اتفاق عجیب در بازار ؛ رکوردشکنی عجیب «رانا پلاس»/ سورن پلاس 12 میلیون ارزان شد!

کد خبر: 1119142

اقتصادنیوز: سمت و سوی بازار خودرو در آذر ماه 1400 به چگونه بوده و چه خودروهای رشد قیمت داشتند و چه خودروهای افت قیمت را تجربه کرده اند.

اتفاق عجیب در بازار ؛ رکوردشکنی عجیب «رانا پلاس»/ سورن پلاس 12 میلیون ارزان شد!

 رصد بازار خودرو در یک ‌ماه اخیر نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی پرتیراژهای ایران خودرو رشدی 15 تا 22 میلیون تومان داشتند و سایپایی ها نیز در این ماه رشدی 11 تا 14 میلیون تومانی را ثبت کرد.

روند قیمتی محصولات ایران خودرو در آذرماه

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در آذرماه بیشترین رشد قیمت به «رانا پلاس» رسید، بطوریکه این خودرو در طول یک ماه رشدی 22 میلیونی را تجربه کرد و قیمت آن از 287 میلیون تومان در ابتدای آذرماه به 309 میلیون تومان در آخرین روزهای آذر رسید. ارزیابی قیمت محصولات ایران خودرو نشان دهنده آن است که خانواده دنا نیز در مدت زمان مورد بررسی شکلی افزایشی داشته اند؛ بطوریکه «دنا معمولی» رشدی 16 میلیونی را در این مدت ثبت کرده و «دنا توربو اتوماتیک» هم آذر ماه را با رشد 15 میلیونی به پایان رساند. با این شرایط می توان گفت قیمت «دنا معمولی» از 340 میلیون تومان در ابتدای آذرماه به 356 میلیون تومان در آخرین روزهای این ماه رسیده است. از سوی دیگر قیمت «دنا توربو اتوماتیک» نیز در مدت زمان مورد بررسی از 474 میلیون تومان به 499 میلیون تومان رسید.

اما در میان محصولات ایران خودرو در این ماه شاهد افت 12 میلیونی قیمت «سورن پلاس»  نیز بوده ایم. ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که قیمت این خودرو در آخرین روزهای آذر ماه برابر با 309 میلیون تومان بوده این درحالی که در اولین روزهای این ماه این خودرو با افتی 12 میلیون تومانی در بازار 321 میلیونی شد.

روند قیمتی محصولات سایپا در آذرماه

اما روند قیمتی محصولات سایپا در آذر ماه چگونه بوده است؟ ارزیابی های صورت گرفته از بازار خودرو نشان دهنده آن است که سایپایی ها آذرماه را بدون افت قیمت به پایان رساندند و براین اساس سه خودرو «کوییکR »، «ساینا» و «تیبا صندوقدار» در این ماه رشدی 11 تا 14 میلیون داشتند. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «کوییکR » در این ماه با رشدی 14 میلیونی از 189 میلیون تومان در ابتدای آذرماه به 203 میلیون تومان در انتهای این ماه رسیده است. «ساینا» نیز رشد 13 میلیونی قیمت در این ماه را تجربه کرد و قیمت آن از 183 میلیون به 196 میلیون تومان رسید.  از سوی دیگر «تیبا صندوقدار» نیز در آذرماه رشدی 11 میلیونی را ثبت کرد و قیمت آن از 169 میلیون به 180 میلیون تومان رسید. /اقتصادنیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها