تشخیص روغن موتور اصل و تقلبی زیر ۲ دقیقه با پترونام سهند

کد خبر: 1116498

روغن موتور تقلبی

تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی، تبدیل به یک دغدغه اساسی برای تمامی صاحبان خودرو شده است. در پی تقاضای میلیون‌ها راننده در کشور برای خرید روغن موتور مناسب و باکیفیت، برخی تاجران با تزریق روغن موتور تقلبی به بازار روغن موتور مشکلات بسیاری برای رانندگان به وجود آورده‌اند.

مطمئنا تولیدکنندگان بی‌شماری برای عرضه روغن موتورهای باکیفیت و اصل به بازار وجود دارد؛ اما امکان تشخیص روغن موتور اصل و تقلبی، برای جلوگیری از کلاهبرداری، تبدیل به یک چالش بزرگ برای صاحبان ایرانی خودرو شده است. در این مطلب به نقل از پترونام سهند تولید کننده بهترین روغن موتور ایرانی با فناوری نانو با بهترین شیوه تشخیص اصالت روغن موتور، همراه شما خواهد بود.

1. توجه به درپوش ظرف روغن موتور

برخی از ویژگی‌‌های ظاهری روغن موتور، می‌توانند عواملی باشند که به شما در تشخیص روغن موتور اصل و تقلبی کمک کنند. شرکت‌هایی به بزرگی شل، کاسترول، پترونام سهند، موبیل1، الف و غیره، برای بسته‌بندی و بستن درپوش ظرف روغن موتور خود دقت ریزبینانه‌ای صرف می‌کنند؛ در نتیجه، مطمئنا مشاهده اشکالات و برخی مشکلات سطحی کاملا غیر طبیعی است. عموما عدم اهمیت‌دهی و دقت نکردن در بسته‌بندی روغن موتور، در قسمت درپوش روغن موتور کاملا قابل مشاهده است.

در برخی مواقع دیگر، خوب بسته نشدن درپوش روغن موتور موجب کم شدن میزان آن می‌شود؛ این نشانه‌های ریز و درشت در بسته‌بندی روغن موتور، نشان دهنده اصالت کالا است که باید به آن‌ها دقت کنید.

2. ظاهر و بوی روغن موتور

بدیهی است که روغن موتور با استفاده از روغن پایه استخراج شده از نفت خام تولید می‌شود. پس وجود شباهت‌های جزئی میان روغن موتور و نفت، کاملا طبیعی است؛ البته تا زمانی که این شباهت، بیشتر از تفاوت آن‌ها نباشد!

وقتی ظاهر و بوی روغن موتور مورد نظر خود را بررسی می‌کنید، باید تفاوت خالص آن با نفت را متوجه شوید؛ در غیر این صورت، به احتمال زیاد این روغن موتور تقلبی است و تفاوت چندانی با نفت خام ندارد. اگر روغن موتور به این اندازه با نفت خام شباهت داشت، مطمئنا هیچ نیازی به خرید بهترین روغن موتور ایرانی نبود و شرکت پترونام سهند تولیدات خود را متوقف می‌کرد؛ زیرا ایران یک کشور نفت‌خیز است و همگی می‌توانستیم از نفت خالص در موتور خودروهای خود استفاده کنیم.

3. معقول بودن قیمت روغن موتور

با توجه به وضعیت متزلزل اقتصاد در ایران، صاحبان خودرو همواره به دنبال روغن موتور ارزان قیمت برای خرید هستند و تصوری اشتباه از معقول بودن این روغن دارند. منظور ما از معقولیت قیمت روغن موتور این است که یک محصول خارجی که در خارج از ایران 100 دلار قیمت دارد، طبیعتا نمی‌تواند کمتر از 3 میلیون تومان در بازار ایران فروخته شود؛ در حالی که می‌توان آن را با قیمت 500 هزار تومان خریداری کرد!

در این مواقع، به خوبی متوجه ضرب‌المثل «هیچ گرانی بی‌حکمت نیست، هیچ ارزانی بی‌علت» می‌شویم؛ زیرا استفاده از این روغن موتورها به تنهایی می‌تواند خودروی شما را از کار بیندازد. در حالی که مطمئنا تولیدکنندگان بزرگ روغن موتور در جهان، به فروش محصولات با مبلغی 10% ارزش خود در ایران تمایلی ندارند. پس می‌توان نتیجه گرفت این روغن موتورها تقلبی هستند و خرید آن‌ها، می‌تواند بزرگ‌ترین اشتباه یک راننده باشد.

4. بررسی مجوزها روی لیبل روغن موتور

در نهایت، عمومی‌ترین شیوه بررسی اصالت روغن موتور را برایتان بازگو می‌کنیم. مطمئنا تولیدکنندگان ایرانی روغن موتور، دارای مجوز رسمی فعالیت از مراکز رسمی و سازمان‌های دولتی کشور هستند. بررسی این مجوزها می‌تواند بهترین و کاربردی‌ترین شیوه برای تشخیص روغن موتور اصل و تقلبی باشد؛ زیرا تمامی این تولیدکنندگان مجبور به چاپ این مجوزها روی لیبل محصولات خود هستند.

استعلام صحت مجوز روغن موتورهای خارجی دشواری‌های فراوانی دارد و می‌توان تاحدودی این کار را غیرممکن شمرد؛ اما می‌توان به سادگی و کاربردی بودن این شیوه برای روغن موتورهای ایرانی اطمینان داشت. یکی از مهم‌ترین مجوزها استاندارد و ایران کالا است که با استعلام از وبسایت یا پیامک، اصالت کالا را نشان می‌دهد.

روغن موتور پارانوکس شرکت پترونام سهند

روغن موتور پارانوکس پترونام سهند، نبض تپنده خودرو شما

امیدواریم بتوانید با اطمینان و خیال راحت، بتوانید روغن موتور اصل و تقلبی را تشخیص دهید. حال که همه ما می‌دانیم روغن موتور تا چه اندازه‌ای می‌تواند خودرو را تحت تاثیر ویژگی‌های خود قرار دهد، بهتر است همواره بهترین روغن موتور را برای خودروی خود بخریم. شرکت پترونام سهند موفق شده با طراحی و تولید روغن موتور پارانوکس، بهترین روغن موتور نانو در خاور میانه را در بازار ایران عرضه کرده و آن را در اختیار عموم قرار دهد؛ توصیه می‌شود از مزایا و ویژگی‌های این روغن، غافل نشوید.

منبع: پترونام سهند (روغن موتور نانو) | https://petronam.co

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها