یارانه جدید | زمان واریز یارانه | یارانه نقدی | کارت اعتباری معیشتی

شوک بزرگ یارانه‌ای به مردم دم عید نوروز !/ با این یارانه خداحافظی کنید

کد خبر: 1124559

مرتضی افقه: ارز ۴۲۰۰ تومانی یک نوع یارانه است و با حذف آن مردم باید با آن خداحافظی کنند. حذف آن حتما شوک تورمی وارد می‌کند و تبعات سیاسی و اجتماعی زیادی در پی دارد.

شوک بزرگ یارانه‌ای به مردم دم عید نوروز !/ با این یارانه خداحافظی کنید

اخبار زیادی در خصوص افزایش مبلغ یارانه نقدی در چند وقت اخیر شنیده شده است اما این مبلغ قطعی یارانه نقدی از طرف دولت و یا مجلس هنوز اعلام نشده است.یارانه نقدی دی ماه با شرایط جدید در 20 ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.مرحله یکصد و سی‌ و یکم یارانه نقدی مربوط به دی ماه، روز دوشنبه (۲۰ دی ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. واریز این مرحله از یارانه نقدی، مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵۵,۰۰۰ ریال است.

مرتضی افقه: ارز ۴۲۰۰ تومانی یک نوع یارانه است و با حذف آن مردم باید با آن خداحافظی کنند. حذف آن حتما شوک تورمی وارد می‌کند و تبعات سیاسی و اجتماعی زیادی در پی دارد.

با این یارانه نقدی خداحافظی کنید

در لایحه بودجه درآمدهای مالیاتی دولت مجموعا ۶۲ درصد افزایش یافته است. به باور کارشناسان در میان انوع مالیات‌ها، مالیات بر ثروت کمترین احتمال وصول را در سال ۱۴۰۱ دارد. در مقابل احتمال تحقق مالیات بر حقوق و مالیات اشخاص حقوقی بسیار بالاست. در همین راستا با یکی از اساتید دانشگاه چمران به گفتگو نشتیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

مرتضی افقه در مورد پیش‌بینی دولت مبنی بر افزایش ۶۲ درصدی درآمد مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: اخذ مالیات از تولید ملی باید شکل بگیرد وقتی اگر تولید نباشد و افزایش نیابد عملا رشد ۶۲ درصدی افزایش مالیاتی غیرممکن است. اگر هم بخواهند از بخش تولید و مصرف مالیات اخذ کنند فشار زیادی به بخش تولید وارد می شود و عملا باعث عمیق تر شدن تورم خواهد شد. البته دولت و مجلس مدعی است که می‌خواهند از پایه‌های جدید، مالیات اخذ کنند که به واسطه سیستم اداری ناکارآمد این توان را ندارند که پایه های جدید را شناسایی کنند. بنده خوش‌بین نیستم که حتی نیمی از آن ۶۲ درصد هم محقق شود.

در بودجه نکات مثبت نیست

استاد دانشگاه چمران در پاسخ این سوال که آیا بودجه ۱۴۰۱ نکته مثبتی دیده می شود یا خیر اظهار کرد: حقیقت این است که هیچ نکته مثبتی در بودجه دیده نمی شود. بودجه سال آینده کاملا ریاضتی است و فشار بر مردم بیشتر از قبل خواهد شد. دولت می گوید دولت قبلی، سفره مردم را کوچکتر کرده و معیشت مردم را به برجام گره زده است. در همین راستا بودجه را به گونه ای تنظیم کرده که بگوید ما سفره مردم را به برجام پیوند نزده‌ایم. اما از راه های دیگر سفره مردم را تحت تاثیر قرار داده است.  افزایش مالیات، حذف ارز ۴۲۰۰ و همچنین کاهش اندک دستمزدها از جمله این راه‌هاست./منیبان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها