سود سهام عدالت کی واریز می شود ؟

کد خبر: 1125081

به گفته دبیر کل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی 2 هزار میلیارد تومن از پول سهام عدالت با مصوبه شورای عالی بورس در دولت قبل برداشته شد و قرار بر این بود که در صندوق بازارگردانی ویژه این سهام مورد حمایت قرار گیرد که این اتفاق نیفتاد و باعث شد ارزش اکثر سهام شرکت‌های استانی افت کند که در نتیجه سهام این شرکت‌ها بسته مانده است

سود سهام عدالت کی واریز می شود ؟

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز نشود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود . باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است. در ادامه آخرین خبر ها را از واریز سود سهام عدالت می خوانیم.

 

دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری امور سهام عدالت خبر داد و گفت: این کارگروه تلاش می‌کند سود سهام عدالت مربوط به سال گذشته را تا پایان سال به حساب ذینفعان سهام عدالت واریز کند.

محمد خزاعی کوه‌پر ، در مورد کارگروه پیگیری سهام عدالت گفت: این کارگروه مرکب از نماینده سازمان بورس، سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد، وزارت تعاون، سازمان بازرسی کل کشور، اتاق تعاون و کانون شرکت های سرمایه‌گذاری عدالت است که چهارشنبه هفته گذشته اولین جلسه کارگروه تشکیل شد.

وی گفت: در این کارگروه مشخص شد باید موانع و اختلافات برای سهام عدالت رفع شود تا مردم سردرگم نشوند و موضوعات با اهمیت سهام عدالت در شورای عالی بورس مطرح شود.

به گفته خزاعی، یکی از مصوبات کارگروه سهام عدالت، اصلاح تبصره یک ماده 3 آئین‌نامه سهام عدالت است که قبلا در شورای عالی بورس مصوب شد که طبق آن شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از محل خالص ارزش دارایی‌ها صورت‌های مالی خود را تهیه می‌کردند که این امر منجر به زیان‌ده نشان دادن شرکت‌های بورسی استانی سهام عدالت می‌شد در نتیجه این بند با مصوبه کارگروه حذف شد و قرار بر این شد صورت‌های مالی حسابرسی شرکت‌های استانی طبق استاندارد حسابرسی براساس ارزش بهای تمام شده شرکت‌ها باشد و این شرکت‌ها از زیان خارج شوند.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها