دلیل اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

کد خبر: 1123713

یک کارشناس صندوق‌های بازنشستگی گفت: نمایندگان مجلس باید لایحه دائمی شدن همسان‌سازی را تصویب کنند

دلیل اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

حسین سوری (کارشناس صندوق‌های بازنشستگی) در ارتباط با ضرورت تداوم همسان‌سازی و رفع ایرادات آن گفت: یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه گفته دولت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ در اختیار صندوق‌های بازنشستگی قرار می‌دهد تا از این اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهند! از قرار، این وعده قرار است جای تصویب دائمی شدن لایحه‌ی همسان‌سازی را بگیرد! با تاکید می‌گویم که صندوق بازنشستگی تحت هیچ عنوانی همسان سازی حقوق بازنشستگان را انجام نمی‌ده

اصلا چنین اختیاری ندارد که همسان سازی را اجرا کند. فقط تامین اجتماعی است که از نظر قانونی این اختیار را دارد که با بودجه‌ی دریافتی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به دلخواه انجام دهد. باقی صندوق‌ها با این بودجه‌ی دریافتی اقدام به اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نخواهند کرد.

به گفته وی، اگر لایحه تصویب نشود، صندوق‌های کشوری و لشگری از انجام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و ترمیم آن سربازخواهند زد.

سوری تاکید می‌کند: صندوق بازنشستگی فقط «مجری» است که اگر همسان‌سازی در مجلس تصویب و توسط دولت به آن ابلاغ شد، آن موقع حسب دستور می‌تواند اقدام کند و در غیر این صورت، چنین اختیاری ندارد. بنابراین اعضای کمیسیون تلفیق سعی نکنند با وعده دادن، امری غیرممکن را ممکن جلوه دهند. در عوض کمک کنند تا لایحه همسان سازی خارج از نوبت، بررسی و تصویب شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها