رستوران خود را به روز کن!

کد خبر: 1117260
رستوران خود را به روز کن!

تجهیزات رستوران از جلمه تجهیزات مهم در صنعت غذا به شمار میروند Serveware یا تجهیزات سرو از واژه لاتین «خدمت کردن» و «کالای خاص» گرفته شده است. این اصطلاحی شامل کاسه، قابلمه نوشیدنی، کاسه آجیل، بشقاب و نمکدان، فلفل‌دان و آسیاب فلفل و سینی‌ها است. در ادامه ابتدا به تجهیزات رستوران پرداخته و سپس به تجهیزات سرو خواهیم پرداخت.

 

تجهیزات رستوران

تجهیزات خدمات غذایی را می توان به چهار دسته اصلی تقسیم کرد. پخت و پز، نظافت، آماده سازی غذا و سرو کردن غذا چهار زمینه اصلی مورد نیاز هنگام اداره یک کسب و کار مرتبط با صنعت غذا مانند رستوران یا هتل است. انواع دقیق تجهیزات خدمات غذایی مورد نیاز به نوع و اندازه غذاخوری صنعتی بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگرچه همه آشپزخانه های صنعتی نیاز به اجاق دارند، اما همه آنها به اندازه یا نوع فرهای یکسانی نیاز ندارند. یک اجاق پیتزا صنعتی کوچک که روی میز قرار می گیرد ممکن است برای رستورانی کار کند که پیتزا را همراه با بسیاری از غذاهای دیگر ارائه می دهد، در حالی که یک پیتزا فروشی ممکن است یک یا چند اجاق بزرگ برای پیتزا داشته باشد که می تواند کل دیوار آشپزخانه را بگیرد.

تجهیزات پخت و پز

برخی از رستوران‌ها یا آشپزخانه ‌های هتل‌ها دارای اجاق‌های صنعتی هستند که دارای فن‌هایی هستند که هوا را به اطراف منتقل می‌کنند تا غذا به سرعت و همچنین یکنواخت پخته شود. نوار نقاله اجاق‌ها تجهیزات خدمات غذایی هستند که بیشتر در فست‌فودها و غذاخوری‌های معمولی یافت می‌شوند، زیرا غذاها بر روی یک تسمه نقاله از طریق اجاق عبور می‌کنند تا با تایمر تنظیم شده پخته شوند. انواع گرمکن اجاق‌های رستورانی، غذا را تا زمانی که برای مشتری ای‌ پشت میز رستوران منتظر است برده شود، داغ نگه می‌دارند.

 

اجاق گازهای صنعتی ممکن است گازی، برقی یا ترکیبی از هر دو باشند. یک اجاق گاز صنعتی معمولاً بسیار بزرگتر از اجاق گازهای خانگی است. بسیاری از رستوران ها علاوه بر فر و اجاق گاز، تجهیزات سرخ کردنی نیز دارند. سرخ کن صنعتی یک دستگاه گاری مانند با چرخ در پایین و یک واحد سرخ کردن در بالا است. بخشی به نام منطقه رسوبی در زیر قسمت سرخ کردنی قرار دارد و در آن تکه های غذا و خمیری که از غذای سرخ شده می ریزد جمع می شود. سرخ کن های رستورانی برای تهیه غذاهای سرخ شده محبوب مانند سیب زمینی سرخ کرده، ماهی و حلقه های پیاز استفاده می شود.

 

تجهیزات شستشو یا نظافت

ماشین ظرفشویی های صنعتی برقی تجهیزات خدمات غذایی هستند که در اکثر مشاغل مرتبط با غذا مورد استفاده قرار می گیرند، اگرچه برخی از اقلام موجود در رستوران ها ممکن است با دست شسته شوند. بیشتر ماشین ظرفشویی های صنعتی به اندازه کافی بزرگ و قوی هستند که می توانند قابلمه های بزرگ و ظروف کثیف را به یکباره بشویید.

توزیع‌کنندگان خدمات مواد غذایی ممکن است سینک‌های صنعتی بزرگ را با شیرهایی بفروشند که ممکن است شامل شیلنگ‌های دوش مانند باشد که در بالای منطقه سینک برای دسترسی آسان هنگام تمیز کردن تجهیزات یا شستن دستی برخی ظروف آشپزخانه آویزان شده است.  برخی موسسات همزن بزرگی برای مخلوط کردن خمیر نان و شیرینی خود دارند. میلک شیک میکسرها، نوشابه‌سازها و قهوه‌سازهای صنعتی از دیگر انواع تجهیزات رایج خدمات غذایی هستند.

تجهیزات سرمایشی

یخچال ها و فریزرها از جمله تجهیزات سرمایشی مهم رستوران هستند زیرا همه مواد غذایی باید به درستی نگهداری شوند تا هم طعم خوب و هم ایمنی مناسب داشته باشند. بسته به اندازه آشپزخانه، یک سیستم تبرید صنعتی ممکن است شامل یک یخچال دستی باشد یا ممکن است فقط ترکیبی از یخچال و فریزر درب کشویی داشته باشد. برخی از لوازم هتل و رستوران شامل فریزر صندوق دار هستند که مشابه نوع خانگی هستند با این تفاوت که معمولاً بسیار بزرگتر هستند.

تجهیزات سرو غذا

اگر چیزی برای سرو غذا وجود نداشته باشد، رستورانی وجود ندارد. شما به تعداد زیادی کارد و چنگال، ظروف بشقاب، کاسه، رامکین، فنجان و لیوان نیاز دارید. در مورد تعداد میزهایی که می توانید در رستوران خود بگنجانید و تعداد مهمانانی که امیدوارید هر شب از آنها پذیرایی کنید، فکر کنید. همچنین شکستگی را در نظر بگیرید. در محیط آشفته آشپزخانه های رستوران، گم شدن یک بشقاب یا لیوان در هر چند شیفت کاری غیر معمول نیست، و حتی در عملیات های با حجم بالا، احتمال بیشتری وجود دارد.  در ادامه با برخی وسایل سرو آشنا خواهیم شد

 

کاسه

کاسه های سرو به شکل های کم عمق یا عمیق ساخته می شوند. کاسه های کم عمق با قطر تقریباً 8 تا 9 اینچ، با پایه پهن و صاف و طرفین شیب دار، برای سرو غذاهای دارای گرانروی کمتر مانند مارچوبه، میوه و رول استفاده می شود.  کاسه های سرو عمیق حاوی غذاهای نرم مانند پوره سیب زمینی، برنج، ماکارونی هستند، شکلی که یک قاشق را بدون خراشیدن کف کاسه نگه می دارد.

 

ظرف های سرو نوشیدنی

ظرف های نوشیدنی در اشکال مختلف برای سرو ساخته می شوند:

  • چای،
  • قهوه،
  • شکلات

اگرچه یک قوری یا قوری قهوه به طور متوسط ​​شش تا هشت وعده نوشیدنی را در خود جای می دهد، قوری های شکلاتی دوازده وعده یا بیشتر را در خود جای می دهند. برای محکم کردن درب، ظروف نوشیدنی با لبه‌ای در قسمت داخلی لبه و دهانه‌ای که به شدت مشخص است برای جلوگیری از چکه کردن ساخته می‌شوند. برای دفع گرما از دسته ها، دیگ های نقره ای نوشیدنی با حلقه های عایق در مرکز دسته ها ساخته می شوند.

قهوه جوش

قوری قهوه شکلی بلند و باریک شبیه به یک مخروط کوتاه است که فضایی را برای فرورفتن تفاله ها به پایین و بالا آمدن قهوه دم شده به سمت بالا فراهم می کند. برای جلوگیری از ریختن تفاله های قهوه در فنجان ها، دهانه ی قهوه جوش را در بالای بدنه قرار می دهند.

 

نتیجه گیری

پیش تر دریافتیم که بدون تجهیزات سرو نمیتوان رستوران را اداره کرد. اما حال تجهیزات سرو رستوران را از کجا تهیه نماییم؟ پیشنهاد ما به شما فیدار سورن است چرا که به واسطه فیدار سورن میتوانید به با کیفیت ترین محصولات با ضمانت دست یافته و بهترین تجربه کاربری ا تجربه کنید. فیدار سورن با بیش از 15 سال تجربه در تجهیز آشپزخانه های صنعتی بستری برای ارائه خدمات آنلاین پدید آورده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها