خبر خوش وزیر برای کامیون داران

کد خبر: 1117175

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نقش حمل ونقل برای درآمد یک کشور بسیار مهم و تعیین کننده است، گفت: اجرای طرح تحول حمل و نقل جزو برنامه‌های اصلی ما است.

خبر خوش وزیر برای کامیون داران

رستم قاسمی بعدازظهر امروز در مراسم روز گرامی داشت روز ملی حمل و نقل اظهار داشت: نیروهای فعال در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای و نیروهای فعال در راهداری به صورت شبانه روزی و در شرایط سخت توانسته اند اقدامات بسیار موثری را در دستور کار خود قرار دهند. 

وی با اشاره به اینکه امروز در سازمان راهداری از دانش های روز دنیا و دانش های نوین استفاده می شود، افزود: شاید در این شرایط مردم در جریان این همه اطلاعات نباشند اما سازمان راهداری با استفاده از دانش های نوین توانسته است به تمام نقاط کشور کالا را از طریق ناوگان جاده ای را ارسال کند و این خود یک پیشرفت بزرگ برای کشور محسوب می شود. 

وزیر راه وشهرسازی اضافه کرد: همه مردم با نوعی با حمل ونقل سرکار دارند و ما باید در این بخش مهماندار خوبی برای مردم باشیم. 

قاسمی بیان کرد: بخش حمل و نقل در کشور ما که در شرایط جغرافیایی و ژئوپلیتک خاصی قرار داریم باید از این فرصت استفاده کرده و به نوعی منشا درآمد کشور باید باشد. 

وی افزود: در بسیاری از کشور ها که شرایط ژئوپلتیکی ایران را ندارند بیش از 25 درصد از GDP را از طریق حمل ونقل به دست می آوردند بنابراین این آمارها نشان می دهد که بخش حمل ونقل برای درآمد یک کشور بسیار مهم و تعیین کننده است. 

قاسمی بیان کرد: در حال حاضر بخش دریا و جاده ای برای اقتصاد یک کشور بسیار مهم است و باید در این حوزه اقدامات مهمی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی تاکید کرد: نوسازی ناوگان جاده ای باید همواره در دستور کار قرار گیرد و این نوسازی نیاز جدی کشور است.

قاسمی ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به قطارها و ایجاد یک توسعه حمل و نقل ارزان و ایمن و همچنین برای بخش هوایی کشور هم برنامه های را در دستور کار قرار داده ایم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش ناوگان حمل بار جاده‌ای هم باید نوسازی کامیون‌ها را در دستور کار قرار دهیم چون ۴۰۰ هزار دستگاه کامیون در جاده های کشور تردد می‌کنند که نوسازی آن‌ها نیاز جدی ماست.

قاسمی گفت: اجرای طرح تحول حمل و نقل جزو برنامه‌های اصلی ماست زیرا در بخش کریدور‌های اصلی جاده ای برای اتصال به مسیر‌های ترانزیتی که حلقه های مفقوده ای دارد باید به سرعت عمل کنیم و در ترانزیت ظرفیت‌های خود را افزایش دهیم.

وی اظهارکرد: در بخش راه‌های روستایی هم باید از این ظرفیت استفاده کنیم؛ در حال حاضر ۳۰ هزار راه روستایی باقی مانده که نیاز به انعقاد قرار داد‌های جدید است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها