فرار خریداران و فروشندگان از بازار خودرو/تنها افت قیمت در خانواده تیبا

کد خبر: 1116145

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۰ بیشتر محصولات سایپا بدون تغییر در بازار عرضه شدند و تنها خانواده تیبا در بازار افت قیمت داشتند.

فرار خریداران و فروشندگان از بازار خودرو/تنها افت قیمت در خانواده تیبا

به گفته فعالان بازار خودرو انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات موجب شده تا بازار خودرو همچنان در انتظار بماند؛ بطوریکه در حال حاضر نه خریداران تمایلی برای خرید دارند و نه فروشندگان برای فروش وارد بازار می شوند. با این شرایط بازار خودرو با کوچکترین خبری از مذاکرات واکنش نشان داده و تغییر مسیر می دهد.

این امر شامل نرخ دلار که همواره بر بازار خودرو اثرگذار بوده نیز شده ، بطوریکه امروز دلار هم نوسان رو به پایین به خود گرفت و این امر موجب شد تا قیمت خودرو در بازار کاهشی شود.

از سوی دیگر نبود عرضه و تقاضا در بازار را نیز می توان به عوامل اثرگذار در بازار اضافه کرد، بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر خریداران و فروشندگان نیز در انتظار مشخص شدن نتایج مذاکرات هستند و تمایلی برای ورود به بازار ندارند.

y9aTEyZcyKNI

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات خانواده سایپا امروز شاهد افت قیمت خانواده تیبا در بازار بوده ایم و سایر محصولات سایپا بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند.

خانواده تیبا امروز افت یک و سه میلیون تومانی داشتند. براساس ارزیابی صورت گرفته «تیبا۲» معمولی امروز سه میلیون تومانی در بازار داشت و قیمت آن به ۱۸۵ میلیون تومان در بازار رسید و «تیبا صندوقدار» هم با افت یک میلیون تومانی در بازار ۱۷۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار خودرو می توان گفت «شاهین» هم امروز در بازار بدون تغییر ۳۴۵ میلیون تومان قیمت خورد.

همچنین رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز خانواده کوییک هم تغییر قیمتی در بازار نداشت و با این شرایط «کوییکR» در بازار ۲۰۲ میلیون تومان و « کوییک معمولی » هم با قیمت ۱۹۴ میلیون تومان عرضه شدند.

رصد بازار همچنین بیانگر آن است که «ساینا» هم امروز با قیمت ۱۹۱ میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

منبع: اقتصاد نیوز
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها