وام | وام آسان | اخبار اقتصادی | وام بانک ملی | وام فوری

وام فوری۲۰۰ میلیونی بانک صادرات با سود 4 درصد | شرایط آسان وام آنلاین

کد خبر: 1120986

چند ماه پس از ورود کرونا به کشور و ابتلای بسیاری از افراد به این ویروس، بانک‌ها تصمیم گرفتند که بخشی از خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه دهند. بانک‌ها چه خدمات اینترنتی دارند؟

وام فوری۲۰۰ میلیونی بانک صادرات با سود 4 درصد | شرایط آسان وام آنلاین

وام / وام یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و امروزه یکی از راهکارهایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌نمایند. وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌ های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود

وام ۲۰ میلیون تومانی برای شرایط ویژه

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران، از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) خبر داد

حجت الاسلام عیسوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران  از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به ۱۲۰ دانشجوی متاهل این دانشگاه خبر داد.

حجت الاسلام عیسوی با اشاره به تلاش مجموعه مدیریتی دانشگاه جهت حمایت از زوج‌های دانشجو و ترویج سنت حسنه ازدواج، گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی این نهاد، مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، وام ۲۰ میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه به دانشجویان متأهلی که تاریخ عقد مندرج در عقدنامه ایشان، از تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱ تا ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ باشد اعطا خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:  این وام از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران و به دانشجویانی که اطلاعات خود را در سامانه دفتر نهاد رهبری ثبت کرده اند، تعلق خواهد گرفت.

منبع: فارس

پس از شیوع کرونا خدمات اینترنتی بانک‌ها به صورت جدی‌تری دنبال شد. به همین واسطه خدمات اینترنت بانک جای برخی از شعبات حضوری را در سطح شهر گرفت.

پرداخت وام آنلاین

بانک ملت در سامانه فرابانک خود تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به متقاضیان وام می‌دهد. در این طرح تا سقف ۶۰ میلیون تومان به متقاضیان با سود چهار درصد وام می‌دهد.

با استفاده از شعبه مجازی «شمس» بانک صادرات خدمات غیر حضوری از این بانک می‌توان دریافت کرد. مثل دیگر بانک‌ها شرط پرداخت وام آنلاین افتتاح حساب در بانک است که متقاضی دریافت وام باید در بانک صادرات حساب قرض‌الحسنه داشته باشد.

بانک رفاه نیز به صورت غیرحضوری به سپرده‌گذاران خود وام ۵ تا ۵۰ میلیون تومان می‌دهد.

پس از افتتاح حساب در بانک رسالت و اعتبارسنجی در سامانه «مرآت» می‌توان وام قرض‌الحسنه با سقف ۶۰ میلیون تومان و سود چهار درصد دریافت کرد.

افتتاح حساب اینترنتی

درحال حاضر اغلب بانک‌ها افتتاح حساب به صورت اینترنتی را دارند. با مراجعه به سایت بانک‌های رسالت، پارسیان می‌توان به صورت اینترننتی حساب افتتاح کرد و سپس تایید هویت کارت متقاضی درب منزل به او تحویل داده می‌شود.

برای افتتاح حساب در بانک آینده و پاسارگاد باید متقاضی برای احراز هویت از دوربین گوشی همراه خود استفاده کند و مدارک شناسایی خود را در سایت باگذاری در نهایت با امضای الکترونیک کارت بانکی خود را دریافت کند.

بانک مهر در ابتدا مشتری را به صورت بیومتریک احراز هویت می‌کند. در نهایت با اپلیکیشن همراه بانک مهر ایران می‌توان مراحل بعدی افتتاح را انجام داد و در کمتر از یک هفته کارت بانکی برای فرد ارسال می‌شود.

بانک تجارت و ملی نیز در سایت‌های خود اپلیکیشن برای افتتاح حساب دارند. البته برای افتتاح حساب در این دو بانک باید حداقل مبلغ ۵۰ هزار تومان به حساب واریز کرد و در نهایت شماره حساب به مشتری پیامک می‌شود.

خدمات اینترنتی بانک‌ها

با خدمات اینترنتی بانک‌ها می‌توان کارهای روزمره همانند انتقال پول، پرداخت قبوض، استعلام وضعیت چک، مدیریت تراکنش‌ها، دریافت رمزها و استعلام شبا را انجام داد.

طی سال جاری بانک‌ها بخش عمده‌ای از خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه می‌دهند، واژه بانکداری الکترونیک و اینترنت جایگاه بهتری در جامعه پیدا کرده است.

 شرایط دریافت فوری وام بازنشستگان

وام هفت میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کارگری واریز شد و رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: بازنشستگان سایر صندوق‌ها وام‌های مختلف و با مبالغ بالای ده میلیون تومان دریافت کردند.

در مرحله نخست مشخصات تعداد ۱۴۸هزار و ۵۰۰نفر از واجدین شرایط اعلام شد که قرار است در قالب هفت نوبت وام آن‌ها پرداخت شود.بانک رفاه در طرحی جدید اقدام به پرداخت وام بازنشستگان با شرایط خاص کرده است. در این طرح مبلغ 100 میلیون به عنوان وام بازنشستگان مطرح شده است. وام بازنشستگان شرایط و ضوابط خاصی دارد. کامل ترین اطلاعات درباره نحوه ثبت نام و دریافت وام بازنشستگان را باهم در می توانید بخوانید.وام بازنشستگان کمک به بسیاری از بازنشستگان می کند برای تامین هزینه ای درمان و غیره...

وام هفت میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کارگری واریز شد و رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: بازنشستگان سایر صندوق‌ها وام‌های مختلف و با مبالغ بالای ده میلیون تومان دریافت کردند.

منابع خبری از واریز وام هفت میلیون تومانی بازنشستگان کارگری خبر دادند.از قرار، با پیگیری‌های کانون عالی بازنشستگان، وام‌های هفت میلیون تومانی در حال واریز است و مشکل پرداخت تسهیلات برطرف شده است.

اعضای کانون بازنشستگان در این رابطه می‌گویند: خوشبختانه موانع تسهیلات برطرف شده و واریز تسهیلات بازنشستگان کارگری در زمان‌های مقرر صورت خواهد گرفت.

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) گفت: وام هفت میلیون تومانی توسط بانک رفاه به حساب بازنشستگان مشمول پرداخت شده است؛ خوشبختانه موانع پرداخت تسهیلات برطرف شده و بازنشستگانی که این ماه در نوبت وام قرار داشتند، توانستند تسهیلات را دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم تمام موانع و سختی‌های پرداخت تسهیلات برطرف شود و بازنشستگان کارگری بتوانند به سرعت وام هفت میلیون تومانی را دریافت کنند. ما انتظار داریم بانک رفاه در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورد.

کدام بازنشستگان وام ۱۰ میلیون تومانی می‌گیرند؟

بازنشستگان کارگری از مبلغ ناچیز وام و مراحل دشوار آن انتقاد دارند؛ آنها می‌گویند در حالیکه بازنشستگان سایر صندوق‌ها وام‌های مختلف و با مبالغ بالای ده میلیون تومان دریافت می‌کنند، چرا بازنشستگان کارگری باید برای دریافت وام هفت میلیون تومانی هفت خوان رستم را پشت سر بگذارند.

دهقان‌کیا درباره مبلغ عیدی بازنشستگان گفت: هنوز برای تعیین تکلیف رقم عیدی بازنشستگان هیچ اقدامی انجام نشده است و پارسال بازنشستگان به اندازه حقوق یک ماه عیدی دریافت کردند.

علی دهقان کیا گفت: در حال حاضر وضعیت درآمدی بازنشستگان تقریبا یک‌سوم سبد هزینه خانوار است و در یک شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.

دهقان‌کیا تصریح کرد: بازنشستگان با توجه به این‌که ۳۰، ۳۵ سال کار کرده‌اند، اما امروز در شرایط مناسبی زندگی نمی‌کنند و تمام ظرفیت‌هایشان پر است و به سختی زندگی‌شان تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار ما از دولت فعلی، آقای رییسی و آقای عبدالملکی به عنوان وزیر کار که رییس شورای عالی کار نیز است، این است که باز دوباره به ما این وعده را ندهند که در آینده قرار است با کم کردن تورم، سبد هزینه خانوار را بالا ببریم و سفره خانوار را پررنگ‌تر کنیم.

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران متذکر شد: تاکنون از این وعده‌ها زیاد داده شده، اما هیچ کدام از این وعده‌ها اتفاق نیفتاد که ما بدانیم که دولت می‌تواند تورم را پایین آورد.

دهقان‌کیا گفت: در ماده ۴۱ قانون کار دو بند وجود دارد. یک بند، تورم بانک مرکزی است و بند دوم می‌گوید اگر این تورم جواب‌گوی سفره خانوار نبود، باید از سبد هزینه خانوار استفاده کنیم.

وی درباره مبلغ عیدی بازنشستگان گفت: هنوز برای تعیین تکلیف رقم عیدی بازنشستگان هیچ اقدامی انجام نشده است و پارسال بازنشستگان به اندازه حقوق یک ماه عیدی دریافت کردند.

وی با اشاره به این‌که پیشنهادی برای افزایش عیدی بازنشستگان، افزود: در این خصوص پیگیری‌هایی دارد صورت می‌گیرد که بازنشستگان هم باید مثل شاغلان عیدی دریافت کنند.

بازنشستگان در سال گذشته به نسبت شاغلان عیدی کمتری دریافت کردند. شاغلان حداقل دو ماه و حداکثر سه ماه حداقل دستمزد عیدی دریافت می‌کنند ولی به بازنشستگان فقط یک ماه عیدی پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران عنوان کرد: درحال‌حاضر شاغلان حداقل دو ماه و حداکثر سه ماه حداقل دستمزد عیدی دریافت می‌کنند، اما وقتی افراد بازنشسته می‌شوند، به یک‌باره همه این ارقام افت پیدا می‌کند و فقط یک ماه عیدی پرداخت می‌کنند.

واریز وام ۳۵۰ میلیون تومانی بحساب بازنشسته ها

جواد اوجی وزیر نفت در صفحه توئیتر خود با اشاره به پیگیری‌های این وزارتخانه برای حل مشکلات معیشتی بازنشستگان نوشت: «خبر خوش برای پیشکسوتان صنعت نفت؛ به فضل خدا امروز در هیات امنای صندوق بازنشستگی مصوب کردیم مبالغ مربوط به متناسب سازی مستمری و مقرری پنج ماه نخست سال ۱۳۹۹ که مورد مطالبه بازنشستگان و بازماندگان عزیز بود پرداخت شود».

وی در ادامه نوشت: «در ضمن پرداخت انواع وام‌های مسکن نیز تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان برقرار گردید».

دریافت وام 100میلیونی

طرح کرامت رفاه :دریافت تسهیلات ( وام بانکی) مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه های علوم پزشکی در بانک رفاه

بانک رفاه به منظور کمک به رفاه و تکریم مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه های علوم پزشکی، در قالب طرح "کرامت رفاه" تسهیلات (وام بانکی) پرداخت می نماید.

مشمولان طرح کرامت بانک رفاه کارگران

در راستای رسالت اجتماعی بانک در قبال جامعه هدف مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه های علوم پزشکی و مساعدت مالی به آن ها، اعطای تسهیلات به جامعه مذکور در قالب طرح کرامت امکان پذیر است

مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه های علوم پزشکی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند، می توانند برای تأمین اموال و خدمات مورد نیاز حداکثر تا 1 میلیارد ریال و برای تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحدهای مسکونی نیز حداکثر تا یک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 18 درصد و بازپرداخت بر اساس مبلغ تسهیلات حداکثر تا 48 ماه دریافت کنند.

مدت بازپرداخت طرح: 48 ماه         نرخ تسهیلات : تا 18 درصد مستمری بگیران

شرایط وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان تغییر کرد

بانک رفاه در هفته قبل اعلام کرد که به بازنشستگان وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌دهد، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این وام با شروط بسیاری پرداخت می‌شود.

در هفته گذشته بانک رفاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در قالب طرح کرامت بانک رفاه به بازنشستگان و مستمری بگیران به منظور تامین اموال، تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحدهای مسکونی پرداخت می‌کند.

این وام به تمامی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند پرداخت می‌شود.

نرخ سود این وام  ۱۸ درصد با اقساط ۶۰ ماهه است. متقاضی باید در مدت پنج سال این وام را برگرداند. یعنی دریافت کننده وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید ماهانه دو میلیون و ۵۴۰ هزار تومان قسط بپردازد.

اما مخاطبان تجارت‌نیوز که در این چند روز به بانک رفاه مراجعه کرده‌اند از شرایط عجیب این وام می‌گویند. یکی از مخاطبان نوشت: «من تماس گرفتم با دوستی در بانک گفت باید ۱۰۰میلبون به مدت سه ماه در بانک سپرده کنید سپس وام با سود ۱۸درصد پرداخت میکند.»

پیگیری‌ها از شعب مختلف بانک رفاه نیز این موضوع را تایید می‌کند، اپراتورها در برخی از شعب می‌گویند که هنوز ابلاغیه‌ای به دستشان نرسیده است، برخی دیگر نیز که این وام را پرداخت می‌کنند از شروط مختلفی می‌گویند.

حقوق بالاها ۱۰۰ میلیون تومان می‌گیرند

اپراتور یکی از شعب می‌گوید: این وام با توجه به حقوق دریافتی هر بازنشسته پرداخت می‌شود. یعنی اگر یک بازنشسته حقوق وزارت کاری سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی می‌گیرد، می‌تواند نصف مبلغ کل وام را بگیرد.

به گفته این اپراتور، برای این که یک بازنشسته ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرد باید ماهانه حدود شش تا هفت میلیون تومان حقوق دریافتی داشته باشد.

در شعبه دیگری از بانک رفاه نیز متصدی باجه تسهیلات، موضوع تناسب وام پرداختی با حقوق دریافتی بازنشسته تایید می‌کند. او می‌گوید: این وام براساس یک جدول با ضریب مشخص پرداخت می‌شود. در واقع یکی از شروط دریافت وام این است که ۶۰ درصد حقوق بازنشسته معادل یک قسط این وام باشد.

تخلف بانک رفاه در تعیین مبلغ وام بازنشستگان

از آنجایی که هر قسط این وام ۱۰۰ میلیون تومانی معادل دو میلیون و ۵۴۰ هزار تومان است:اگر حقوق یک بازنشسته چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد، می‌تواند کل مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را بگیرد. اما بانک رفاه برای این که ۱۰۰ میلیون تومان وام را به این فرد پرداخت کند، شرط حقوق ۶ تا ۷ میلیون تومانی را گذاشته است که در واقع یک تخلف است.

بانک رفاه می‌گوید اگر فردی حقوقش سه میلیون و ۷۰۰ وزارت کار باشد، فقط می‌تواند ۵۰ میلیون تومان وام بگیرد، در این حالی است که باید به این فرد ۸۸ میلیون تومان وام داده شود.

۶۰ درصد حقوق یک بازنشسته‌ای که سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند، دو میلیون و ۲۲۰ هزار تومان است که یک قسط وام ۸۸ میلیون تومانی است نه ۵۰ میلیون تومانی.

سپرده‌گذاری ۱۴۰ میلیون تومانی!

از شروط دیگری که بانک رفاه برای پرداخت این وام در نظر گرفته، همانی است که مخاطبان می‌گویند؛ یعنی سپرده‌گذاری چند ماهه.

متصدی پرداخت وام در یکی از شعب می‌گوید: بازنشسته برای دریافت این وام باید مبلغی را چند ماه در بانک سپرده‌گذاری کند. او مبلغ مورد نیاز برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی را ۵۰ میلیون تومان اعلام می‌کند. البته این میزان سپرده‌گذاری برای بازنشسته‌ای است که ماهانه پنج میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

اما یکی دیگر از شعب رقم خیلی بیشتری را برای سپرده‌گذاری می‌گوید. به گفته این اپراتور بخش تسهیلات، بازنشسته باید ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان را در بانک سپرده‌گذاری کند.

راه پرپیچ و خم دریافت وام برای بازنشستگانی که حقوقشان را بانک رفاه پرداخت می‌کند، عجیب به نظر می‌رسد.

تمام جزییات وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰

اطلاعات ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران در بخش خدمات غیر حضوری سازمان در نشانی: https://eservices.tamin.ir/view/#/registration در دسترس است.

شرایط دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان برای ثبت‌نام باید شرایط زیر را داشته باشند:

۱ – بازنشسته عضو کانون میبایست حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت نماید.

(سایر بانک‌ها به دلیل‌عدم امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی‌توانند وام پرداخت کنند)

۲ – بازنشسته باید دارای کارت عضویت کانون بازنشستگان باشد. در صورتیکه کارت عضویت کانون اعتبار نداشته باشد ابتدا به کانون بازنشستگان شهر تهران جهت تمدید مراجعه وسپس ثبت نام کنید.

۳ – باتوجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته متقاضی وام میبایست کمتر از ۷۲ سال تمام باشد.

۴ – بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد (مطابق مقررات بانک)

۵ – بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.

۶- مبلغ وام ۵۰ میلیون ریال معادل ۵ میلیون تومان می‌باشد و باز پرداخت مطابق مقررات بانک میباشد.

۷- بازنشسته

مستمری بگیر که درخواست وام دارد باید سیم کارت بنام خود داشته باشد، توجه داشته باشیدشماره تلفن همراه وارد شده صرفا می‌بایست متعلق به شخص بازنشسته مستمری بگیر باشد

اولویت پرداخت وام با حداقل‌بگیران، بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آن‌ها در شرف ازدواج هستند یا در حال جابه‌جایی مسکن جهت اجاره‌نشینی با ارائه مدرک معتبر است.

مدارک مورد نیاز برای درخواست وام بازنشستگان تامین اجتماعی

دفترچه بیمه متقاضی وام بازنشستگان

گواهی حقوق و تعهد کسر اقساط از شعبه تامین اجتماعی مربوط به مستمری بگیران.

گواهی حقوق و مزایا و تعهد کسر اقساط از محل کار وام گیرنده و ضامن برای بیمه شدگان.

احراز حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان وام‌ها در قبال سفته عندالمطالبه به میزان ۱۲۵ درصد مبلغ وام با امضا متقاضی و ظهرنویسی ضامن معتبر مورد قبول بانک پرداخت می‌شود.

وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ از طریق شعب بانک رفاه پرداخت می‌شود. بازنشسته باید کارت عضویت کانون بازنشستگان داشته باشد. سن بازنشسته بایستی کمتر از ۷۲ سال باشد. فاقد بدهی بانکی و چک برگشتی باشد. ضمنا سیم کارت باید به نام متقاضی باشد.

چه کسانی می‌توانند درخواست وام بازنشستگان تامین اجتماعی دهند؟

وام تامین اجتماعی به مشمولان بیمه بیکاری و بیمه اجباری و بیمه اختیاری، تعلق نمی‌گیرد. همه مستمری بگیران بازنشسته و از کار افتاده کلی وبازماندگان بیمه شده متوفی (همسر) می‌توانند از هر یک از وام‌های قرض الحسنه استفاده کنند.

اطلاعات ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران در بخش خدمات غیر حضوری سازمان در نشانی: https://eservices.tamin.ir/view/#/registration در دسترس است. مدارکی که برای درخواست وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیاز است را در منوی بخش «مستمری بگیران» دنبال کنید.

قانون جدید درباره سهم دختران بیوه و مجرد از حقوق بازنشستگی پدران

مجلس مصوب کرده که سهم دختران بیوه و مجرد از حقوق بازنشستگی پدرانشان به یک سوم برسد. بازنشستگان نسبت به این موضوع معترض و به دنبال ابطال آن هستند.

پیگیری‌ها از صندوق‌های بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی و لشگری و کشوری حاکی از این است که این مصوبه هنوز اجرایی نشده است. در واقع مدیران این صندوق‌ها نسبت به این مصوبه اظهار بی‌اطلاعی کردند.

براساس اظهارات رئیس کانون بازنشستگان استان تهران، پس از فوت پدر بازنشسته حقوق بین بازمانده‌ها تقسیم می‌شود. به طور مثال همسر و یک دختر بازمانده باشند حقوق بین این دو فرد به طور مساوی تقسیم می‌شود. اگر مادر هم فوت شده باشد کل حقوق به دختر می‌رسد.

علی دهقان‌کیا می‌گوید: ما از تصمیم مجلس در این باره اطلاعی نداشتیم. در دولت‌های قبلی نیز مجلس با مصوبه‌های خود باری را روی دوش سازمان تامین اجتماعی گذاشت، حالا هم با این اقدام فشاری روی خانواده بازماندگان بازنشسته‌ها وارد می‌شود. مسائل مهم‌تری هست که مجلس باید به آن بپردازد که مشکلات سازمان تامین اجتماعی حل شود.

به گفته او، با تصمیماتی مثل کاهش سهم دختران از حقوق پدران عمر سازمان تامین اجتماعی بیشتر نمی‌شود. نمایندگان مجلس که با مصوبه‌های خود این بار مالی را روی دوش سازمان آوردند، چرا دولت را ملزم به پرداخت بدهی خود نمی‌کنند؟

او اظهار می‌کند: بدهی جاری دولت به سازمان تامین اجتماعی در ماه چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است. با برداشت قوانین دست و پاگیری که بار مالی روی دوش سازمان گذاشته خیلی از مشکلات سازمان تامین اجتماعی حل می‌شود.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز چند روز قبل نسبت موضوع کاهش سهم دختران از حقوق پدران اظهار بی‌اطلاعی کرد.

او گفت: از این مصوبه بی اطلاع هستم، چرا که حتی تلاش کردیم دختران طلاق گرفته‌ای که به خانواده برمی‌گردند نیز از حقوق پدرانشان سهم ببرند. طبق گفته او، سهم دختران از حقوق پدران فوت شده ۵۰ درصد است.

۵

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها