وعده محسن رضایی به صادرکنندگان

کد خبر: 1115994

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: دولت تصمیم جدی به اصلاحات تجاری و جراحی عمیق، دقیق و فنی دارد. خوشبختانه ما این جراحی و اصلاحات را آغاز کرده ایم.

وعده محسن رضایی به صادرکنندگان

محسن رضایی در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات که امروز در محل سالن همایش خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اظهار داشت: صادرکنندگان امروز همان مجاهدانی هستند که دیروز با خون خود سرزمین ایران را از تخاصم دشمن آزاد کردند. بنابراین حمایت از این افراد وظیفه مهم دولت است. بدون صادرات، ملت ایران ثروتی نخواهند داشت. در کشور ما تجارت و به ویژه صادرات تاثیر مضاعفی برای ثروت آفرینی دارد.  کشور ما، تولیدکنندگان، اقلیم، منابع انسانی و ملی می تواند از تولیدات فاخر و رقابتی در سطح بین الملل برخوردار باشد تا صادرات نقش مهمی در جهش اقتصادی کشور داشته باشد.

وی افزود: از سوی دیگر کشور ما چهارراه اقتصاد و تجارت جهان به شمار می رود. ما می‌توانیم از طریق صادرات مجدد در کشور میلیاردها دلار ثروت برای کشور ایجاد کنیم. بنابراین این موضوع نیز بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد. دولت تصمیم جدی به اصلاحات تجاری و جراحی عمیق، دقیق و فنی دارد. خوشبختانه ما این جراحی و اصلاحات را آغاز کرده ایم.

رضایی خاطر نشان کرد: ما در این راه نیاز به عزمی ملی داریم تا بتوانیم عقب ماندگی ها و ظلم هایی که به کشور شده است را پشت سر بگذاریم. گفتنی است ما در این رابطه به طور مرتب جلساتی را با بازیگران اصلی حوزه تجارت خارجی کشور برگزار کرده ایم تا با یاری گرفتن از تجربه و توانمندی‌ آنها بتوانیم گام های بزرگی را برای توسعه تجارت و جهش صادرات برداریم.

وی در ادامه گفت: ناگفته نماند که در این راه باید موانع متعددی را پشت سر بگذاریم که یکی از آنها تحریم های داخلی است. امروزه ما تحریم های داخلی را احصا کرده ایم. این موارد در آینده ای نزدیک از مسیر صادرکنندگان برداشته خواهد شد. ما قوانین خوب  و کارگشایی در حوزه تجارت کشور داریم اما بنا به دلایل متعدد این قوانین اجرا نمی شوند. ما از صادرکنندگان درخواست می کنیم که این موارد را به اطلاع ما برسانند.

معاون اقتصادی رییس جمهور در ادامه گفت: یکی دیگر از بزرگترین چالش های ما تحریم های خارجی علیه کشور هستند. ما به جد به دنبال رفع این تحریم ها هستیم. ما به صادرکنندگان قول می‌دهیم که راه صنعت و تجارت را در همه نقاط دنیا برای آنها باز خواهیم کرد./گسترش نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها