خرید نهال گردو و کاشت گردو چه مزایایی دارد؟

کد خبر: 1116302

درست همانند همه ی مشاغل دیگر، کشاورزی و باغداری نیز برای رفع نیازهای انسان و کسب درآمد به وجود آمده است. یک کشاورز نیمی از سال را تلاش میکند تا بتواند در نیمه ی دیگر سال، محصول با کیفیتی تولید کند و به بازار ارائه دهد. به این ترتیب نتایج زحمت خود را در قبال فروش محصولات و کسب درآمد دریافت میکند. اما آیا راهی وجود دارد که کشاورز بتواند درآمد بیشتری کسب کند؟ به بیان واضح تر چه محصولی در باغ بکاریم تا بهترین بازدهی و عملکرد را داشته باشد؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

خرید نهال گردو

چرا خرید نهال گردو یک انتخاب اقتصادی است؟

قیمت

با کمی جستجو و کسب اطلاعات بیشتر خواهیم دانست که قیمت نهال گردو در مقایسه با سایر ارقام میوه، بسیار مقرون به صرفه تر است.

مقاومت در برابر سرما

از طرف دیگر نهال گردو مقاومت بسیار عالی در برابر سرما و گرما از خود نشان میدهد. و این یعنی احتمال سوختن جوانه ها و کاهش محصول دهی در سرمای دیررس و ناگهانی بهاره به حداقل میرسد.

نیاز به نگهداری کمتر

نهال گردو نیازی به نگهداری زیاد ندارد، یعنی در هزینه های سمپاشی و کوددهی ما بیشترین صرفه جویی را خواهیم داشت. نهال گردو نیازمند آبیاری زیادی نیست. به علاوه در فصول سرد و یخبندان میتوان آبیاری درخت را متوقف کرد.

محصول پرفروش

میوه ی درخت گردو به اشکال مختلف به فروش میرسد. یعنی یک بازار بسیار مناسب برای فروش میوه و سایر بخش ها وجود دارد. (در مطلب چگونه محصول گردوی خود را بفروشم؟ به صورت مفصل در این باره به گفتگو پرداخته ایم.)

امکان کاشت در سراسر کشور

بیشتر مناطق در کشورمان دارای آب و هوای کوهستانی و با زمستان های بسیار سرد است. درختان میوه دار کمتر میتوانند در این سرما از خود مقاومت نشان داده و دوام بیاورند اما درخت گردو تحمل سرمایی بسیار خوبی دارد و قادر است در اکثر نقاط کشور کشت شده و به خوبی محصول دهی کند. بنابراین راه اندازی باغ گردو نیازی به صرف هزینه های گزاف ندارد و بسیار مقرون به صرفه است.

 همه ی اینها دلایلی محکم برای راه اندازی باغ گردو است.

نهالستان گردو

چگونه نهال گردوی خوبی انتخاب کنیم؟

قبل از کاشت نهال گردو باید اطلاعات لازم درباره ی باغ خود و نهالی که قصد داریم در باغ بکاریم، بدست بیاوریم و سپس این اطلاعات را با یکدیگر مقایسه کنیم. 4 مورد از مهم ترین مواردی که قبل از خرید نهال گردو باید بررسی شود:

  1. ارتفاع از سطح دریا
  2. مقاومت سرمایی نهال گردو
  3. حداکثر محصول دهی درخت گردو
  4. عمر اقتصادی درخت گردو

که در ادامه به شرح هر مورد میپردازیم.

ارتفاع از سطح دریا

هر ارتفاعی از سطح دریا دارای آب و هوا و میزان رطوبت و شرایط ویژه ای است. و ارقام مختلف درختان معمولا در ارتفاع خاصی از سطح دریا به خوبی رشد میکنند. خوشبختانه این ارتفاع برای بیشتر درختان مشخص شده است. بنابراین قبل از کاشت نهال گردوی خود، ارتفاع محل باغ را از سطح دریا بدست آورید و با ارتفاع استاندارد نهال مقایسه کنید به این ترتیب میتوانید بهترین نهال گردو را برای کاشت در باغتان بیابید.

مقاومت سرمایی نهال گردو

این موضوع باید از چند منظر مورد بررسی قرار بگیرد. به طور کلی مقاومت سرمایی نهال گردو به معنا میزان تحمل سرما و گرمای نهال گردو است. نهال گردو دارای مقاومت سرمایی نسبتا خوبی است. اما برای افزایش تحمل سرمایی، باید نهال را قبل از کاشت در یک دوره ی سرمایی ویژه قرار داد. این کار معمولا توسط نهالستان انجام میشود. (میتوانید از مشاوران نهالستان بپرسید) پس از پایان این دوره، تحمل سرمایی درخت به میزان چشمگیری افزایش میابد. نکته ی بعدی زمان گلدهی درختان است. نهال ها به دو صورت دیرگل و زودگل وجود دارند. نهال های زود گل معمولا در اوایل فروردین و یا قبل تر شروع به شکوفه زدن میکنند. به این ترتیب اگر منطقه ی باغ دچار سرمای دیررس بهاره شود. همه ی شکوفه ها از بین رفته و اصطلاحا میسوزند. این موضوع در کاهش محصول دهی درخت تاثیر به سزایی دارد. بنابراین اگر باغ شما در منطقه ای با احتمال سرمای ناگهانی بهاره قرار دارد، حتما از ارقام دیرگل استفاده کنید.

حداکثر محصول دهی درخت گردو

لازم به گفتن نیست که هرچه میزان محصول دهی درخت بیشتر باشد، درآمد بیشتری عاید باغدار میشود. حداکثر محصول دهی درختان گردو در اطلاعات مربوط به هر رقم وجود دارد.

برخی از ارقام بسیار عالی جهت کاشت در باغ گردو:

  • نهال گردو ژنوتیپ کانادایی
  • نهال گردو چندلر
  • نهال گردو فرنور
  • نهال گردو تویسرکان

میباشند.

عمر اقتصادی درخت گردو

عمر اقتصادی گردو در واقع به مدت زمانی گفته میشود که درخت به بیشترین محصول دهی خود میرسد. درختان گردو معمولا از سال 2 ام یا سوم شروع به محصول دهی میکنند. و با نزدیک شدن به سن بلوغ، محصول دهی آنها حداکثری میشود. درختان گردو معمولا عمر زیادی دارند. شما میتوانید اطلاعات مربوط به هر رقم را در سایت پالیز گردو بخوانید.

قیمت نهال گردو

نتیجه گیری

باید گفت که میوه ی گردو بسیار پرخاصیت است. علاقه مندان زیادی از گردو در طبخ غذا و یا در کنار سفره ی صبحانه و یا به عنوان تزیینات غذا استفاده میکنند. بیشترین مصرف گردو در خشکبار است. گردو به علت خاصیت های درمانی و پیشگیری که دارد، در رژیم غذایی بیشتر افراد یافت میشود. مصرف روزانه 2 تا 3 گردو میتواند احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش دهد. از طرفی گردو از قابلیت انبار بسیار عالی برخوردار است. گردوی خشکبار میتواند تا مدت های بسیاری سالم باقی بماند.

نهالستان پالیزگردو با مدیریت سعید قاسمی سالیان سال است که در زمینه ی پرورش و فروش نهال گردو با استفاده از بهترین و به روز ترین روش ها، از پیشتازان این عرصه به شمار میاید. این نهالستان دارای کلیه مجوزهای رسمی و معتبر از جهاد کشاورزی و شناسنامه ی مخصوص و شماره ی ثبت اختراع بوده و قادر است کلیه ارقام گردو را با کیفیت و در مقیاس بالا برای باغداران عزیز فراهم نماید. برای خرید نهال گردو باکیفیت با مشاوران ما در پالیز گردو تماس بگیرید. تا بهترین نهال گردو با ضمانتامه معتبر و گارانتی سلامت نهال را دریافت نمایید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص خرید نهال گردو به وب سایت پالیز گردو Palizgerdo.com مراجعه کنید

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها