علائم و نشانه های خیانت | راه های جلوگیری از آن

کد خبر: 1121509

این روزها در کنار تمام مشکلات و دغدغه‌هایی که افراد در زندگی خود دارند، خیانت واژه تلخ و زننده‌ای است که خود را به رخ جامعه می‌کشد. بسیاری از افراد در جامعه قربانی خیانت می‌شوند و زندگی خود را پس از این اتفاق تلخ جور دیگری سپری می‌کنند، زندگی ملالت باری که معنا و مفهوم را در گیر و دار این واژه نازیبا از دست می‌دهد. متأسفانه درصدی از آمار طلاق در کشور در نتیجه خیانت زناشویی است. این مسئله بار منفی بسیار زیادی بر روی جامعه دارد و به خودی خود می‌تواند تمام قشنگی‌ها و روابط زیبای حاکم در خانواده‌ها را به چالش کشیده و دچار نقص کند. به همین خاطر روانشناسان بارها توصیه کرده‌اند که مشاوره ازدواج را جدی بگیرید.

مشاوره خیانت زناشویی در اراک

تعریف خیانت زناشویی

خیانت زناشویی یک پدیده اجتماعی ناخوشایند و بسیار پیچیده است که تعریف جامع و کاملی برای آن وجود ندارد. برای این که بتوان در رابطه با موضوعی به یک تعریف جامع و مختصر رسید، باید تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار دارد، در مورد خیانت، حاشیه‌های بسیار زیاد و پیچیده‌ای وجود دارد. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که زوجین بر اساس آن و با استدلال شخصی خود تعهدات زناشویی خود را زیر پا گذاشته و نقص می‌کنند. چنین روابطی با عناوین مختلفی از جمله: روابط فرا زناشویی، تنوع طلبی و غیره در بین روانشناسان بررسی می‌شود. می‌توان خیانت را این گونه تعریف کرد: هر گونه عهدشکنی نسبت به زندگی مشترک زناشویی و هر گونه ارتباط عاطفی و احساسی یا جنسی و فیزیکی  با شخصی غیر از شریک زندگی که حالت پنهانی دارد.

علل خیانت زناشویی

دلایل بسیار زیادی برای خیانت همسر بین زوجین وجود دارد. با توجه به این  که زن و مرد در یک زندگی مشترک به یک نسبت سهم، وظیفه و تعهد دارند، نمی‌توان دلایل خیانت زناشویی را به صورت مجزا برای خیانت زن به مرد یا خیانت مرد به زن تعریف کرد. به هر حال زن و مرد مکمل یکدیگر در تمام روابط عاطفی و فیزیکی هستند و مهم‌تر این که خیانت چه از سوی مرد و چه از سوی زن باشد، به هیچ وجه پذیرفته نیست. هر چند در کشور ما بیشترین قربانیان خیانت، خانم‌ها هستند. در ادامه برخی از دلایل خیانت که توسط روانشناسان و مشاروان مطرح می گردد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • آدمی به مهر و عاطفه زنده است. عشق، علاقه و محبت ریشه‌های آدمی را در کجای این کره خاکی که باشد، محکم، استوار و عمیق می‌سازد. زمانی که زن و مرد مهر و علاقه خود را به یکدیگر نشان دهند، پایه‌های زندگیشان را محکم‌تر می‌سازند. اگر بین زوجین محبت و عاطفه جاری باشد، هیچ یک از آن‌ها احساس خلاء عاطفی نخواهند داشت. بنابراین آن را در جای دیگر جست و جو نمی‌کنند.
  • یکی از مهم‌ترین دلایل خیانت زناشویی عدم رضایت جنسی بین زن و مرد است. وقتی زوجین در روابط جنسی خود تعامل پایداری نداشته باشند، اختلاف و نارضایتی از بستر خواب را به تمام المان‌های زندگی مشترک خود می‌کشانند و در نهایت با خیانت این زندگی از هم فرو می‌پاشد.
  • امنیت عاطفی یکی از فاکتورهای مهم در زندگی مشترک است. وقتی زن و شوهر نتوانند احساسات خوب و بد و حتی تفکرات منفی خود را با یکدیگر در میان بگذارند و یا به عبارتی در بیان احساس عاطفی و جنسی خود احساس آزادی نداشته باشند، هیچگاه اتصال عاطفی محکمی بین آن‌ها برقرار نمی‌شود. به این نکته مهم نیز دقت کنید، وقتی از ارتباط این چنینی می‌گوییم، هدف صرفا هنر و توانایی صحبت کردن نیست، بلکه زن یا مرد باید این قدرت را داشته باشد که بدون تعصب و جبهه‌گیری به سخنان طرف مقابل خود گوش بسپارد.
  • زن و مرد در هر برهه از زندگی مشترک خود به توجه و احساس ارزشمندی احتیاج دارند. زمانی که این احساس را از شریک زندگی خود دریافت نکنند، کوچک‌ترین توجه از سمت شخص سوم، زمینه را برای خیانت فراهم می‌کند.

مشاوره طلاق در اراک

انواع خیانت زناشویی

بسیاری از افراد  تنها روابط جنسی پنهانی از همسر یا شریک زندگی را خیانت می‌دانند. هر چند خیانت جنسی و فیزیکی یکی از انواع خیانت است. برقراری روابط صمیمانه با شخص سوم بدون اجازه همسر یا به صورت پنهانی نیز نوعی خیانت عاطفی به شمار می‌رود. هر یک از انواع خیانت در جایگاه خود، بدترین نوع این اتفاق تلخ محسوب می‌شوند و بر روح و روان و حتی سلامت جسمی قربانی اثرات مخرب و بعضا غیرقابل جبرانی می‌گذارند.

نشانه‌های خیانت و تشخیص آن

حتما شما به عنوان کسی که به همسر خود مشکوک شده‌اید، تمام رفتارهای او را زیر ذره بین نگاه خود دارید، ضمن این که قبل از هرگونه شک و تردیدی در طول زندگی مشترک با تمام جنبه‌های رفتاری همسر خود آشنا شده‌اید. بنابراین هرگونه رفتار غیرعادی می‌تواند ظن شما را یقین تبدیل کند. در مواردی که خیانت زناشویی اتفاق می‌افتد یا در جریان است، در ظاهر فرد خیانت‌کار تغییرات محسوسی مانند استفاده از لباس‌های متفاوت، مدل مو، استفاده از عطر خاص و غیره دیده می‌شود. ممکن است فرد مدام لوازم ارتباطی شخصی مانند موبایل خود را چک کند، رمز آن را تغییر دهد و یا تماس‌های خاصی را در حضور شما بی پاسخ بگذارد. این افراد مدام به دنبال بهانه‌های مختلف هستند که از همسر و زندگی خود فاصله بگیرند، هر مسئله کوچک و پیش پا افتاده مانند شور یا بی‌نمک بودن بودن غذا را به معضل تبدیل کرده و ساعت‌ها بر آن مشاجره می‌کنند. در نهایت می‌توان گفت هرگونه تغییر آشکار در ظاهر و رفتار افراد می‌تواند نشانه‌ای از خیانت باشد.

بهترین مرکز مشاوره اراک

راهکار جلوگیری از خیانت چیست؟ آیا طلاق تنها راه حل است؟

خیانت زناشویی خود به تنهایی سرشار از موج منفی است، حال اگر موج بزرگ‌تری به نام طلاق به آن اضافه شود، جامعه در مشکلات سنگین خانوادگی غرق خواهد داشت. خیانت دلیل محکمه پسندی برای طلاق است اما طلاق هیچ گاه تنها راه حل نیست. قربانیان خیانت که به طلاق فکر می‌کنند، می‌توانند از مشاوره خانواده کمک بگیرند تا با شناخت چالش‌ها و پیامدهای ناشی از طلاق، حداقل تصمیم درست‌تری در این‌باره بگیرند. راهکارهای بسیار زیادی برای جلوگیری از خیانت وجود دارد. این راهکارها نه تنها از خیانت جلوگیری کرده بلکه به ایجاد روابط زیبا و مانا بین زوجین می‌انجامد. خلاصه بگوییم، اگر زوجین از نقش خود به عنوان شریک زندگی و مکمل همسر خود آشنا باشند و حضور تمام و کمال خود را در زندگی مشترک به درستی معنا کنند، می‌توانند به راحتی به همسر خود عشق داده و در کنار هم تمام چالش‌ها را رد کرده و از موهبت‌های زندگی خود احساس سرخوشی کنند.در کنار تمام بالا بهره بردن از مشاوره ازدواج، آموزش مهارت های زندگی بسیار کارآمد و موثر می باشد.

بهترین مرکز مشاوره اراک

کمک روانشناس جهت جلوگیری از خیانت

گاهی ممکن است زن و مرد تمام تلاش‌های خود را برای ساختن یک زندگی پر از عاطفه و علاقه به کار گیرند، اما به دلیل ناآگاهی در برخی مسائل با مشکل مواجه شوند. از این‌رو بهتر است زوجین در عصری که روانشناسی خانواده به یک اصل مهم تبدیل شده، بی‌بهانه و بدون خجالت به مشاور خانواده مراجعه کرده و از ایشان جهت بهبود هرچه بیشتر سطح کیفی زندگی خود کمک بگیرند. مشاور، با تجربه سال‌ها تحصیل و برخورد با مسائل مختلف در این زمینه می‌تواند راهنما و حامی خوبی برایتان باشد. در این راستا  مرکز تخصصی مشاوره و کلینیک روانشناسی شاداب نو بهترین انتخاب برای دریافت مشاوره و روانشناسی می‌باشد. تیم مشاوره حرفه‌ای شاداب نو با برخورداری از دانش روز و تعهد کاری باکیفیت‌ترین خدمات مشاوره را بصورت حضوری و آنلاین در حوزه خیانت زناشویی ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک www.Shadaab.ir وارد سایت شاداب نو با خدمات این مرکز آشنا شوید.

مشاوره و روانشناسی آنلاین

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها