توئیت وزیر اقتصاد از افزایش کشف فرارهای مالیاتی

کد خبر: 1121786

به گفته وزیر اقتصاد هدف وزارت اقتصاد در حوزه مالیات جلوگیری از فرار‌های مالیاتی است.

توئیت وزیر اقتصاد از افزایش کشف فرارهای مالیاتی

خاندوزی می گوید: افزایش درآمدهای مالیاتی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ باید متکی بر کاهش فرار مالیاتی باشد نه افزایش فشار بر مودیانی که مالیات های خود را به صورت شفاف پرداخت می کنند.

وزیر اقتصاد گفت: استراتژی وزارت اقتصاد تنها این است که جلوی فرارهای مالیاتی و مودیانی که تا به امروز در این زمینه شناسایی نشده اند و مالیات خود را پرداخت نمی کردند، گرفته شود.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: درصد کمی از مودیان مالیاتی هستند که بیشترین میزان درآمدها، تراکنش ها و مصرف اقتصادی دارند که عمده قوانین مالیاتی براساس آن قشر حداقلی وضع خواهند شد. دولت پس از گذشت ۲۰ سال پیشنهاد داده است تا نرخ مالیات، ۵ درصد برای تولید کنندگان کاهش پیدا کند.

وزیر اقتصاد شب گذشته در توئیتی از افزایش کشف فرارهای مالیاتی خبر داد و نوشت: در آذرماه چندهزار مودی جدید که ‎فرار مالیاتی کامل داشتند، شناسایی شدند که به ترتیب ۴ و ۵ برابر تعداد کشف‌شده در آبان‌ و مهر بوده است.

آخرین آمار اعلام شده در خصوص فرار مالیاتی ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بوده است که به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به میزان ۵۰ درصد مالیاتی که اکنون وصول می‌کنیم، فرار مالیاتی داریم.

6mGAj8TgDkvk

ابزارهای ارزی در کشور اندک است

وزیر اقتصاد با حضور در شعبه مرکزی بانک ملی با افتتاح سامانه "کارا" (دستگاه خودپرداز ارزی) گفت: ابزارهای کمی در خدمات حوزه ارزی داریم.

محمدرضا فرزین مدیر عامل بانک ملی می‌گوید: سامانه جدیدی تحت عنوان کارا افتتاح شد که افراد می توانند با افتتاح حساب ارزی و دریافت کارت مخصوص خرید ریالی هم داشته باشند. افراد می توانند نسبت به ارزی که در حساب های خود دارند با نرخ ETS خرید ریالی انجام دهند.

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی نیز چندی پیش پس از بازدید از میدان فردوسی، برای کوتاه شدن دست دلالان ارزی علاوه بر راه اندازی سامانه ای برای خریداران خرد ارز، خریداران می توانند ارز خود را در حساب ارزی خود دریافت کنند. /باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها