سهام عدالت امروز 24 دی چقدر می‌ارزد؟

کد خبر: 1122821

با افت 51 درصدی ارزش سهام عدالت نسبت به ابتدای مرداد سال گذشته، هنوز جاماندگان این سهام منتظر تعین تکلیف از سوی دولت و مجلس هستند.

سهام عدالت امروز 24 دی چقدر می‌ارزد؟

سهام عدالت هم مانند بازار سرمایه لباس قرمز رنگی بر تن کرده است. روزهایی که بورس با افت شاخص مواجه است، ارزش سهام عدالت نیز مانند هفته‌های گذشته با افت مواجه شده و ارزش آن در حال حاضر به 49 درصد ارزش این سبد دارایی در مردادماه سال 99 رسیده است.

کاهش ارزش سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار سرمایه در سال گذشته در حالی رخ داده است که بازار سهام نیز در این مدت با کاهش چشمگیر ارزش مواجه بوده است.

این در حالی است که دولت در این مدت از بازار سرمایه به شدت درآمدزایی کرده و بخش عمده‌ای از کسری بودجه خود را در قالب فروش اوراق بدهی و سهام شرکت‌های خود از این بازار تامین مالی کرده است.

از سهام عدالت چه خبر؟

علی اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با بیان اینکه اراده  مجلس از روزهای نخستین کار، تعیین تکلیف بحث جاماندگان سهام عدالت بود، گفت: در دولت قبل اراده ای برای این موضوع وجود نداشت؛ اما در دولت فعلی تاکید بر تعیین تکلیف جاماندگان و احقاق حق دهکهای پایین است. متولیان امر در حوزه مساله جاماندگان سهام عدالت بر اساس ارجاع رئیس جمهور، وزارت خانه‌های اقتصاد و رفاه هستند. ما هم پیگیری لازم را در بخش‌های مردمی سهام عدالت انجام داده‌ایم تا هرچه سریع تر در قالب جلسات مشترک نسبت به احقاق حق اقدام شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا منابع مورد نیاز برای جاماندگان سهام عدالت، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گنجانده نشده است؟ تصریح کرد: یکی از مواردی که وجود دارد این است که شاید نیازی به تعیین منابعی برای این موضوع در بودجه نباشد، زیرا منابع قابل توجهی از سهام عدالت در سال‌های گذشته کسر شده و در قالب سهام بازگشت شده به دولت موجود است و اگر همان سهام در قالب انتقال سیستمی انجام شود، می‌توان از آن برای جاماندگان استفاده کرد.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سهام عدالت که در هفته‌های گذشته با کاهش ارزش مواجه شده بود، در هفته گذشته پایانی آذرماه تغییر روند داشت و رشد قابل توجهی را به ثبت رساند. این روند مثبت در هفته اول دی ماه نیز ادامه داشت، اما در هفته دوم و سوم دی ماه این روند با نزول همراه شد و این سهام در هفته گذشته با افت 2.04 درصدی مواجه شد؛ این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز به ترتیب با کاهش 2.1 و 2.12 درصدی در این هفته مواجه شدند.

سهام عدالت

برگه‌های سهام عدالت در قیمت های 409 هزار تومانی، 492 هزار تومانی، 532 هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته سوم دی ماه به ترتیب با افت 158 هزار تومانی، 191 هزار تومانی، 206 هزار تومانی و 388 هزار تومانی نسبت به هفته دوم دی ماه مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با 7 میلیون و 638 هزار تومان، 9 میلیون و 189 هزار تومان، 9 میلیون و 936 هزار تومان و 18 میلیون و 676 هزار تومان.

سهام عدالت

کاهش ارزش سبد سهام عدالت در یک سال و نیم گذشته موجب ایجاد ضرر و زیان زیادی برای سهامداران عدالت شده است. ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال 99 با افت 51 درصدی مواجه شده است. این در حالی است که ارزش همین سبد در انتهای هفته اول و دوم دی ماه به ترتیب با افت 49 و 50 درصدی مواجه بود.

سهام عدالت

ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت 7 میلیون و 940 هزار تومانی، 9 میلیون و 552 هزار تومانی، 10 میلیون و 328 هزار تومانی و 19 میلیون و 415 هزار تومانی روبرو شده است./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها