10 فایده تحصیل در دانشگاه‌ های کانادا که از آنها بی خبرید!

کد خبر: 1122406

10 فایده تحصیل در دانشگاه‌ های کانادا

نام کشور کانادا هر سال در فهرست بهترین مقاصد تحصیلی در جهان دیده می‌شود و علت آن بیشمار مزایای تحصیل در دانشگاه ‌های کاناداست که در ادامه به معرفی تک تک آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش کیفیت بالایی دارد

کیفیت تحصیل در کانادا یکی از مهم‌ترین عوامل جذب دانشجویان خارجی به این کشور است. استانداردهای بالای دانشگاهی و کنترل دقیق کیفیت تحصیل از جانب مقامات آموزشی، بازتاب آموزش فوق‌العاده باکیفیت در این کشور است که با تبدیل دانشجو به فردی متخصص و کاربلد در رشته تحصیلی خود، آینده او را تضمین می‌کند.

هزینه تحصیل در کانادا زیاد نیست

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه ‌های کانادا، هزینه کم تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته غربی است. هرچند طبیعی است که شهریه رشته‌های مختلف متفاوت باشند، اما به‌طورکلی هزینه تحصیل در بیشتر رشته‌های عمومی، از سایر کشورهای بزرگ دنیا کمتر بوده و پرداخت شهریه برای دانشجویان خارجی سنگین نخواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم برای برآورد هزینه تحصیل بعلاوه هزینه زندگی در مرکز یا اطراف شهر، با یک مجموعه معتبر مشورت کنید.

کل دنیا مدرک تحصیلی کانادایی را قبول دارند

هرگونه مدرک، دیپلم یا گواهی‌نامه کانادایی در سطح جهان معادل مدرکی است که از ایالات متحده یا کشورهای مشترک‌المنافع گرفته شده باشد. دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل و دانشگاه واترلو همگی در فهرست ۵۰ موسسه مهندسی و فناوری برتر جهان قرار دارند و مدرک آن‌ها در سرتاسر دنیا معتبر است.

اخذ آسان ویزای تحصیلی کانادا

یکی از مهم‌ترین دلایلی که کانادا به عنوان یک مقصد دانشجویی بین‌المللی شناخته می‌شود، این است که فرآیند اخذ ویزای تحصیلی کانادا شفاف و قابل دسترسی است. برای درخواست پذیرش دانشگاه کافی است مدارک لازم اعم از گواهی فارغ‌التحصیلی دبیرستان یا دانشگاه، فرم درخواست تکمیل شده، رزومه و انگیزه نامه خود را به همراه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی خود ارائه دهید. پس از اخذ پذیرش در دانشگاه مقصد، می‌توانید برای ویزای دانشجویی درخواست دهید.

کانادا یک جامعه چند فرهنگی

این یکی از جالب­ترین مزایای تحصیل در دانشگاه ‌های کاناداست. زبان رسمی و رایج این کشور انگلیسی و فرانسوی است و تقریباً همه گروه‌های قومی جهان را در خود جای داده است. از هر جای دنیا که باشید، با کمی جستجو و تحقیق می‌توانید رستوران غذاهای بومی و مرکزی مرتبط با فعالیت‌های تفریحی فرهنگ خاص کشورتان را بیابید. همچنین مشاوران بین‌المللی دانشجویی در دانشگاه‌ها به افراد کمک می‌کنند تا در طول تحصیل با باشگاه‌ها و انجمن‌های قومی متعددی در ارتباط باشند. حتماً شنیده‌اید که مردم کانادا به خونگرمی و ادب شناخته می‌شوند و از هرکجا که باشید، با آغوش باز پذیرای دانشجویان خارجی خود خواهند بود.

امکانات پیشرفته پردیس‌های دانشگاهی

کانادا کشوری پر جنب و جوش با معماری‌های باشکوه و هنرهای زیبا، محل برگزاری مشهورترین فستیوال‌های دنیا است و زندگی دانشجویی در این کشور یک تجربه به یاد ماندنی در تمام طول زندگی فرد خواهد بود. در این کشور توسعه یافته، محوطه‌های دانشگاهی نه تنها مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های پیشرفته دنیا هستند؛ بلکه از امکانات ورزشی پیشرفته گرفته تا سالن‌های کنسرت عمومی و گالری‌های هنری، امکانات مدرن زیادی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله معرفی رشته های پر متقاضی برای تحصیل در کانادا را بخوانید.

 فرصت‌های پژوهشی فراوان

از آنجا که تحقیقات یکی از اجزای کلیدی تحصیلات تکمیلی کانادا است، همه دانشجویان این فرصت را دارند تا با ورود به عرصه تحقیقاتی، بخشی از جریان پژوهشی این کشور باشند و برای خود رزومه‌های پربار بسازند. در این کشور هم دولت و هم صنعت از طیف گسترده‌ای از تحقیقات در زمینه‌های ارتباطات، پزشکی، کشاورزی، تکنولوژی‌های رایانه‌ای و علوم محیط زیست حمایت می‌کنند.

10 فایده تحصیل در دانشگاه‌ های کانادا

حمایت مالی در قالب بورسیه

کانادا برای کمک به دانشجویان خارجی خود، بورسیه‌های مختلفی در قالب بورسیه‌های دولتی، بورسیه‌های غیردولتی و بورسیه‌های نهادی در نظر می‌گیرد. دانشجویان می‌توانند براساس میزان پیشرفت تحصیلی، تسلط به زبان، استعداد در فعالیت‌های فوق برنامه و نیاز مالی این بورسیه‌ها را دریافت کنند. وجود این حمایت مالی از بهترین مزایای تحصیل در دانشگاه ‌های کانادا به شمار می‌آید. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق در مورد دانشگاه‌هایی که این بورسیه‌ها را ارائه می‌دهند، با یک مجموعه معتبر مشورت کنید.

امکان کار کردن حین تحصیل

ویزای تحصیلی کانادا به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا در طول تحصیل کار کنند و درآمد داشته باشند. دانشجویان می‌توانند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته بدون نیاز به اخذ مجوز جداگانه کار کنند و در طول تعطیلات بین‌ترمی یا تعطیلات تابستانه، کار تمام وقت داشته باشند. به این ترتیب علاوه بر کسب درآمد، دانشجو می‌تواند قبل از فارغ‌التحصیل شدن یک شبکه ارتباطی خوب ایجاد کند و پس از اتمام دوره تحصیل برای پیدا کردن شغل مرتبط از این رزومه استفاده کند.

امنیت تبعه خارجی

کانادا را می‌توان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان نامید. به‌طورکلی نرخ جنایت در این کشور بسیار کم است و مسائل مربوط به تبعیض نژادی در این کشور پیشرفته به ندرت اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر مقامات آموزشی این کشور جهت ایمن‌سازی محیط دانشگاه‌ها برای دانشجویان تبعه خارجی، مسائل امنیتی بیشتری را در نظر می‌گیرند.

✿ بیشتر بخوانید: آیا برای تحصیل در دانشگاه های کانادا محدودیت سنی وجود دارد؟

فرصت‌های کاری فوق‌العاده در کانادا

یکی از مهم‌ترین فایده تحصیل در دانشگاه ‌های کانادا، بحث اشتغال پس از دوره تحصیل است. در سال‌های اخیر، کارشناسان تجارت خارجی، متخصصین بازاریابی، تجاری و مالی بازار کار این کشور را به دست گرفته‌اند و صنعت خدمات مالی ستون مهمی از اقتصاد کانادا است که درحال حاضر ۵۵۰ هزار کارمند در آن مشغول به کار هستند. کانادا برای دانشجویان بین‌المللی که در رشته تحصیلی خود تخصص لازم را کسب کرده‌اند، بسترهای اشتغال گسترده‌ای فراهم آورده و ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان کانادایی طی مدت شش ماه پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار می‌شوند.

کلام آخر

کشور کانادا واقع در آمریکای شمالی صرفاً به خاطر زمستان‌های سخت، کوه‌های همیشه برفی و ورزش‌های زمستانه معروف نیست، بخش عمده شهرت این کشور توسعه یافته برمی‌گردد به تحصیلات فوق پیشرفته و باکیفیت در دانشگاه‌هایی که جزء بهترین مراکز آموزش عالی در سطح جهان به شمار می‌آیند. همچنین دانشجویانی که این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، از مزایای تحصیل در دانشگاه ‌های کانادا بهره‌مند‌ می‌شوند. در این مقاله مهم‌ترین این مزایا را باهم مرور کردیم. اما اگر تصمیمتان جدی است و به دنبال اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید، پیشنهاد می‌کنیم با مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس تماس گرفته و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها