خودروی چینی در ایران ۳ برابر منطقه!/قیمت واقعی تیگو 8 چند؟

کد خبر: 1124351

در روزهای اخیر شرکت مدیران‌خودرو از محصول جدید خود رونمایی و قیمت آن را هم اعلام کرد که واکنش های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت.

خودروی چینی در ایران ۳ برابر منطقه!/قیمت واقعی تیگو 8 چند؟

مدیران‌ خودرو، قیمت تیگو ۸ پرو را یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعلام کرد این در حالی است که همین خودرو در منطقه به یک سوم این قیمت در حال فروخته شدن است. برخی از کاربران فضای مجازی معتقدند با قیمت اعلام شده برای این خودروی چینی، می‌توان در بازار آلمان یک شاسی‌بلند لوکس را خریداری کرد. هرچند سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت را فاقد توجیه‌های محاسباتی دانسته و فعلا جلوی فروش این خودرو را گرفته است اما کاربران شبکه های اجتماعی به چرایی این اتفاق در فضای مجازی پرداخته اند. در ادامه ضمن بررسی قیمت این خودرو در منطقه به واکنش های کاربران فضای مجازی پرداخته ایم.

قیمت واقعی تیگو 8 پرو چند است؟
برچسب یک میلیارد و 750 میلیونی مدیران خودرو برای تیگو 8 پرو قطعاً جای نقد دارد؛ چراکه بهای همین خودرو با بیشترین سطح امکانات در بازار عربستان تنها ۶۹ هزار ریال است و با تبدیل نرخ ارز به رقمی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسیم. این یعنی قیمت تیگو 8 پرو مونتاژ ایران سه برابر تیگو 8 پرو وارداتی در بازار عربستان است. بنابراین این سؤال مطرح می‌شود که اگر می‌توان همین خودرو را یک میلیارد تومان ارزان‌تر خرید، چرا واردات باز نمی‌شود؟ با توجه به تعرفه‌های گمرکی، هزینه سربار تولید، مالیات، نرخ شماره‌گذاری و ... قیمت خودروهای چینی مونتاژی ایران به‌طورمعمول حدود دو برابر بازار چین اعلام می‌شود اما درباره تیگو 8 پرو شاهد اختلاف قیمتی حدود سه برابر هستیم که با اعتراض عمومی مواجه شده است. درواقع اعلام قیمت سه برابری نسبت به نرخ جهانی خودرو، بدعت تازه‌ای در بین مونتاژکاران کشور است. اتفاقی که پیش‌ از این در میان شرکت‌های فعال در بازار ایران سابقه نداشته است. به نظر می‌رسد این قیمت‌گذاری، ناشی از شرایط انحصاری و نبود رقیب در بازار خودروهای لوکس باشد که حالا از مدل‌های صفر کیلومتر وارداتی عاری شده است.
واکنش مردم به این قیمت‌گذاری چه بود؟
بسیاری از کاربران مهم ترین دلیل این اختلاف قیمت را ممنوعیت واردات اعلام کرده اند با این حال در ادامه به برخی از واکنش های کاربران پرداخته ایم.
*  تو این بازه قیمتی رقیب های کره ای و ژاپنی خیلی با کیفیت تری هم وجود داره بعید می دونم تو بازار فروش خوبی داشته باشه.
* خب اگه تیگو ۸ رو به قیمت جهانی بخوان بفروشن یعنی همون ۶۰۰-۷۰۰ میلیون اولا نمی تونن مالیات بیشتری بگیرن و ثانیا نمی تونن تولیداتی مثل دنا پلاس و شاهین و ... که هیچ کجای دنیا مشتری نداره رو به زور بفروشن!
* قیمت سه برابر، وسایل یدکی چندین برابر! آقای وزیر صمت جلوی این مافیا را لطفا بگیرید.
* این انصاف نیست که ما به خاطر فروش خودروهای تولیدی خودروسازهای داخلی مجبوریم چندین برابر قیمت واقعی، خودرو بخریم./ خراسان
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها