بادیگارد حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

کد خبر: 1120282

بادیگارد حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد?

 

زمانی که شخصی احساس خطر می‌کند به دنبال پیدا کردن فرد مناسبی برای محافظت از خود می‌گردد. در چنین موقعیت‌هایی اولین و بهترین گزینه استخدام شخصی حرفه‌ای در زمینه محافظت شخصی است.

بادیگاردی یک حوزه پر خطر است که در آن فرد با داشتن مجموعه‌ای از مهارت‌های خاص و ویژه، از جان و مال مشتریان در مقابل خطرات و حملات احتمالی محافظت می‌کند. امروزه افراد زیادی دست به ارائه خدمات بادیگاردی و حفاظت اشخاص زده‌اند. اما آیا همه آن‌ها بادیگارد به حساب می‌آیند؟

در این پست می‌خواهیم ویژگی‌هایی که یک بادیگارد حرفه‌ای می‌بایست دارا باشد را برای شما شرح دهیم.

 

بادیگارد کیست؟

بادیگارد شخصی دوره دیده‌ای است که از جان و اموال مشتریان خود در مقابل خطرات محافظت می‌کند. بر خلاف آن‌چیزی که عموم فکر می‌کنند، بادیگارد بودن تنها منوط به داشتن هیکل بزرگ نیست و پارامترهای دیگری در شکل دادن یک بادیگارد حرفه‌ای دخیل خواهند بود. در ادامه تعدادی از این پارامترها را برای شما شرح خواهیم داد تا در هنگام استخدام محافظ شخصی و بادیگارد، بهترین شخص ممکن را انتخاب نمایید.

 

یک بادیگارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

صنعت بادیگاردی، صنعت پیچیده‌ای است که برای موفقیت در آن نیاز به داشتن مهارت‌های مختلفی می‌باشد. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که هر محافظ شخصی باید دارا باشد را برای شما شرح خواهیم داد.

 

آموزش در زمینه‌های مختلف

یک بادیگارد کامل و حرفه‌ای چیزی فراتر از یک شخص چهارشانه و قلدر است. یک بادیگارد باید به صورت مستمر در زمینه‌های مختلفی آموزش ببیند تا بتواند به بهترین شکل ممکن خدمات خود را به مشتریان ارائه دهد. شخص مورد نظر باید بر روی مواردی که در زیر نام برده‌ایم سرمایه گذاری کند و مهارت‌های خود را ارتقاء دهد:

  • بررسی محوطه، محیط و امکانات و شناسایی خطرات موجود.
  • کنترل وسایل نقلیه و عابرین پیاده.
  • قابلیت کنترل و مدیریت نقاط ورودی و خروجی مکان مورد نظر.
  • قابلیت ارائه اسکورت و تشریفات برای مشتریان خود.
  • قابلیت هماهنگی و اطلاع رسانی سریع با پرسنل مجری قانون.
  • مدیریت شرایط بحرانی و آشفته.

 

آمادگی بدنی بالا

شغل محافظت شخصی یک شغل پر خطر است که هرگاه امکان دارد خطری شما و مشتریان‌تان را تحدید کند و باید بتوانید سریع‌ترین زمان واکنش‌های درست و به موقعی را از خود نمایش دهید. گاها این افراد مجبور خواهند شد که برای مدت طولانی در حرکت باشند و محیط اطراف را زیر نظر بگیرند. به همین دلیل باید از شرایط فیزیکی عالی برخوردار باشند تا بتوانند تحت سخت‌ترین شرایط نیز بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند.

 

فیزیک مناسب

اکثر بادیگاردها از فیزیک بدنی تنومند و جثه‌های بزرگی برخوردار هستند. داشتن هیکل درشت به بادیگاردها کمک می‌کند تا در دل هر مهاجمی ترس بیاندازند و به نوعی آن‌ها را از انجام کارهای مجرمانه بازدارند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که هیکل بسیار بزرگ نباید باعث کند شدن بادیگارد شود و محافظین شخصی باید از چابکی خاصی برخوردار باشند.

 

تسلط به ورزش‌های رزمی

یکی از مهارت‌هایی که هر بادیگارد باید آن را بیاموزد، هنرهای رزمی می‌باشد. بادیگارد فردی است که باید از تنش و درگیری دوری کند. بادیگاردها به شخصی حمله نخواهد کرد و تنها در مقابل مهاجمین از مشتریان خود دفاع خواهند کرد. مسلط بودن به هنرهای رزمی به این افراد کمک می‌کند تا در صورتی بروز درگیری بتوانند جلوی فرد مهاجم را بگیرند.

ورزش‌های رزمی بسیاری وجود دارند که محافظان می‌توانند در آن‌ها آموزش ببینند، اما بهترین ورزش‌های رزمی برای بادیگارد شامل کراوماگا، جوجیتسو برزیلی و جودو می‌باشد. توصیه می‌کنیم که برای تبدیل شدن به یک بادیگارد حرفه‌ای در این رشته‌های رزمی دوره بگذرانید.

 

مهارت رانندگی حرفه‌ای

همانطور که گفتیم یک بادیگارد باید چند وجهی باشد و مهارت‌های مختلفی داشته باشد. یکی از این مهارت‌ها رانندگی است. بادیگاردها باید بتوانند انواع وسایل نقلیه را با مهارت بالا و تحت شرایط سخت و پر استرس برانند. دانستن نحوه رانندگی ایمن، سریع و موثر در زمان بحران یک مهارتی است که نیاز به آموزش دیدن دارد و اکثر مردم از چنین مهارتی برخوردار نیستند.

 

ارتباطات و روابط حرفه‌ای

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک بادیگارد، قدرت برقراری ارتباطات او می‌باشد. در طول روز محافظین شخصی نه تنها باید با مشتری خود در ارتباط باشند، بلکه باید با دوستان، خانواده، همکاران و تمامی افرادی که مشتری با آن‌ها برخورد می‌کند نیز در ارتباط باشد.

 

توانایی انجام کار انفرادی

با اینکه یک محافظ باید توانایی انجام کار گروهی داشته باشد و با آدم‌های اطراف خود به خوبی ارتباط برقرار کند، اما باید این قابلیت را دارا باشد که کارها را به صورت تنهایی نیز پیش ببرد. گاهی اوقات لازم است که کارها بدون حضور سرپرست یا شخص نظارت کننده‌ای انجام شوند. یک بادیگارد باید توانایی این را داشته باشد که وظایف خود را بدون راهنما یا ناظر انجام دهد.

 

توانایی ارائه کمک‌های اولیه

داشتن مهارت‌های کمک‌های اولیه در هر جنبه‌ و بخشی از زندگی بسیار مهم می‌باشد، اما داشتن مهارت در کمک‌های اولیه در حرفه حفاظت اشخاص کاملا ضروری است. بادیگاردهای زیادی وجود دارند که هیچ دانشی نسبت به کمک‌های اولیه ندارند. در صورت وارد شدن جراحات به خود یا مشتری، هر بادیگاردی می‌بایست توانایی انجام اقدامات اولیه تا زمان رسیدن اورژانس را دارا باشد.

 

آگاهی از موقعیت اطراف

یک بادیگارد حرفه‌ای باید همیشه هوشیار باشد و به محیط اطراف خود، اتفاقات و افرادی که در آنجا حضور دارند توجه کند. مشتریان باید بتوانند به بادیگارد خود اعتماد کنند و نگران فضای پیرامون خود نباشند. مراقب بودن به صورت دائم و زیر نظر گرفتن فضای اطراف یکی از ویژگی‌های اصلی یک متخصص بادیگاردی و امنیتی است.

 

قابلیت ارائه خدمات بر اساس تقاضا

شاید فردی نیازی به بادیگارد تمام وقت نداشته باشد و الزامی به استخدام بادیگارد دائمی و برای مدت زمان طولانی نداشته باشد. این احتمال وجود دارد که مشتریان برای ساعات مشخصی از روز نیاز به بادیگارد داشته باشند. یک محافظ شخصی باید بتواند خدماتی منطبق با درخواست و تقاضا مشتریان موجود ارائه دهد.

محافظین شخصی حرفه‌ای باید بتوانند خدمات خود را منطبق با خواست مشتری ارائه دهند. برای مثال محافظت ساعتی، هفتگی، ماهانه یا سالانه و همچنین محافظت به صورت پاره وقت یا 24 ساعته، بادیگاردها باید توانایی ارائه چنین خدماتی را داشته باشند.

 

خدمات بادیگاردی در ایران

با اینکه حرفه بادیگاردی به عنوان یک شغل در ایران تعریف نشده است و از نظر قانونی برای چنین فعالیت‌هایی چهارچوبی وضع نشده است، اشخاص زیادی در ایران در حال ارائه خدمات بادیگاردی می‌باشند. برخی از این افراد به دلیل داشتن جثه بزرگ به این حیطه وارد شده‌اند و برخی دیگر نیز فعالیت خود را به شکل اصولی و گذراندن دوره‌های مختلف آغاز کرده‌اند. با یک گشت و گذار ساده در اینترنت می‌توانید افراد و شرکت‌هایی را که خدمات بادیگاردی ارائه می‌دهند را شناسایی کنید.

در میان این افراد می‌توان به رضا سلیمان‌پور اشاره کرد. رضا سلیمان‌پور بیش از 7 سال سابقه فعالیت در این زمینه را دارا می‌باشد و توانسته بیش از 10‌ها پروژه مختلف حفاظت اشخاص را با موفقیت به انجام برساند. شما می‌توانید رزومه کاری رضا سلیمان پور را از وب‌سایت شخصی ایشان به آدرس rezasolimanpoor.ir مشاهده نمایید و برای دریافت مشاوره و همکاری با او در تماس باشید.

از سوابق و رزومه رضا سلیمان‌پور می‌توان به سابقه فعالیت 5 ساله در نیروهای ویژه پلیس اشاره کرد. همچنین او توانسته در زمینه تکواندو و شنا در بین نیروهای مسلح به مقام قهرمانی نیز دست پیدا کند. سلیمان‌پور دوره‌های مخصوص بادیگاردی، کمک‌های اولیه، غواصی حرفه‌ای، دفاع شخصی و دوره‌های مرتبط با آزادسازی گروگان را گذرانده است و از تجربه کافی و مهارت بالایی در برقراری امنیت و حفاظت از اشخاص دارا می‌باشد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها