پنجره های UPVC چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟

کد خبر: 1120358

پنجره ها چشم انداز بیرون از محل ساختمان را به ما نشان می دهند و برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت هستند.استفاده از یک پنجره مناسب برای ساختمان بسیار مهم است.پنجره های یو پی وی سی یکی از بهترین انتخاب ها برای ساختمان می باشد.در ادامه مقاله شما را با انواع پنجره یو پی وی سی و کاربردشان آشنا خواهیم کرد.

 پنجره های یو پی وی سی چیست؟

02

این نوع پنجره ها که از سال ۱۹۶۰ در اروپا و اواخر دهه پنجاه شمسی در ایران تولید شده و رواج پیدا کردند.این پنجره ها از پروفیل های upvc که حالت سخت شده­ یپلی‌ونیل‌کلرید است ساخته می شود.

برای تولید پروفیل های پنجره های upvc اکثرا از مواد بازیافتی استفاده میشود.

 

ویژگی های پنجره های  یو پی وی سی

 

این پنجره های ضد آب است و رطوبت جذب نمی کند و همچنین دچار پوسیدگی نمی شود و عمر طولانی مدت دارد و همچنین عایق سرما و گرما هستند و به شکل قابل توجهی در کاهش مصرف انرژی تاثیرگذار هستند.ویژگی دیگر این پنجره ها عدم انتقال صدا است که با ترکیب شیشه دوجداره که باعث میشود به شکل قابل توجهی از ورود صداهای بیرونی به داخل خانه جلوگیری کرده و برای شهرهای بزرگ که دارای آلودگی های صوتی شدید است بسیار مناسب میباشد.در ادامه به ویژه گی های مهم این پنجره ها اشاره خواهیم کرد.

مقاومت و دوام بالا

در شهرهای بزرگ با آلودگی های محیط زیستی این پنجره های بهترین انتخاب هستند چون هیچ وقت زنگ نمی زنند و رطوبت در طولانی مدت اثری روی کیفیت آنها نمی گذارد و به هیچ وجه پوسیده نمی شوند.

ضد سرقت بودن

 

با توجه به وجود مکانیزم چند نقطه ای میتوان ان را با شیشه های ضد گلوله یا ضد سرقت ترکیب کرد و از این ویژگی منحصر به فرد لذت برد.

زیبایی و مقرون به صرفه بودن

با توجه به تولید در شکل ها،مدل و رنگهای مختلف که اجازه انتخاب با توجه به شرایط و دکوراسیون متنوع را برای مصرف کننده را میدهد و همچنین این نوع پنجره ها اصلا گران نیست و میتوان گفت که مناسب و با صرفه میباشد.

انواع پنجره یو پی وی سی

انواع پنجره از لحاظ تعداد جداره

  • پنجره های تک جداره
  • پنجره های دو جداره 
  • پنجره های چند جداره

پنجره های تک جداره

قدیمی ترین نوع پنجره ها پنجره های تک جداره هستند .پنجره هایی که از یک جدار شیشه استفاده می کنند و بیشتر در ساختمان های قدیمی مشاهده می شود و مورد استفاده قرار گرفته است و در ایران نیز کاربرد داشته است ولی در سالهای اخیر کمتر در ساختمان ها استفاده می شود. 

پنجره های دو جداره  یو پی وی سی

پنجره های دوجداره از کنار هم قرار گرفتن دو شیشه ساده تشکیل می شوند و فضای بین آنها نیز با گاز بی‌اثری مثل آرگون پر می شود و این کار باعث می شود تا این پنجرهخ ها در برابر گرما و سرما و همچنین صوت عایق شوند.و در طرح ها و اندازه های مختلف نیز ساخته می شود.

پنجره های چند جداره

پنجره هایی که در ساختار خود از چندین شیشه و یا جداره استفاده می کنند در اتلاف انرژی بسیار کارآمد هستند ولی از لحاظ قیمتی زیاد مقرون به صرفه نیستند به همین علت در منازل مورد استفاده قرار نمی گیرند.این پنجره ها کمترین میزان آلودگی صوتی را از خود عبور می دهند.

انواع پنجره از لحاظ بازشو

۱.ثابت

۲.تک حالته

۳.در بالکنی و سرویسی

۴.دو حالته

۵.سایبانی

۶.اکاردئونی

۷.فرانسوی(دولنگه بازشو(

۸.کشویی

۹.پارتیشن

 

اجزای تشکیل دهنده یک پنجره

 

فریم یا پروفیل پنجره:

فریم همان قاب دور پنجره است که شیشه در ان قرار می گیرد و بسته به نوع مصرف و شرایط آب و هوایی از جنس های مختلف ساخته میشود.

برای مثال در روستا ها با درب های چوبی از فریم چوبی و در شهرها ار پروفیل یو پی وی سی استفاده میشود.

شیشه پنجره:

شیشه پنجره که معمولا بخاطر عایق و دوام بالا از شیشه های دوجداره استفاده میشود از مهمترین قسمت های پنجره ها هستند و پنجره های یو پی وی سی با شیشه دوجداره و یا چند جداره بودن می توانند بهترین انتخاب باشند.

پنجره های یو پی وی سی مناسب آب و هوای ایران

 

مهمترین عامل انتخاب پنجره شرایط آب و‌هوایی است

مثلا در شمال کشور به دلیل رطوبت و‌ بارندگی باید پنجره ها در خلاف جهت باد نصب شوند

یا در مناطق کوهستانی به دلیل برودت هوا از پنجره های دوجداره استفاده میشود

 جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت آران در ارتباط باشید

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها