پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ آذر

سیگنال لیر برای بازار ارز / دلار گران می شود؟

کد خبر: 1117713

دیروز بازار ارز شاهد افزایش قیمت‌ها بود. برخی از فعالان اعتقاد داشتند که اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه در تغییر انتظارات بازیگران ارزی موثر بود.

سیگنال لیر برای بازار ارز / دلار گران می شود؟

 برخی از فعالان اعتقاد داشتند که اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه در تغییر انتظارات بازیگران ارزی موثر بود. خطیب‌زاده عنوان کرده بود، زمانی که میزان خسارت به سایت کرج مشخص و مجرم محکوم شود می‌توانیم پس از چک‌های فنی و امنیتی اجازه نصب دوربین‌ها را صادر کنیم.

این موضع از این جهت اهمیت داشت که ایران هفته قبل بدون پیش‌شرط خاصی عنوان کرده بود حاضر است که دوربین‌های آژانس در سایت کرج نصب شوند. این خبر در آن مقطع زمانی موجب شده بود برخی از معامله‌گران از موقعیت خرید عقب‌نشینی کنند و سمت و سوی فروشندگان بازار تقویت شود. این موضوع از روند قیمت دلار در هفته گذشته مشخص بود.

ارزش دلار در کشورهای همسایه

بنا بر گزارش دنیای اقتصاد، در حالی که برخی فعالان اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه را عامل رشد دلار می‌دانستند، دسته دیگری باور داشتند، تغییرات تقاضا در بخش حواله درهم متغیر اثرگذار بر رشد اسکناس آمریکایی بود. حواله درهم در روز گذشته در مقاطعی بالای محدوده ۸ هزار و ۲۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در کنار این، دیروز ارز‌ش دلار در کشورهای همسایه نیز روند صعودی داشت و انتظارات معامله‌گران را تحت تاثیر قرار می‌داد. برخی از فعالان نیز اعتقاد داشتند پس از پایان دور هفتم مذاکرات هسته‌ای، اخبار مثبت یا منفی به بازار مخابره نشده است و همین جو ابهام و بی‌خبری موجب شده است که برخی خریداران به بازار برگردند.

سیگنال لیر برای بازار ارز

با ادامه روند کاهشی ارزش لیر در ترکیه برخی از معامله‌گران همچنان بر این باورند که این متغیر زمینه‌ساز افزایش خریدها در بازار داخلی شد. با کاهش ارزش لیر در ترکیه تقاضا برای دلار بالا می‌رود و این مساله می‌تواند وضعیت بازار داخلی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها