تجمیع یارانه هاد در سال آینده/کدام یارانه‌بگیران کالابرگ می گیرند؟

کد خبر: 1123475

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه بدنبال تجمیع یارانه‌های پرداختی به مردم در قالب اصلاح ارز 4200 تومانی هستیم، گفت:سمت و سوی مجلس بر استفاده از ظرفیت کالابرگ برای چگونگی حمایت از مردم آسیب دیده از حذف ارز 4200 تومانی است ولی هنوز این روش جمع‌بندی نشده است.

تجمیع یارانه هاد در سال آینده/کدام  یارانه‌بگیران کالابرگ می گیرند؟

حمیدرضا حاج بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت چگونگی اصلاح ارز 4200 تومانی اظهار داشت: دولت و مجلس به دنبال همراهی با یکدیگر برای چگونگی حذف ارز 4200 تومانی هستند و تا زمانی که دلایل محکم و متقن در این باره ارائه نشود مجلس با حذف ارز 4200 تومانی مخالف است.

وی تأکید کرد: خط قرمز ما معیشت مردم است و تا زمانی که راهکارهای لازم برای تأمین معیشت مردم در موضوع اصلاح ارز 4200 تومانی از سوی دولت تضمین نشود و مورد تأیید مجلس قرار نگیرد با اصلاح ارز 4200 تومانی و حذف آن مخالفیم ولی بنا داریم تا با توافق مشترک بین دولت و مجلس به تفاهم لازم در این باره برسیم. البته برای این کار زمان لازم است که هنوز بحث‌ها در این باره ادامه دارد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت همچنان در حال ارائه گزارش و جمع بندی درباره چگونگی حذف ارز 4200 تومانی و نحوه حمایت جبرانی از مردم به مجلس است.

حاج‌بابایی افزود: تاکنون راهکار قطعی و قابل قبول برای اصلاح ارز 4200 تومانی و نحوه جبران ضعف معیشت مردم در این باره ارائه نشده و هر موقع به جمع‌بندی در این زمینه برسیم به مجلس اعلام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید تجمیعی از یارانه‌های پرداختی به مردم وجود داشته باشد و مشخص شود که چه دهک‌هایی با اصلاح ارز 4200 تومانی حمایت شده و یارانه می‌گیرند و حتی تعداد آنها هم مشخص شود.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی گفت: از اطلاعات سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه یارانه‌بگیران و همچین اطلاعات سایر دستگاه‌ها برای نحوه جبران حذف ارز 4200 تومانی و حمایت معیشتی از مردم استفاده خواهیم کرد.

حاج بابایی گفت: سمت و سوی مجلس بر استفاده از ظرفیت کالابرگ برای چگونگی حمایت از مردم آسیب دیده از حذف ارز 4200 تومانی است ولی هنوز این روش جمع‌بندی نشده است.

وی در پایان اظهار داشت: دولت در کلیات لایحه بودجه، جزئیاتی از حذف ارز 4200 تومانی را اعلام نکرده هرچند که این موضوع یکی از اشکالات لایحه بودجه است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها