دریافت‌کنندگان پیامک مالیاتی بخوانند/ امکان ویرایش اطلاعات سکونتی

کد خبر: 1124636

معاون وزیر راه و شهرسازی از امکان ویرایش و اصلاح اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان با هدف شناسایی و تعیین دقیق خانه‌های خالی خبر داد.

دریافت‌کنندگان پیامک مالیاتی بخوانند/ امکان ویرایش اطلاعات سکونتی

محمود محمودزاده با اشاره به امکان ویرایش اطلاعات سامانه املاک و اسکان افرادی که پیامک خانه‌های خالی را دریافت کرده‌اند، گفت:‌اگر هنوز خانواری وضعیت سکونتی خود را تعیین نکرده، بهتر است نسبت به درج اطلاعات سکونتی خود اقدام کند.

محمود محمودزاده

وی درباره پیامک خانه‌های خالی که به برخی شهروندان ارسال شد، افزود: اطلاعات سکونتی بخش عمده‌ای از افراد در سامانه املاک و اسکان وجود دارد و هنگام مراجعه به سامانه ملاحظه خواهند کرد که اطلاعات هویتی و سکونی آن‌ها در سامانه موجود است، اما ممکن است نیاز به مراجعه و ویرایش داشته باشد.

محمودزاده با بیان اینکه پیامک خانه‌های خالی برای افرادی ارسال شد که سکونت در آن‌ها ثبت نشده است، افزود: ما این خانه‌ها را معادل خالی خانه در نظر نگرفته ایم، بلکه به معنای این بود که واحد مسکونی با این مشخصات موجود است که اقامت در آن ثبت نشده است.

وی گفت: بر این اساس روند قانونی ارسال پیامک صورت گرفت تا اصلاح و ویراش اطلاعات از سوی مالکان انجام شود و اگر واحد ثبت شده از سوی خود مالک یا فرد دیگری درحال استفاده است، مشخصات اجاره و سکونت در سامانه ثبت شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: قانونگذار مهلتی را برای ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان در نظر گرفته است تا در این تاریخ خود اظهاری انجام شود. خوداظهاری به مفهوم تایید اطلاعات موجود در سیستم است و اگر تایید نکنند یعنی اطلاعات در سیستم درست است.

به گزارش تسنیم، نخستین فهرست قطعی شناسایی شده از خانه‌های خالی که معادل یک میلیون و 170 هزار واحد است، 28 دی‌ماه در وزارت راه و شهرسازی تکمیل و برای صدور قبض‌های مالیاتی قبل از پایان سال به سازمان امور مالیاتی ارسال شد.

بر اساس اصلاحیه ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب آذرماه 1399، اگر واحد مسکونی در شهر‌های بالای 100 هزار نفر بیش از 120 روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات می‌شود و به‌ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال نخست معادل 6 برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل 12 برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل 18 برابر مالیات متعلقه خواهد شد./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها