افزایش مجدد قیمت‌ طلا و سکه از پنجشنبه

کد خبر: 1119902

طبق تحلیل دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، در حالیکه بازار سکه و طلا ی داخلی طی یک هفته اخیر تا روز چهارشنبه از ثبات نسبی برخوردار بود، از روز گذشته (پنجشنبه) همراه با افزایش قیمت اونس جهانی و نوسانات افزایشی (هرچند محدود) نرخ ارز مجدد در مسیر صعود قرار گرفت و بدین ترتیب هفته را افزایشی به پایان رساند.

افزایش مجدد قیمت‌ طلا و سکه از پنجشنبه

نادر بذرافشان در تشریح وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: تا روز چهارشنبه حدود شش دلار کاهش قیمت اونس جهانی را داشتیم اما با توجه اینکه امروز هر اونس جهانی طلا ۱۸۱۷ دلار ارزش دارد، می‌توان گفت که در مجموع یک هفته اخیر هر اونس طلا پنج دلار افزایش قیمت داشته است. از سوی دیگر در بازارهای داخلی با توجه به رکود و نبود تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه، قیمت‌ها به ثبات نسبی مناسبی رسید و شاهد تغییرات چندانی نبودیم که علت آن ثبات نرخ ارز و حتی کاهش محدود آن در مقطعی در اواسط هفته بوده است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: اما در پایان هفته روند قیمت‌ها متفاوت شد و اخبار سیاسی- اقتصادی بازار را تحت تاثیر قرار داده و با افزایش نرخ ارز، قیمت سکه و طلا نیز سمت و سویی افزایشی به خود گرفته است. در صورت شکل‌گیری روند مثبت خبرهای سیاسی- اقتصادی، با توجه به نبود تقاضا، ثبات نسبی قیمت‌ها ادامه‌دار خواهد شد.

وی ضمن اشاره مجدد به افزایش قیمت‌ سکه و طلا در پایان هفته، گفت: پس از ثبات و حتی کاهش محدود قیمت‌ها و ایجاد رکود در بازار در اواسط هفته اما از روز پنجشنبه، نوسانات افزایشی نرخ ارز و افزایش قمت‌ها در بازارهای جهانی، بازار سکه و طلا داخلی را تحت تاثیر قرار داد؛ بگونه‌ای که دیروز/ پنجشنبه (نسبت به آخرین معاملات رسمی روز چهاشنبه) هر گرم طلا ۱۸ عیار ۶۰۰۰ تومان و هر قطعه سکه  حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در پایان هفته و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، اظهار کرد: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۱۵۰ هزار تومان افزایش به ١٣ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است. حباب سکه اما در این هفته تغییر چندانی نسبت به هفته پیش از آن نداشته و در محدوده ۴۰۰ هزار تومان باقی مانده است.

بذرافشان ادامه داد: در نتیجه روند افزایش قیمت‌ها در پایان هفته، نیم سکه و ربع سکه نیز هریک افزایش حدودا ۴۰ هزار تومان را تجربه کرده و در آخرین معاملات به ترتیب به شش میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و سه میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسیده‌اند. سکه‌های یک گرمی نیز در پایان هفته دو میلیون و ۳۴۰ هزار تومان تعیین قیمت شده‌اند که نسبت به ابتدای هفته ۲۰ هزار تومان افزایش داشته است. به همین ترتیب هر مثقال طلای آب شده ۱۷عیار در این هفته حدود ۴۲ هزار تومان افزایش قیمت داشته و به پنج میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش حدود ۱۱ هزار تومانی، یک میلیون و ۳۰۱ هزار تومان در پایان هفته قیمت دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها