چرا ترکیه پرطرفدارترین تور خارجی سال های اخیر است؟

کد خبر: 1121771

در سال‌های اخیر ترکیه به‌دلیل نزدیکی به ایران و هزینه پایین سفر، به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان تبدیل شده است.

ترکیه از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری بین ایرانی‌ها است و از همین رو، تور ترکیه جزو پرفروش‌ترین تورهای خارجی محسوب می‌شود. محبوبیت این کشور زیبا به عوامل متعددی بستگی دارد که باعث شده‌اند هر ساله بر تعداد گردشگران ترکیه اضافه شود. همسایگی کشور ترکیه با ایران، قیمت ارزان‌ سفر به آن در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و عدم نیاز به ویزا، دست به دست هم داده‌اند تا سفر به این کشور به یکی از محبو‌ب‌ترین تورهای خارجی برای ایرانی‌ها تبدیل شود. در ادامه با ما همراه شوید تا علت‌ علاقه مردم به تور ترکیه را بیشتر بدانید.

تور ترکیه

قیمت تور ترکیه نسبت به تورهای خارجی دیگر، ارزان‌‌تر تمام می‌شود؛ مزیتی که از نگاه گردشگران دور نمانده است. قیمت این تورها به عوامل مختلفی همچون رزرو هتل، بلیط رفت و برگشت هواپیما، ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، تور لیدر، گشت شهری رایگان و... بستگی دارد.

نه‌تنها خرید تور ترکیه برای ایرانی‌ها به‌صرفه‌تر از کشورهای اروپایی است، بلکه امکان خرید تور ارزان و لحظه آخری وجود دارد. امروزه مسافران زیادی به‌سراغ این تور‌ها می‌روند تا از قیمت پایین آن‌ها استفاده کنند. با این حال، پرواز‌های مسیر ترکیه با حجم بالای مسافر روبه‌رو است و نباید انتظار داشته باشید که همیشه تور لحظه آخری نصیبتان شود.

تورهای ترکیبی ترکیه

تورهای ترکیبی این مزیت را دارند که گردشگران می‌توانند در طول یک سفر از چندین مقصد گردشگری دیدن کنند و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای خود رقم بزنند. ترکیه نیز از این امر مستثنا نیست و بسیاری از آژانس‌های مسافرتی در بعضی از ایام سال و تعطیلات نوروز اقدام به ارائه تورهای ترکیبی استانبول-آنتالیا، آنتالیا-کوش آداسی، ازمیر-آنتالیا و ازمیر-کوش آداسی و... می‌کنند.

پس اگر محدودیت زمانی دارید یا می‌خواهید سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، به‌سراغ تورهای ترکیبی بروید و از گشت‌وگذار در شهرهای توریستی ترکیه نهایت استفاده را ببرید.

شهرهای توریستی ترکیه

در ترکیه شهرهای توریستی متعددی از جمله استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، آنکارا، آنالیا و... وجود دارد که به‌دلیل همجواری با دریای سیاه و دریای مدیترانه، دارای سواحل بسیار زیبا با مناظر دیدنی هستند. در این میان استانبول و آنتالیا محبوبیت بیشتری بین گردشگران دارند.

  • استانبول: استانبول دروازه کشور ترکیه به اروپا به حساب می‌آید و به‌لطف معماری مدرن اروپایی و ترکیه‌ای، هتل‌های لوکس، تفریحات و سرگرمی‌های متنوع، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان توانسته است، گردشگران زیادی را به خود جذب کند. مراکز خرید این شهر نیز دلیل بسیاری از افراد برای سفر هستند تا پوشاک و وسایل برند را با قیمتی مناسب خریداری کنند.
  • آنتالیا: این شهر نیز با آب‌وهوای مدیترانه‌ای خود بهشتی برای تفریح گردشگران در تورهای آنتالیا محسوب می‌شود. این همه ماجرا نیست و وجود سواحل زیبا و تفریحات آبی، هتل‌هایی با امکانات مدرن اروپایی و جاهای دیدنی فوق‌العاده، جذابیت سفر به آنتالیا را دوچندان کرده‌اند.
  • وان: وان یکی دیگر از شهرهای پرطرفدار و محبوب ترکیه به حساب می‌آید که به‌خاطر نزدیکی به مرز ایران، هزینه‌های سفر به آن پایین است و حتی امکان سفر زمینی به این شهر زیبا وجود دارد. فروشگاه‌های برند خارجی نیز به شما امکان خریدی باورنکردنی را می‌دهند.
  • کوش آداسی: کوش آداسی نیز طرفداران خود را در میان تورهای ترکیه پیدا کرده است. با سفر به این شهر می‌توانید از سواحل دیدنی، تفریحات آبی و مراکز خرید مدرن لذت ببرید. ضمن اینکه مناطق تاریخی مهمی مانند معبد آرتمیس در این شهر قرار دارد و در کنار خرید و تفریح می‌توانید با گوشه‌ای از تاریخ این سرزمین آشنا شوید.

جاهای دیدنی ترکیه

هر یک از شهرهای ترکیه جاهای دیدنی متعددی را در خود جای داده‌اند و باید زمان زیادی را برای بازدید از آن‌ها اختصاص دهید. وجود این جاذبه‌های متنوع دلیل دیگر گردشگران برای استقبال از تور ترکیه محسوب می‌شوند.

  • استانبول: اگر با تور استانبول راهی ترکیه می‌شوید، محله سلطان احمد را از دست ندهید که قلب تپنده استانبول به حساب می‌آید. در این محله می‌توانید از مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)، کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه و... دیدن کنید که حداقل یک روز از زمان سفر شما را می‌گیرند.
  • آنتالیا: اکثر گردشگران این شهر را به‌خاطر تفریح‌های آبی فوق‌العاده مهیج انتخاب می‌کنند. از جمله جاهای دیدنی آنتالیا می‌توان به مرکز آبی آکوالند اشاره کرد که با ورزش‌های آبی متنوع، امکانات کامل و رستوران‌های ترکی و غیره روزی سرشار از هیجان و شادی را برایتان می‌سازد. با این حال، نمی‌توان به آنتالیا سفر کرد و از جاذبه‌هایی نظیر پارک ملی آنتالیا، موزه آنتالیا، شهر باستانی ترمسوس، آمفی تئاتر آسپندوس و... غافل شد.
  • وان: دریاچه وان ترکیه و دیدنی‌های اطراف آن جزو اولین مکان‌هایی هستند که گردشگران وان از آن‌ها دیدن می‌کنند. جزیره آکدامار، شهر احلات، کتیبه خشایار شاه، موزه وان، قلعه وان و خانه گربه‌های وان از دیگر جاذبه‌های این شهر معروف هستند.
  • کوش آداسی: در سفر به کوش آداسی بازدید از پارک ملی دلتای آیدین را از دست ندهید. پارک آبی آدالند که به‌عنوان یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی ترکیه شناخته می‌شود، به‌واسطه ورزش‌های آبی متنوع و استاندارد انتخاب بسیاری از گردشگران تور ترکیه است.

ویزای ترکیه

برای سفر توریستی به ترکیه نیازی به ویزای ترکیه ندارید که خود مزیت بزرگی محسوب می‌شود و بر علاقه گردشگران برای سفر به این کشور افزوده است. تنها مدرک مورد نیاز برای تور ترکیه پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار است.

هتل‌ های ترکیه

هزینه رزرو هتل یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی تورها به حساب می‌آید. در حال حاضر با تسریع روند واکسیناسیون و کاهش شیوع کرونا، حجم تقاضا برای سفرهای داخلی و خارجی سیر صعودی پیدا کرده است. در این میان نرخ هتل‌های برخی مقاصد داخلی همچون کیش تا حد زیادی افزایش یافته و باعث شده است که قیمت تور کیش با تور استانبول برابری کند. به همین دلیل بسیاری از گردشگران با مقایسه قیمت‌ها ترجیح می‌دهند که با هزینه‌ای مناسب راهی سفری خارجی شوند.

  • آنتالیا: تور آنتالیا اغلب شامل هزینه‌های غذا و نوشیدنی می‌شود و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد. از آنجا که هتل‌ های آنتالیا امکانات و خدمات فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کنند، قیمت تورهای این شهر تاحدودی بالا است.
  • استانبول: اکثر گردشگرانی که بودجه متوسطی دارند، به‌سراغ هتل‌های چهار ستاره استانبول می‌روند و حدود ۲۰ درصد از مسافران هتل‌های پنج ستاره را انتخاب می‌کنند. عده‌ای از افراد نیز ترجیح می‌دهند در هتل‌های سه ستاره اقامت کنند. از آنجا که تفریحات و جاذبه‌های زیادی در استانبول وجود دارد و فقط برای استراحت و خواب به هتل برمی‌گردید، ترجیحا بودجه زیادی را برای هتل کنار نگذارید. در میان هتل‌های شهر، هتل‌های اطراف میدان تکسیم و خیابان استقلال گران‌تر از بقیه هستند؛ گرچه به‌دلیل نزدیکی به جاهای دیدنی استانبول دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های بالای حمل‌ونقل نخواهد بود.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها