یارانه معیشتی| یارانه دی ماه| زمان واریز یارانه | یارانه جدید

خبر مهم برای یارانه بگیران | شرط مهم دریافت یارانه جدید رئیسی

کد خبر: 1119204

شرط مهم برای دریافت یارانه جدید دولت را از زبان اوجی می خوانیم.

خبر مهم برای یارانه بگیران | شرط مهم دریافت یارانه جدید رئیسی

جواد اوجی در جمع خبرنگاران درباره توزیع یارانه بنزین با اعلام اینکه دولت سیزدهم هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد اظهار داشت: در حال حاضر ما ۲۷ میلیون کارت سوخت در کشور داریم دولت مصم است یارانه‌ای را که امروز به خودروها داده می‌شود به تمامی مردمی که خودرو ندارند نیز تعلق بگیرد و بتوانند از یارانه بنزین بهره‌مند شوند.

وی افزود: کار کارشناسی صورت گرفته که توزیع بنزین عادلانه شود و همه می‌توانند از این فرآورده بهره‌مند شوند.

وزیر نفت گفت: همه جوانب تغییر توزیع یارانه بنزنین دیده شده و برنامه این است که در قشم و کیش به صورت آزمایشی و با نرخ ۱۵۰۰ دولتی و سه هزار تومان آزاد توزیع شود.

وی تاکید کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی در دستور کار نیست و برنامه این است که همه بتوانند از یارانه سوخت بهره‌مند شوند.وی بیان داشت: طرح دولت کمک به آن دسته از مردمی است که خودرو ندارند.

وی گفت: بر حسب صلاح تیم اقتصادی دولت با رفع ابهامات کارشناسی این برنامه در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی درباره نحوه استفاده و فروش این بنزین توسط کسانی که خودرو ندارند گفت: این یارانه بنزین به تمامی مردم چه کسانی که خودرو دارند و چه کسانی که ندارند بر حسب کارت ملی داده می‌شود.

وی افزود: کسانی که یک سال اقامت در ایران داشته باشند می‌توانند از این یارانه برخوردار شوند به این ترتیب که در ابتدا ماهانه ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی به همه تعلق می‌گیرد و دریافت کنندگان می‌توانند آن را استفاده کرده و یا به صورت اعتباری از بخش ریالی آن استفاده کنند.

سهمیه خانوارهای کم‌جمعیت کم می شود؟

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش سهمیه ۶۰ لیتری برای خانواده‌های کم‌جمعیت حفظ می‌شود.

 با توجه به طرح آزمایشی جدید بنزین آیا خانواده‌های کم جمعیت که قبلا سهمیه بنزین ۶۰ لیتری داشته‌اند سهمیه‌هایشان کم می‌شود؟

آن طور که فارس گزارش داده، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره طرح تخصیص بنزین به هر فرد به جای هر خودرو توضیح داد: بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت این طرح ابتدا به صورت آزمایشی در کیش انجام خواهد شد.

وی افزود: قبل از ارائه طرح جدید عرض می‌کنم که ذخیره بنزین سهمیه‌ای که در کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها وجود دارد، حفظ خواهد شد و مردم از این بابت نگرانی‌ نداشته باشند.

سالاری گفت: طبق این طرح سهمیه بنزین خودروهای عمومی تغییر نخواهد کرد و به جای واریز به کارت سوخت، به حساب بانکی صاحب آن خودرو واریز می‌شود. برای خودروهای شخصی سهمیه‌ای معادل ۱۵ لیتر به ازای هر فرد به حساب سرپرست خانواده واریز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: در این طرح امکان خرید و فروش سهمیه کارت وجود خواهد داشت. همچنین در حال بررسی هستیم که بتوانیم در طرح آزمایشی اگر خانواده‌ای قبلا سهمیه بنزین ۶۰ لیتر داشته و الان کمتر شده، با تمهیداتی این سهمیه ۶۰ لیتر را برای آن خانواده حفظ کنیم.

وی گفت: در این طرح یک سامانه مبادله بنزین پیش‌بینی شده است که افرادی که خودرو ندارند، می‌توانند سهمیه خود را به سایر افراد بفروشند و در واقع سهمیه خود را نقد کنند.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها