهی که در سیاره زمین رشد می‌کند، خواص منحصربه‌ فرد خودش را دارد. برای مثال مطالعات زیادی دررابطه‌ با تأثیر قارچ گانودرما بر روی دیابت انجام شده است که بسیاری از آنها نتایج امیدبخش و واقعی داشتند. 

کافیست عبارت Properties of Ganoderma  را در گوگل سرچ کنید تا مقالات بین‌المللی را در این زمینه مطالعه کنید.

قهوه گانودرما را از کجا بخریم؟

با جستجو کردن عباراتی مثل قهوه گانودرما در اینترنت ممکن است با فروشندگان و سایت‌های بسیار زیادی در موتورهای جستجوگری مثل گوگل و شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام مواجه شوید. برای اینکه در دام این کلاهبرداران نیفتید، بهتر است تنها از مجموعه‌های معتبری خرید کنید که قهوه‌های گانودرما را به‌ صورت مستقیم و بدون واسطه از کمپانی دکتر بیز تهیه می‌کنند خریداری کنید؛ مجموعه دکتر بیز با همراه داشتن تمامی مجوزهای لازم از سازمان استاندارد و غذا و دارو، محصولات کاملاً ارگانیک و با کیفیتی را به دست مصرف‌ کنندگان خود می‌رساند.

همچنین لازم است بدانید که تنها شرکت دکتر بیز در ایران که از گانودرما لوسیدوم که همان گونه پرخاصیت این قارچ است، برای تولید قهوه گانودرما استفاده می‌کند. نوشیدنی‌های تولید شده با گانودرما با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توانند در بهبود کیفیت زندگی افراد مؤثر باشند. توجه کنید که مانند تمامی گیاهان، دز مصرفی این گیاه اثربخشی آن تا حد بسیاری مؤثر است. بهتر است حتماً از مجموعه‌ای محصولات گانودرما را تهیه کنید که در کنار کارشناسان صنایع غذایی در خط تولیدهای پیشرفته، این محصولات را فرموله و بسته‌بندی کرده باشند. بهتر است برای سلامتی خود ارزش قائل باشید و تنها از مجموعه‌های بسیار خوشنام قهوه گانودرما و سایر محصولاتی که از عصاره یا پودر این قارچ تولید شده‌اند را خریداری کنید. بیزما با ارائه تضمین کیفیت و قیمت سعی دارد تا گامی هرچند کوچک در جهت ارتقای سلامت جامعه بردارد. برای دیدن محصولات این برند می‌توانید از طریق لینک زیر وارد سایت بیزما شوید.

منبعبیزما

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها