تفاوت های بین لوازم آرایش اصل و تقلبی + عکس

کد خبر: 1123907

دنیای وسیع لوازم آرایش

در عصر حاضر، صنعت آرایش تبدیل به یک صنعت پر سود شده است. بازار های این صنعت به قدری فراگیر شده است که استفاده مردم از این محصولات منطقه جغرافیایی نمیشناسد و مختص به یک قاره، کشور، شهر و حتی اصطلاحا بالا شهر و پایین شهر نمیشناسد. تمامی مردم فارغ از جنسیت، اعم از زن و مرد به دنبال پشت سر گذاشتن روزمرگی های ظاهری خود هستند. بنابراین، بهترین و سریع ترین راه برای فرار از روزمرگی ظاهری در بین تمامی مردم جهان، استفاده از ابزار و لوازم آرایشی میباشد. در این میان فروشگاه های آنلاین محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی زیادی همچون آرمیدخت (۱) مشغول به فعالیت زیر نظر سازمان های نظارتی هستند تا محصولات اصل و با تضمین کیفیت به شما ارائه دهند.

سودجویی و طمع، بلای جان مردم

همیشه و در تمامی زمینه هایی که امکان سودجویی وجود داشته، برخی از افراد کم نگذاشته اند. عرصه آرایش نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. متاسفانه طی سال های اخیر، انواع این محصولات، علل خصوص انواع پرمصرف آنها دستخوش جولان سودجویان بوده است. کپی برداری از کاور محصولات و پرکردن آن با مواد غیر بهداشتی و به صورت کاملا دستی از مهم ترین کار های این افراد است. گاهی برخی از این تولید کنندگان غیرقانونی محصولات خود را با قیمت بسیار پایین به بازار عرضه میکنند. همین قیمت پایین قابلیت شناسایی محصولات تقلبی را ایجاد میکند. اما در بیشتر مواقع اینطور نیست. در حالی که قیمت تمام شده این محصولات برای این خلافکاران بسیار پایین است، قیمت فروش خود را با قیمت فروش بازار هماهنگ میکنند تا مصرف کننده از همه جا بی خبر به دام آنها بیافتد. این مسئله به هیچ وجه شوخی بردار نیست، چرا که لوازم آرایشی بصورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط هستند. مثال زدن در این زمینه خالی از لطف نیست. بطور مثال سایه چشم، که مستقیما با حساس ترین عضو بدن یعنی چشم در ارتباط است. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که چطور به دام محصولات تقلبی نیافتید. اما بصورت کوتاه در اینجا باید گفت، بهتر است تمامی خرید های آرایشی خود همچون خرید سایه چشم را از فروشگاه های معتبر انجام دهید.

تفاوت های عمده بین لوازم آرایش اصل و تقلب

خب در این قسمت از این مطالعه، به بیان تفاوت های عمده و فاحش لوازم اصل و تقلبی میپردازیم.

1- تفاوت قیمت: این مورد در بالا اشاره شد. به دلیل اختلاف فاحش قیمت مواد اولیه بکار رفته در نوع اصل و غیراصل، طبعا محصولات غیر اصل قیمت پایین تری نسبت به نوع اصل خود دارند. پس همیشه به یاد داشته باشید که هیچ ارزانی بی علت نیست.

2- تست مواد اولیه: نیاز به این کار زمانی پیش می آید که به جنس خریداری شده شک کنیم. یعنی در این میان فاکتور قیمت برای ما قابل تشخیص نباشد. به راحتی میتوانید این محصولات را مورد آزمایش قرار دهید. فقط کافیست از یک فروشگاه معتبر اقدام به خرید همان محصول کنید و جنس کالا خود را با کالا خریداری شده مقایسه کنید.

3- بسته بندی: بسته بندی کالا های تقلبی تفاوت هایی با کالا اصل دارد. در تصویر زیر تفاوت بین دوریمل اصل و تقلبی را میبینید. بسته بندی این دو تفاوت ها هرچند جزئی ولی وجود دارند. هنگام خرید به بسته بندی کالا ها نیز باید دقت کنید.

4- برچسب سازمان غذا و دارو: این برچسب که مستقیما توسط سازمان غذا و دارو به وارد کنندگان مجاز لوازم آرایشی اعطا میشود، باید بصورت صحیح به روی محصولات الصاق شود. گاهی مشاهده میشود که این برچسب بر روی محصولات وجود ندارد. خب در صورت عدم وجود بدیهی است کالای مورد نظر تقلبی میباشد. یا در بهترین شرایط بصورا قاچاقی و بدون نظارت سازمان های بهداشتی وارد کشور شده است. در صورت غیر اصل بودن که تکلیف مشخص است. اما در صورتی که این کالا بصورت قاچاق وارد شده باشد، آیا تضمینی وجود دارد که در شرایط کاملا مناسب و بهداشتی وارد کشور شده است؟ در این میان آیا حق شرکت وارد کننده که با پرداخت انواع مالیات، گمرک و سایر هزینه ها بصورت مطمعن و زیر نظر سازمان بهداشت واردات را انجام میدهد تضییع نمیشود؟ در برخی از موارد هم مشاهده شده است که جاعلان اقدام به جعل برچسب سازمان غذا و دارو میکنند. متاسفانه این مورد بسیار رواج یافته است و به دلیل برخورد ضعیف نهاد های نظارتی با این قضیه، هر روز بیشتر از دیروز با این پدیده مواجه هستیم. اما نگران نباشید، راه شناسایی محصول اصل و بدل را از روی برچسب در ادامه مطلب برای شما خواهیم گفت.

5- سیب سلامت: این علامت که به محصولات تولید داخل تعلق میگیرد بر روی بسته بندی آنها درج شده است. زیر سیب سلامت، شماره ای درج شده است که با مراجعه به سایت سازمان غذا و دارو و وارد کردن آن شماره در قسمت مشخص شده، اطلاعات کامل محصول برای شما به نمایش در می آید. اگر مغایرتی بین اطلاعات نمایشی و خود محصول وجود داشته باشید، محصولی که خریداری نموده اید غیر اصل میباشد.

بررسی صحت اطلاعات برچسب غذا و دارو

ابتدا یک تست سریع وجود دارد. بارکد محصول را پیدا کنید، چهار رقم آخر بارکد محصول باید با چهار رقم شناسه UID درج شده در برچسب سازمان غذا و دارو یکسان باشد. اگر محصول شما این مرحله را گذراند بررسی های تکمیلی را انجام خواهیم داد تا کاملا مطمعن شویم. در این مرحله کافیست وارد سامانه TTAC شده و بر روی آیتم استعلام کد رهگیری کلیک کنید. طبق پنجره باز شده کد UID درج شده بر روی محصول را وارد میکنید. در این قسمت است که سیستم خود کد GTIN ثبت شده برای آن کد را در اختیار شما قرار میدهد. با بررسی کردن کد GTIN و هماهنگ کردن آن با کد GTIN درج شده روی محصول، به آسانی در صورت عدم تطابق به غیر اصل بودن محصول پی میبریم. اما در صورت تطابق این مرحله نیز، باید قسمت پوشیده شده روی برچسب را بحراشیم تا به یک کد چهار قسمتی درج شده دسترسی پیدا کنیم. این کد چهار قسمتی را در سامانه فوق به راحتی میتوان بررسی نمود. اگر بررسی کردید و نتیجه بررسی شما موفقیت آمیز بود، تبریک میگوییم شما محصول اصل خریداری نموده اید.

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد

شما محصولی را خریداری کرده اید. پس از بررسی های فوق هم متوجه شده اید که جنس غیر اصل به شما فروخته اند. محصولات آرایشی و بهداشتی هم که شرایط مرجوعی بسیار سختی دارند. علاوه بر آن هیچ فروشنده ای، مسئولیت اجناس غیر اصل را بر عهده نخواهد گرفت. شما میمانید و جنس بی کیفیتی که خریداری نموده اید. پس چطور باید از بوجود آمدن این اتفاقات ناگوار جلوگیری کرد؟ پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه های معتبر میباشد. فروشگاه های معتبر بنابه تعهدی که بر اساس سالها فعالیت بر دوش خود می بینند، هیچگاه اعتبار خود را با فروش محصولات تقلبی خدشه دار نمیکنند. علاوه بر آن پیشنهاد دیگر ما خرید از سایت های معتبر فعال در این زمینه میباشد. وبسایت ها بنابر حساسیت بیشتر نهاد های نظارتی همچون اینماد خود را موظف به ارائه محصولات اصل و با کیفیت میکنند. علاوه بر آن، پشتیبانی و پاسخگویی وبسایت ها به مراتب قابل قبول تر از فروشگاه های حضوری میباشد. یکی از وبسایت های معتبر در زمینه فروش لوازم آرایشی آرمیدخت میباشد.بنابر این با خرید از فروشگاه های معتبر، چه حضوری و چه اینترنتی تا حدود بسیار زیادی خیال خود را از بابت اصالت کالا خریداری شده راحت میکنید.

تفاوت بین اجناس غیر اصل و محصولات ایرانی با برند خارجی

این روز ها در بازار شاهد حضور برند های شماره یک دنیا هستیم. اما با قیمت هایی بسیار پایین. این در صورتی است که بر روی بسته بندی های اینگونه محصولات سیب سلامت مشاهده میکنیم. و گاها با نوشته های فارسی روی محصول مواجه میشویم. باید در این زمینه بگوییم که برخی تولید کنندگان با استفاده از این مطلب که برند های بسیار معروف در ایران فعالیتی ندارند، اقدام به استفاده و بهره برداری از برند های آنان میکنند. بنابراین در بازار شاهد حضور برند های معتبر اروپایی هستیم که کاملا در ایران تولید شده اند. در مورد این محصولات باید اینچنین گفت که درست است این محصولات هیچگاه به کیفیت محصولات اصل نیستند ولی نمیتوان برچسب غیر اصل را بر روی این محصولات زد. چرا که در ایران و زیر نظر نهاد های نظارتی سازمان بهداشت تولید و بسته بندی میشوند.

محصولات آرایشی غیر اصل، بازی با سلامت

بیش از 90 درصد محصولات آرایشی بطور مستقیم و غیر مستقیم وارد بدن میشوند. بنابر این، استفاده از محصولات غیر اصل بصورت مستقیم بر روی سلامت ما تاثیر خواهند گذاشت. بطور مثال اگر رژ لب مدادی را بخواهیم بررسی کنیم، رژ لب های غیر استاندارد معمولا برای ماندگاری بالا بر روی لب ها از وجود فلز سنگین سرب و برای ماندگاری بالا از نظر تاریخ مصرف، از پارابن ها بهره میبرند. این در حالی است که هرکدام از این دو به شدت برای سلامتی ضرر دارند. فلز سنگین سرب در صورت جذب شدن در بدن، خطر ابتلا به انواع سرطان را به شدت افزایش میدهد. از طرفی مضرات پارابن ها هم بر روی سلامتی پوشیده نیست. این فقط یک مثال از هزاران مثال موجود در این زمینه بود. همیشه به یاد داشته باشید که قیمت بسیار پایین هیچگاه بی دلیل نیست. برای پرداخت کمتر از حد معمول هیچگاه سلامتی خود را به خطر نیاندازید. شاید خالی از لطف نباشد که از همین مثال استفاده کنیم و مجددا خرید رژ لب مدادی از فروشگاه های معتبر را به شما پیشنهاد کنیم.

جمع بندی

حضور سودجویان در هر زمینه ای که موقعیت آن فراهم باشد همیشه باعث بوجود آمدن نگرانی هایی میشود. حال که بازار عرضه و تقاصا در صنعت آرایش به قدری بالاست که طمع هر سودجویی را بر می‌انگیزد. متاسفانه امروزه در بازار شاهد هزاران نمئنه از مواد آرایشی غیر اصل هستیم. این محصولات با مواد اولیه بسیار بی کیفیت و غیر بهداشتی تولید میشوند. همین عامل سبب میشود سلامت افرادی که از این محصولات استفاده میکنند به خطر بیافتد. راهکار های تشخیص اجناص اصل از بدل هم برای شما بصورت کامل توضیح داده شد. همچنین به شما گفتین بهترین راه حل برای اینکه به دام این محصولات نیافتید، خرید از فروشگاه های معتبر میباشد.

(1) https://armydokht.com/

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها