قاسمی: به زودی بسیاری از مردم ‌خانه‌دار می‌شوند

کد خبر: 1116957

وزیر راه و شهرسازی گفت: با ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال آینده به زودی بسیاری از مردم صاحب خانه می‌شوند.

قاسمی: به زودی بسیاری از مردم ‌خانه‌دار می‌شوند

رستم قاسمی در جریان سفر به استان یزد با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان میبد اظهار داشت: ماموریت‌های گوناگونی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و موضوعات مسکن و راه مسائل حائز اهمیتی در جامعه ما هستند و ما در تلاش هستیم با اجرای درست برنامه‌ها و مأموریت‌های ‌در این دو بخش موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی مسکن در کشور مناسب نیست گفت: گلایه‌های زیای از سوی مردم مطرح می‌شود و متأسفانه آمارها نشان می‌دهد که 50 درصد هزینه‌های سبد خانوارها صرف مسکن می‌شود در این میان افراد فاقد مسکن رنج بیشتری را بر دوش دارند.

قاسمی افزود: مسکن یکی از نیازهای اصلی برای تشکیل خانواده است و وضعیت نامناسب مسکن در کشور قطعا بر نرخ ازدواج اثرگذار بوده و است و معضلات دیگری همچون افزایش سن ازدواج و کاهش جمعیت در پی داشته و حل مشکل مسکن می‌تواند رغبت به ازدواج را در جوانان افزایش دهد‌.

قاسمی تصریح کرد: بهترین قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی، قانون جهش تولید مسکن است و ساخت چهار میلیون مسکن در مدت چهار سال در کشور است که برای بسیاری از کشورها این رقم قابل تصور نیست.

قاسمی ادامه داد: 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای سال آینده در نظر گرفته شده تا با بخشی از کمکی دولت ارائه خواهد کرد و فرصت بسیار مناسبی برای مردم فراهم شود تا صاحب مسکن شوند.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: علاوه بر این امکان ثبت‌نام برای جوانان مجرد در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد و لذا به زودی بسیاری از مردم در کشور خانه‌دار خواهند شد.

وی اظهار داشت: پروژه‌های حوزه راه در استان یزد به ویژه شهرستان میبد را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران صبح امروز با حضور در استان یزد، دوازدهمین سفر استانی خود را آغاز کرد و همراه وی چند تن از وزرا و معاونین ایشان به عنوان نمایندگان دولت در شهرستان‌های مختلف استان حضور پیدا کردند و در جریان بررسی مسائل و مشکلات هر شهرستان قرار گرفتند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها